Riski kirjoitti:
Kiikarissa olisi 2003 2.0 turbo automaatti, jolla suhattu reilu 160tkm. Jossain lähteessä tähän riittää pelkkä softaus, ja toisaalla käsketään vaihtamaan johtosarjaa yms. Mikä mahtaa olla oikea tieto?
T. kenties tuleva saabisti
Eihän vain kiikarissa oleva auto ole tämä -> LINKKI. Jos on, kannattaa ilmeisesti budjetoida softauksen ja öljypohjahommien lisäksi myös jakopään hilppeet.
#5609 -*- Elämä on epävarmaa - syö jälkiruoka ensin -*- Saab 900 2,1i-16 1992 - OE Ford Focus 1.8 Wagon 2000 - tällä kuljetaan kun Saabit ei toimi...
Ja vielä M-B E320 cdi T A 2000 ... maantielaiva.
Itse asiassa juurikin se. Tosin en vielä ollut ehtinyt paikanpäällä käydä.
näköjään osat ei mahdottomia maksa, mutta kun autolla olisi tarkoitus ajella, eikä makuuttaa tallissa. Eli kotiremppa ei tulisi kysymykseen. Toisaalla joku oli saanut ko. rempan 800 euroon...
Joutunee pohtimaan asiaa uudessa valossa
Henke kirjoitti:
Riski kirjoitti:
Kiikarissa olisi 2003 2.0 turbo automaatti, jolla suhattu reilu 160tkm. Jossain lähteessä tähän riittää pelkkä softaus, ja toisaalla käsketään vaihtamaan johtosarjaa yms. Mikä mahtaa olla oikea tieto?
T. kenties tuleva saabisti
Eihän vain kiikarissa oleva auto ole tämä -> LINKKI. Jos on, kannattaa ilmeisesti budjetoida softauksen ja öljypohjahommien lisäksi myös jakopään hilppeet.
Normisettiä...Omassa jakopääremppa 108tkm kohdalla
Edellinen omistaja oli sitten huolto-ohjeen mukaan vaihdattanut öljyt 20tkm välein mutta vuotuinen ajosuorite oli ollu reilu 10tkm/vuosi niin ei hyvä. Tosin vähän sellainen tunne olisi että Saabilla olisi aikanaan käynyt sama kuin volkkarilla kävi 2007-2008 1.4 TSI koneen kanssa eli jakoketju venyy liikaa ajettuihin kilometreihin nähden.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
Maikki kirjoitti:Normisettiä...Omassa jakopääremppa 108tkm kohdalla
Komppaan.. aiemmassa 2002-mallisessa Aerossani oli jakopääremppa 110tkm huollon yhteydessä. Ensimmäisen omistajan jäljiltä täysi merkkiliikkeen huoltokirja ja n. 69tkm 3 vuodessa Saksassa ajelua.
Riski kirjoitti:Itse asiassa juurikin se. Tosin en vielä ollut ehtinyt paikanpäällä käydä.
näköjään osat ei mahdottomia maksa, mutta kun autolla olisi tarkoitus ajella, eikä makuuttaa tallissa. Eli kotiremppa ei tulisi kysymykseen. Toisaalla joku oli saanut ko. rempan 800 euroon...
Joutunee pohtimaan asiaa uudessa valossa
Jos kaara kiinnostaa, niin kannattanee kysäistä remonttihintaa Tallinnassa sijaitsevasta Autotarvetesta. Ks. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=117211. Noilla on hinnat ja asiakaspalvelu kohdillaan omien ja monien muiden kokemusten perusteella. Samalla voi tuoda Eesti-tuliaisia sopivan määrän
Taitaa olla yksilöitä nämäkin. Entisellä kulkineella (-02, 2,0t) oli ajettu ostaessani 4. vuodessa pääosin kaupunkiajoa 93 tkm. Itse ajoin mittariin n. 230 tkm. 210 tkm huollossa käskin katsoa kiristimen tilanteen, oli 14mm. Eikös vaihtoraja ole 15mm?
Mitään ääntä (normaalista poikkeavaa ) ei jakopää vielä pitänyt. Viimeisimmän huohotinpäivityksen vaihdatin n. 160 tkm:n kohdalla.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Vaihteisto tuntuis vaikuttavan tohon jakopään kestoon oleellisesti. Suurin osa näistä rohisevista autoista taitaa olla automaatteja. Edellisellä T7 automaattikolkilla kävi kone rahisemaan siinä 240 tonnin paikkeilla. Nykysellä manuaalikiesillä on 280 tuhatta mittarissa ja ei äännä mistään kohtaa, eikä kuluta öljyä.
Mites tuon rallattavan jakopään kanssa. Onko kuinka kiire korjata jos tuollaiseen menee haksahtamaan? Eli onko ihmisillä mennyt ketjuja poikki, jolloin remontti hieman kasvaa?
Ajatuksena olisi, että jos hakisi ja softaisi ja hetken ajelujen jälkeen hoitaisi samassa rytäkässä sihdin ja jakopään.
Paljonkos olette viinalla ajelleet ennen putsausta, tonni pari vai enemmän?
Riski kirjoitti:Mites tuon rallattavan jakopään kanssa. Onko kuinka kiire korjata jos tuollaiseen menee haksahtamaan? Eli onko ihmisillä mennyt ketjuja poikki, jolloin remontti hieman kasvaa?
Ajatuksena olisi, että jos hakisi ja softaisi ja hetken ajelujen jälkeen hoitaisi samassa rytäkässä sihdin ja jakopään.
Paljonkos olette viinalla ajelleet ennen putsausta, tonni pari vai enemmän?
Pahimmissa tapauksissa imusihti on mennyt tukkoon ennen toisen tankin tyhjenemistä, eli jos ei tiedä miten paljon sitä sakkaa ja mämmiä on niin ensimmäisen tankillisen jälkeen kannattaa jo alkaa katselemaan kalenteria kiivaan vilkkaa.
Monella toimenpide on ihan turha esimerkillisten öljynvaihtojen ansioista mutta kun auton historiasta ei ole varma niin parempi katsoa kuin kirota ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Riski kirjoitti:Mites tuon rallattavan jakopään kanssa. Onko kuinka kiire korjata jos tuollaiseen menee haksahtamaan? Eli onko ihmisillä mennyt ketjuja poikki, jolloin remontti hieman kasvaa?
Ei kai noita ketjuja katkennut ole, venynyt ketju silppuaa rattaista hampaat öljypohjaan ajan mittaan.
Ei tuo oma -98 femma noin rumasti rohissut kuin tuo juutuubiin linkitetty, vaikka oli kuitenkin kiristin viimeisillään ulkona (21 milliä).