Re 85 Softa
Re: Re 85 Softa
Kai joku löytyy huudeilta, joka pystyy lukemaan ecussa olevan softa-binäärin?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Re 85 Softa
Myös tekillä näkee ajonestokoodin.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Viggen"
- Viestit: 602
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Re 85 Softa
Pitääpä metsästää Oulun ja lähialueen tech-immeisiä, kiitosta vaan! Pirssihän on -99 non-tcs joten liekö tässä se puuttuva piuha jarrupolkimelta eculle-ongelma?
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: Re 85 Softa
Se piuha puuttuu vissiin lähinnä joistain alkupään 1998-mallisista femmoista.
-
- "Viggen"
- Viestit: 602
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Re 85 Softa
Ok eli piuhat olisi kunnossa. Nyt näyttäisi siltä että jarrutehostin vuotaa ja saa horittua sieltä ilmaa mikä sekoittaa seoksen. Alipaineletku imarista irti ja nippeli tulpattuna helpotti tärähtelevään tyhjäkäyntiin. Tutkimukset jatkuvat kun elämältä saa harrastusaikaa.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: Re 85 Softa
Tai sitten käyt lenkin Iisalmessa, niin tulee softa hoidettua kuntoon kerralla.jooseppi78 kirjoitti:Pitääpä metsästää Oulun ja lähialueen tech-immeisiä, kiitosta vaan!
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Viggen"
- Viestit: 602
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
-
- "Viggen"
- Viestit: 602
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Re 85 Softa
Ai niin. Garretti on vaihtunut mitsuun aiemmalla omistajalla ja softan pitäisi olla sen mukaan tehty. Onko imm sittenkin kaputt?vesa67 kirjoitti:Ylimääräistä ilmaa jostain, liian vähän polttoainetta, suutinmalli persiillään tai tosiaan vanhentunut lambda (joka tosin näkyy jo kulutuslukemassa). Ilmamassamittari ei ihan pahvina liene jos kone on 2.3 ja tuollaiset lukemat antaa.
950 mreg viittaa laimeaan softaan tai väärin tehtyyn TCM:n antaman rajoituksen takia.
Tyhjäkäynnin täristys johtunee seosongelmista.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
-
- "Viggen"
- Viestit: 602
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Re 85 Softa
Itse itselleni vastaten, kyllähän se imm rupesi vanha olemaan ja softakin on uusiutunut kiitos TTH:lle. Nyt on mair ja pinl kohdillaan. Jostain vissiin vetää ilmaa edelleen liikaa koska tyhjäkäynnillä lambda pyörii välillä 1800-2400. Heti kun lähtee liikkeelle ja veto on päällä niin lambda on sidin mukaan -500 ja +500 välillä. Amul jäi nyt 647:ään ja Ad85 850, softauksen yhteydessä koeajolla jopa 848
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: Re 85 Softa
Noniin nyt haluttaisi saada omaan OG 9-3 aero saabiini stage 1+flexfuel softa. Eli kukahan näitä tekisi uudenmaan alueella?
Re: Re 85 Softa
Tervehdys
Tuli viikonloppuna hankittua tuollainen 2009 2.0T xwd. Tätä foorumia lueskellessa olen tullut johtopäätökseen, että kyseinen kulkine vaatisi etanolitunnistimen tms palikan, jotta softaus onnistuu? Onko kyseessä sama palikka kuin esim. SAABCOMin flexifuel-ohjain vai puhutaanko nyt aivan eri asiasta? Ja mikä olisi pk-seudulla paras paikka saada auto muutettua etanolia hörppiväksi +stage1? Kiitos jo etukäteen vastauksesta.
Tuli viikonloppuna hankittua tuollainen 2009 2.0T xwd. Tätä foorumia lueskellessa olen tullut johtopäätökseen, että kyseinen kulkine vaatisi etanolitunnistimen tms palikan, jotta softaus onnistuu? Onko kyseessä sama palikka kuin esim. SAABCOMin flexifuel-ohjain vai puhutaanko nyt aivan eri asiasta? Ja mikä olisi pk-seudulla paras paikka saada auto muutettua etanolia hörppiväksi +stage1? Kiitos jo etukäteen vastauksesta.
Re: Re 85 Softa
Puhutaan aivan eri asiasta. Jos auton konvertoi tehdas-biopoweria vastaavaksi niin XWD:n tapauksessa niissä kuuluu olla etanolisensori. Esim. finjectorilta taisi saada saman anturin hieman edullisemmalla kuin saabin tiskiltä, lisäksi tarvitaan Biopower-mallin polttoaineputkea moottoritilaan jotta anturin saa kytkettyä sekä hieman johdotusta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Re 85 Softa
Kiitos vastauksesta
Osittain selkeni asia minulle. Jos kehtaan vielä kysyä, niin kuinkahan massiivisesta operaatiosta on kyse ja paljonkohan lystille tulee n. hintaa? Itselläni ei pahemmin asentajan taitoja löydy. Ja miksi ihmeessä xwd on pitänyt tehdä eri tavalla kuin muut?
Osittain selkeni asia minulle. Jos kehtaan vielä kysyä, niin kuinkahan massiivisesta operaatiosta on kyse ja paljonkohan lystille tulee n. hintaa? Itselläni ei pahemmin asentajan taitoja löydy. Ja miksi ihmeessä xwd on pitänyt tehdä eri tavalla kuin muut?
Re: Re 85 Softa
karg kirjoitti:Se piuha puuttuu vissiin lähinnä joistain alkupään 1998-mallisista femmoista.
Omassa 9-5 : ssa piuha oli ja kyseessä on 04/98 käyttöönotettu malli.
Re: Re 85 Softa
XWD:ssä on erikoisen muotoinen tankki takavoimansiirron viemän tilan vuoksi ja on ilmeisesti oltu sitä mieltä että tankkaukseen ja lambdasäätöön perustuva etaonliadaptaatio ei olisi tarpeeksi luotettava ja tarkka. Etuvedoissahan siirryttiin myös anturin käyttöön pelkän softan sijasta MY11 alkaen päästövaatimusten kiristyessä.
Ei se nyt aivan massiivinen operaatio ole, parissa tunnissa valmiit palikat asentuu osaavalta mutta kuten seuraavasta selviää niin paljon pikkujuttuja pitää ottaa huomioon.
Vastaavanlainen GM/Continental anturi (Saabin osanumero 13575050, vaikuttaisi olevan sama kuin GM 13577379) finjectorilta kuutisenkymppiä. Purkuosanakin tuota löytyy ainakin Ruotsin purkaamoilta. Voisi olla hyvä paikka myös polttoaineputkille (12843119 ja 12843120), ne on Saabin tiskillä aika kalliita (reilun satasen/kpl).
Anturi on pultattu kiinnikeraudalla tulipeltiin, EPC:n mukaan kiinnikenippelit on osanumeroilla (12843813 ja 12843814 kiinnikeraudat, 12843815 (x3) kiinnikekumit ja 11900451 (x6) mutterit). Jos noi nippelit on sikahintaisia niin ei liene kovin paha homma tekaista itse jokin kiinnitys.
Sähköjen osalta tarvitaan etanolisensorin liitin (finjectorilta löytyy anturin mukaan) sekä Trionic8 ecun liittimeen lisättävä pinni signaalille (tämän osanumeroa en nyt muista mutta niitä pienempiä ecun pinnejä kuitenkin). Anturin 12V käyttöjännite ja maadoitus pitää ryöstää jostain, esim. sulakerasialta tai jostain toisesta toimilaitteesta joka on jännitteellinen aina kun virrat on päällä.
Lopuksi vielä softa.
Ei se nyt aivan massiivinen operaatio ole, parissa tunnissa valmiit palikat asentuu osaavalta mutta kuten seuraavasta selviää niin paljon pikkujuttuja pitää ottaa huomioon.
Vastaavanlainen GM/Continental anturi (Saabin osanumero 13575050, vaikuttaisi olevan sama kuin GM 13577379) finjectorilta kuutisenkymppiä. Purkuosanakin tuota löytyy ainakin Ruotsin purkaamoilta. Voisi olla hyvä paikka myös polttoaineputkille (12843119 ja 12843120), ne on Saabin tiskillä aika kalliita (reilun satasen/kpl).
Anturi on pultattu kiinnikeraudalla tulipeltiin, EPC:n mukaan kiinnikenippelit on osanumeroilla (12843813 ja 12843814 kiinnikeraudat, 12843815 (x3) kiinnikekumit ja 11900451 (x6) mutterit). Jos noi nippelit on sikahintaisia niin ei liene kovin paha homma tekaista itse jokin kiinnitys.
Sähköjen osalta tarvitaan etanolisensorin liitin (finjectorilta löytyy anturin mukaan) sekä Trionic8 ecun liittimeen lisättävä pinni signaalille (tämän osanumeroa en nyt muista mutta niitä pienempiä ecun pinnejä kuitenkin). Anturin 12V käyttöjännite ja maadoitus pitää ryöstää jostain, esim. sulakerasialta tai jostain toisesta toimilaitteesta joka on jännitteellinen aina kun virrat on päällä.
Lopuksi vielä softa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com