Re 85 Softa

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9696
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kai joku löytyy huudeilta, joka pystyy lukemaan ecussa olevan softa-binäärin?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3306
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Myös tekillä näkee ajonestokoodin.
9-5 Turbo6 Aero -10 (PR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -10 (KA), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-5 Hirsch -02 (KA), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja ooppeli (KA).

jooseppi78
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Pitääpä metsästää Oulun ja lähialueen tech-immeisiä, kiitosta vaan! Pirssihän on -99 non-tcs joten liekö tässä se puuttuva piuha jarrupolkimelta eculle-ongelma?
"Hevoseton" mies on huoleton mies

karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja karg »

Se piuha puuttuu vissiin lähinnä joistain alkupään 1998-mallisista femmoista.

jooseppi78
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Ok eli piuhat olisi kunnossa. Nyt näyttäisi siltä että jarrutehostin vuotaa ja saa horittua sieltä ilmaa mikä sekoittaa seoksen. Alipaineletku imarista irti ja nippeli tulpattuna helpotti tärähtelevään tyhjäkäyntiin. Tutkimukset jatkuvat kun elämältä saa harrastusaikaa.
"Hevoseton" mies on huoleton mies

Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 4838
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

jooseppi78 kirjoitti:Pitääpä metsästää Oulun ja lähialueen tech-immeisiä, kiitosta vaan!
Tai sitten käyt lenkin Iisalmessa, niin tulee softa hoidettua kuntoon kerralla.

-Sami
Sami Räihä #1910
9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09
Ex: 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Softausta tarjolla - TECH2 | YV-loota tukossa, sp: nimimerkkini (at) gmail.com

jooseppi78
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Tuuppa Oulaisten potkuihin niin tehhään pisnestä :wink:
"Hevoseton" mies on huoleton mies

jooseppi78
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

vesa67 kirjoitti:Ylimääräistä ilmaa jostain, liian vähän polttoainetta, suutinmalli persiillään tai tosiaan vanhentunut lambda (joka tosin näkyy jo kulutuslukemassa). Ilmamassamittari ei ihan pahvina liene jos kone on 2.3 ja tuollaiset lukemat antaa.
950 mreg viittaa laimeaan softaan tai väärin tehtyyn TCM:n antaman rajoituksen takia.
Tyhjäkäynnin täristys johtunee seosongelmista.
Ai niin. Garretti on vaihtunut mitsuun aiemmalla omistajalla ja softan pitäisi olla sen mukaan tehty. Onko imm sittenkin kaputt?
"Hevoseton" mies on huoleton mies

jooseppi78
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Itse itselleni vastaten, kyllähän se imm rupesi vanha olemaan ja softakin on uusiutunut kiitos TTH:lle. Nyt on mair ja pinl kohdillaan. Jostain vissiin vetää ilmaa edelleen liikaa koska tyhjäkäynnillä lambda pyörii välillä 1800-2400. Heti kun lähtee liikkeelle ja veto on päällä niin lambda on sidin mukaan -500 ja +500 välillä. Amul jäi nyt 647:ään ja Ad85 850, softauksen yhteydessä koeajolla jopa 848 :lol:
"Hevoseton" mies on huoleton mies

konu
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: La Heinä 16, 2016 19:37
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja konu »

Noniin nyt haluttaisi saada omaan OG 9-3 aero saabiini stage 1+flexfuel softa. Eli kukahan näitä tekisi uudenmaan alueella? :D

Telamiina
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: La Touko 17, 2014 08:36

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Telamiina »

Tervehdys

Tuli viikonloppuna hankittua tuollainen 2009 2.0T xwd. Tätä foorumia lueskellessa olen tullut johtopäätökseen, että kyseinen kulkine vaatisi etanolitunnistimen tms palikan, jotta softaus onnistuu? Onko kyseessä sama palikka kuin esim. SAABCOMin flexifuel-ohjain vai puhutaanko nyt aivan eri asiasta? Ja mikä olisi pk-seudulla paras paikka saada auto muutettua etanolia hörppiväksi +stage1? Kiitos jo etukäteen vastauksesta.

jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9161
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Umeå

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Puhutaan aivan eri asiasta. Jos auton konvertoi tehdas-biopoweria vastaavaksi niin XWD:n tapauksessa niissä kuuluu olla etanolisensori. Esim. finjectorilta taisi saada saman anturin hieman edullisemmalla kuin saabin tiskiltä, lisäksi tarvitaan Biopower-mallin polttoaineputkea moottoritilaan jotta anturin saa kytkettyä sekä hieman johdotusta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com

Telamiina
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: La Touko 17, 2014 08:36

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Telamiina »

Kiitos vastauksesta

Osittain selkeni asia minulle. Jos kehtaan vielä kysyä, niin kuinkahan massiivisesta operaatiosta on kyse ja paljonkohan lystille tulee n. hintaa? Itselläni ei pahemmin asentajan taitoja löydy. Ja miksi ihmeessä xwd on pitänyt tehdä eri tavalla kuin muut? 8O

Jzo
"Turbo"
Viestit: 219
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 16:37

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Jzo »

karg kirjoitti:Se piuha puuttuu vissiin lähinnä joistain alkupään 1998-mallisista femmoista.

Omassa 9-5 : ssa piuha oli ja kyseessä on 04/98 käyttöönotettu malli.

jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9161
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Umeå

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

XWD:ssä on erikoisen muotoinen tankki takavoimansiirron viemän tilan vuoksi ja on ilmeisesti oltu sitä mieltä että tankkaukseen ja lambdasäätöön perustuva etaonliadaptaatio ei olisi tarpeeksi luotettava ja tarkka. Etuvedoissahan siirryttiin myös anturin käyttöön pelkän softan sijasta MY11 alkaen päästövaatimusten kiristyessä.

Ei se nyt aivan massiivinen operaatio ole, parissa tunnissa valmiit palikat asentuu osaavalta mutta kuten seuraavasta selviää niin paljon pikkujuttuja pitää ottaa huomioon.
Vastaavanlainen GM/Continental anturi (Saabin osanumero 13575050, vaikuttaisi olevan sama kuin GM 13577379) finjectorilta kuutisenkymppiä. Purkuosanakin tuota löytyy ainakin Ruotsin purkaamoilta. Voisi olla hyvä paikka myös polttoaineputkille (12843119 ja 12843120), ne on Saabin tiskillä aika kalliita (reilun satasen/kpl).
Anturi on pultattu kiinnikeraudalla tulipeltiin, EPC:n mukaan kiinnikenippelit on osanumeroilla (12843813 ja 12843814 kiinnikeraudat, 12843815 (x3) kiinnikekumit ja 11900451 (x6) mutterit). Jos noi nippelit on sikahintaisia niin ei liene kovin paha homma tekaista itse jokin kiinnitys.
Sähköjen osalta tarvitaan etanolisensorin liitin (finjectorilta löytyy anturin mukaan) sekä Trionic8 ecun liittimeen lisättävä pinni signaalille (tämän osanumeroa en nyt muista mutta niitä pienempiä ecun pinnejä kuitenkin). Anturin 12V käyttöjännite ja maadoitus pitää ryöstää jostain, esim. sulakerasialta tai jostain toisesta toimilaitteesta joka on jännitteellinen aina kun virrat on päällä.
Lopuksi vielä softa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com

Vastaa Viestiin