Stoori polttoainemittarista

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2583
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Stoori polttoainemittarista

Viesti Kirjoittaja Termos »

Olin tuossa ajamassa tuttua 200 kilsan reittiä, kovasti vajaalla etanolitankillisella lähdin liikenteeseen. Ei tullut yllätyksenä, että Aeron polttoainemittari hivuttautui punaiselle alueelle loppumatkasta.
Varoitusvalokin syttyi, mutta en viitsinyt pysähtyä välitankkaukselle, ohitetut nutaajat olisivat olleet taas edessä :mrgreen:

Noh, polttoainemittarin neula hivuttautui punaisen alueen puoliväliin, varoitusvalo loimotti ja SID kertoi polttoaineen riittävän 79 kilometrin matkalle. Silloin alkoi hivenen jännittämään, 40 kilsaa lähimmälle tankkauspaikalle, eikä SID pidä kutiaan kulutusmittauksessa etanoolilla ja 4 barin polttoaineregulla. Jatkoin matkan taittamista...

Vaan eipä ollut syytä suruun ja murheeseen, Saab päätti korjata tilanteen ihan omin luvin:

Yht´äkkiä polttoainemittarin viisari olikin noussut punaisen alueen ylärajalle, varoitusvalo oli sammunut ja SID kertoi polttoaineen riittävän 149 kilometrin taipaleelle :lol:

Ziisus. Olin tähän saakka siinä käsityksessä, että Saabin polttoainemittari kertoo tankissa lilluvan uimurin asennon perusteella reaaliaikaisesti litkun pinnan tason, ilman, että sähköaivo arvailee mahdollista tulevaa toimintasädettä :evil:

Muoks: Syttyihän se varoitusvalo vielä loppumatkasta uudelleen. 10 kilsaa oli määränpäähän, SID kertoi polttoaineen riittävän 90 kilsaan.

67 litraa tankkiin sitten lurahti.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Stoori polttoainemittarista

Viesti Kirjoittaja blair »

On tehnyt mulla vastaavaa ja ihan bensa stage1 versio. En tiedä mistä johtuu, Saabin erikoinen varmaan...


Sent from my iPad using Tapatalk HD
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Re: Stoori polttoainemittarista

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Täällä vieläkin ihmettelen kun ei joskus 50.000 euroa maksaneessa kulkineessa ole öljyn vähenemisen merkkivaloa.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Vastaa Viestiin