Kannenpultin kiristys?
Kannenpultin kiristys?
Mihin momenttiin pitää kiristää kannenpultit? Kyseessä siis vm -96 2litran koneelle.
Re: Kannenpultin kiristys?
40Nm, 60Nm ja lopuksi 90 astetta
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Kannenpultin kiristys?
Ei onnistu noilla, on aivan liian löysällä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Kannenpultin kiristys?
miten tarkoitat että on aivan liian löysällä?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Kannenpultin kiristys?
Jos jälkikiristys menossa niin vaihda uudet pultit, omassani ei kestänyt vanhoja kiristää, yksi meni poikki vaihdoin kaikki uusiin.Leppis13 kirjoitti:Ei onnistu noilla, on aivan liian löysällä.
Re: Kannenpultin kiristys?
Kiristettiin 60Nm ja vielä se 90º päälle mutta jotenkin tuntui olevan niin löysällä että on vaikea uskoa momentin olevan oikea, mutta voinhan olla väärässäkin.
Re: Kannenpultin kiristys?
On se oikea, riippuu varren pituudesta että miltä se momentti "tuntuu".
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Kannenpultin kiristys?
Juu ei se puolen metrin varrella hirveen tiukalta tunuukaan vert. esim apurungon pultit.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Kannenpultin kiristys?
ilmeisesti ensimmäinen kansiremppa/kannen kiristys menossa jos momentit noin vierastaa..eihän niitä pultteja hampaat irvessä vedetä kuin vanhan valurautakannen kirraamisessa..joskus aikanaan ollut kaverina maansiirtokoneen kansirempassa ja ei naurattanut yhtään kun piti 24 pulttia vetää lähelle 500nm momenttiin..eli puolen metrin varrelle 100kg veto,saattoi kaks tai kolme hikipisaraa tulla.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Kannenpultin kiristys?
Joo kyllä nuo momentit olivat aivan oikeat joten kiitos niistä, kävi vain ilmi että momenttiavain ei pelittänyt ihan niinkuin pitäisi.
Re: Kannenpultin kiristys?
Itse ajattelin saman operaation tehdä. Onko miten yleistä tai todennäköistä, että joku kannen pulteista menee poikki? Sittenhän koko homma menee täysin pipariksi. T7 kone kyseessä.
T7 vm. 2001 9-3
Re: Kannenpultin kiristys?
"Sittenhän koko homma menee täysin pipariksi."
Ei mene, uudet pultit yksi kerrallaan 60nm+90astetta, tai momenttiin n.100nm kaikki.
Ei mene, uudet pultit yksi kerrallaan 60nm+90astetta, tai momenttiin n.100nm kaikki.
Re: Kannenpultin kiristys?
Vaatii kuitenkin vastakierretapin saadakseen katkenneen pätkän pois? Mitenkäs sitten sen poraussilpun kanssa?
T7 vm. 2001 9-3
Re: Kannenpultin kiristys?
Ei vaadi. Katkenneeseen pulttiin ei jää vetoa, pyörittää pois esim. Pehmeällä kupariputkella.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Kannenpultin kiristys?
Miten käytännössä tapahtuu tuo kupariputkella irroitus jos kantaa ei ole jäljellä lainkaan? Kertotaa tyhmälle
T7 vm. 2001 9-3