2005 vuoden 1.8t stage1 on ruvennut nykimään täyskaasukiihdytyksessä tuossa 4000rpm nurkilla. Pari pientä nykäisyä tuntuu ja sitten vetää taas ihan normaalisti. Muuten toimii ihan normaalisti ja vetää hyvin...
Halpis obd-skannerilla katsottu ja näyttää misfirejä kaikissa sylintereissä. Yhdellä vedolla joku max.5 misfireä/sylinteri. Ykkösessä aina eniten ja nelosessa vähiten.
Tulpat uusittu 5tkm sitten ja on ne samat NGK:t mitä täälläkin suositellaan.
Bensasuodatin varmaan seuraavaksi vaihtoon(löytyykö tankin vierestä vai mistä?)...? Muitakin ideoita ja vinkkejä otetaan vastaan...
Jaa niin autolla ajettu 184tkm jos siitä mitään apua on
2005 vuoden 1.8t stage1 on ruvennut nykimään täyskaasukiihdytyksessä tuossa 4000rpm nurkilla. Pari pientä nykäisyä tuntuu ja sitten vetää taas ihan normaalisti. Muuten toimii ihan normaalisti ja vetää hyvin...
Halpis obd-skannerilla katsottu ja näyttää misfirejä kaikissa sylintereissä. Yhdellä vedolla joku max.5 misfireä/sylinteri. Ykkösessä aina eniten ja nelosessa vähiten.
Tulpat uusittu 5tkm sitten ja on ne samat NGK:t mitä täälläkin suositellaan.
Bensasuodatin varmaan seuraavaksi vaihtoon(löytyykö tankin vierestä vai mistä?)...? Muitakin ideoita ja vinkkejä otetaan vastaan...
Jaa niin autolla ajettu 184tkm jos siitä mitään apua on
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Itsellä oli samaa vikaa. käytin kargilla niin syyksi paljastui puolat. Puolat ja tulpat vaihoin niin loppui nykiminen. 300euroo kotiovelle uudet puolat neolta.
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Millä perusteilla sieltä olisi koko setti mennyt pimeäksi? Jos kaikki puolat olisi entiset niin auto hyytyisi kokonaan eikä rytkyttäisi kun vedätät.
Ne on tasalaatuisia (kerrankin) että kun yksi hajoaa niin muutkin todennäköisesti alkaa pykiä lyhyen ajan sisään. Voi niitä tietysti yksi kerrallaankin hankkia, etenkin tilaamalla yksi kerrallaan tulee ihanan kallis remontti -> sama tilata kaikki kerralla.
Korruptio kirjoitti:Millä perusteilla sieltä olisi koko setti mennyt pimeäksi? Jos kaikki puolat olisi entiset niin auto hyytyisi kokonaan eikä rytkyttäisi kun vedätät.
Ne on tasalaatuisia (kerrankin) että kun yksi hajoaa niin muutkin todennäköisesti alkaa pykiä lyhyen ajan sisään. Voi niitä tietysti yksi kerrallaankin hankkia, etenkin tilaamalla yksi kerrallaan tulee ihanan kallis remontti -> sama tilata kaikki kerralla.
Niin siis meinasin kun kaikissa sylintereissä on kovissa vedoissa sytkähäiriöitä, eli kai siellä siis jokainen puola on silloin päreinä? Ongelma alkanut yhtäkkiä...
Keveämmällä kaasun käytöllä kestää kierrättää vaikka rajoittimelle ja täydellä kaasullakaan ei takkua alle 4000rpm. Ihmetyttää kun ne nykäisyt tulee just siinä 4000rpm kohdilla ja siitä vetää loppumatkan nätisti rajoittimelle.
Se sytkähäiriön lokalisointi ei T8:ssa oo oikein viimeisen päälle. Käytännössä se ei aina tiedä kumpi kahdesta pytystä pätkii kun ne on pareittain kytketty IDM moduulin. Eli jos sopivasti kahdessa pytyssä pätkii puola niin se näyttää jo siltä että kaikki pätkisi.
Kaikki puolat vaihtoon vaan, ei oo paljoa kalliimpi kuin DI-kasetti ja ei noita läheskään niin usein rikki mee. Voi jättää tallin nurkkaan ne vanhat jos joskus olisi niin huono tuuri että joku puola hajoaisi niistä uusista, tai myydä halvalla kokeiltavaksi jollekin jolla on vain yksi puola rikki, rahapulassa tms.
Kannattaa tietty eka varmistaa polttoainepaine yms. jutut. Mutta se 4000rpm on just se kohta missä vääntö on vielä liki huippuarvossaan ja kierrosluku samalla korkea -> suurin kuormitus sytytysjärjestelmälle. 4000rpm jälkeen B207E/L täytös (=tehollinen keskipaine, vääntö) tippuu rajusti vaikka kierrosluku (turbulenssi, puolan latausajan lyheneminen) kasvaakin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jees. Pitänee tilata setti niitä puolia. Kolmisensataa maksaa suunnilleen, kotiin kannettuna.
Pitää nyt ekaks viel vaihtaa tuo bensasuodatin. Googlettelemalla löytyi pari kuvaa joiden mukaan se suodatin ois tankin vieressä. Pitääkö paikkansa? Ja näinköhän tuo on banjoilla vai jollain pikaliittimillä...
Teekki kirjoitti:Jees. Pitänee tilata setti niitä puolia. Kolmisensataa maksaa suunnilleen, kotiin kannettuna.
Pitää nyt ekaks viel vaihtaa tuo bensasuodatin. Googlettelemalla löytyi pari kuvaa joiden mukaan se suodatin ois tankin vieressä. Pitääkö paikkansa? Ja näinköhän tuo on banjoilla vai jollain pikaliittimillä...
Täällä samaa ongelmaa 3. ja 4. vaihteella täyskaasulla 3000rpm kohdilla ilmestyy pätkiminen. Halpistesteri kertoo että 1 ja 4 pytyissä muutamia misfirejä, eli ilmeisesti kuten aikaisemminkin todettu niin joissakin pytyissä. Yhden puolan olen uusinut kesällä, mutta taitaa olla loppujenkin tilaus edessä.
Yksi koeajo tehty uusilla puolilla ja pätkiminen on poissa. ESP on ainoa mikä pätki. Jatkon ajelut kertoo paremmin auttoko johonkin muuhun ominaisuuteen myös
G-mies kirjoitti:Bensansuodatin on pikaliittimillä.
Matti
vaatiiko pikaliittimen avaus jotain spesiaalityökalua?
meneekö vaihto näin?
-kone käyntiin
-pumpun sulake poies
-odotellaan että sammuu
-virta-avain OFF
-sulake takas
-pikaliittimet irti ja vanha pois?
-uusi tilalle ja pikaliittimet kiinni?
Sammutin ja rättiä varmaan hyvä olla lähettyvillä.
lorottaako paljon polttoainetta putkista?
menikö edes sinnepäin? Pitäis tuo bensansuodatin vaihtaa keväthuollon yhteydessä.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Työkalu on hakusessa itselläkin. WISsin ohjeessa on jopa erikoistyökalu sen suodattimen tyhjennykseen ennen irrotusta. Käytännössä se on ruuvipuristin, jossa ontto piikki työntyy suodattimen kuoren läpi ja polttoaine valuu letkua pitkin pois. Voisi ehkä porata alareunaan reiän, josta polttoaine valuu pois. Muutenhan se tulee sieltä liitoksista, kun saat ensimmäisen liittimen auki. Samanlainen pikaliitin on 9-5 mallissa muistaakseni -05/-06 vuodesta eteenpäin. Työkalusta voi löytyä keskustelua siis myös 9-5 osastolla.
G-mies kirjoitti:Bensansuodatin on pikaliittimillä.
Matti
vaatiiko pikaliittimen avaus jotain spesiaalityökalua?
meneekö vaihto näin?
-kone käyntiin
-pumpun sulake poies
-odotellaan että sammuu
-virta-avain OFF
-sulake takas
-pikaliittimet irti ja vanha pois?
-uusi tilalle ja pikaliittimet kiinni?
Sammutin ja rättiä varmaan hyvä olla lähettyvillä.
lorottaako paljon polttoainetta putkista?
menikö edes sinnepäin? Pitäis tuo bensansuodatin vaihtaa keväthuollon yhteydessä.
Just noin ainakin minun Saabista vaihdettiin. Polttoainetta ei tullut kovin paljoa, mutta hyvä siinä on rätti + joku vati olla alla. Ja ei muistaakseni tarvi mitään erillistä työkalua ne pikaliittimet.
Terve, nyt kävi nykimään täyskaasuvedossa b207r aero. Nykiminen alkaa heti kun ahdot alkavat olla tapissa. Muuten ei tasakaasulla esiinny mitään ongelmia. Mistä voisi johtua moinen? Tulpat vajaa kk sitten uusittu ja samalla testattu puolat, bypassin kalvo, ahtovuodot. Silloin vikana oli useita syt.katkoksia useissa sylintereissä ja sammui ja kävi ontuen syynä oli jaon hyppääminen yhdellä hampaalla ja seurauksena vaihdettiin jakopään kilkkeet ja rupes pelaamaan täydellisesti ennen tätä päivää.