Lueskelin uutta autopörssiä ja sieltä osui silmiin
"Uutisia maailmalta Saab meneistyi niskanretkahdustestissä."
Ja siellä oli linkki http://www.carsafety.org/ Saab pärjännyt hyvin muissakin testeissä...
Autojen turvallisuus
Autojen turvallisuus
Saab 900i -87
Saab 96 V4 Super -80
Saab 96 V4 Super -80
-
- "Viggen"
- Viestit: 668
- Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Saab on turvallinen. Sehän on jo moneen kertaan todettu TOSIASIA. Kaveri ajoi joku aika sitteen kuorma-auton kanssa yhteen 9000 saabilla, kuorma-auto suistui tieltä, tonnarista meni ulkoinen olemus täysin paskaksi, mutta matkustamo-osa säilyi muodossaan. Kaveri ja muut kyydissä olleet selvisivät mustelmilla. Törmäyksen rajuudesta kertoo jotain se, että mm. auton koko keula aina tulipeltiin asti pyyhkiytyi pois törmäyksessä. Silti mm. auton etuovet aukesivat ja sulkeutuivat normaalisti.
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
Aina sitä on jotenkin alitajunnallisesti tiennyt, että Saab on turvallinen. En ole tietenkään uhmannut tätä tosiasiaa. Yksi minkä huomasin, niin oli Saabkin parantanut turvallisuuttaan vuosien saatossa, kun mitä uudemman Saabin kolari kuvia katto niin sitä vähemmän oli mennyt ohjaamo kasaan
Ja ei muuten nämä vanhemmatkaan mitään huonoja ole. Oltiin kerran isän kanssa irrottelemassa yhdellä hajottamolla OG900:sta pikkuosia ohjaamosta ja oven lukkoja tuohon mun kinneriin, kun yht'äkkiä heräsi mielenkiinto kolaroituun keulaan. Sen muuten niin siistin punaisen Saabin keula oli läjässä kuskinpuolen A-pilarista hanttarin puolen lokasuojan etureunaan (kaikki tuon edellä olevat osat oli kutakuin tuolla em. "akselilla" tai menneet paskaksi). Kuskin puolen ovi piti siitä Saabista laittaa voimalla kiinni ja auki, hanttarin puolen etuovi pelasi kuin mitään olis tapahtunutkaan. Oli pakko kysyä hajottamon omistajalta minne se Saabi oli oikein ajettu, ei tiennyt. Mutta omistaja oli ollut hiukan jäykkä liikkeissään
Tais olla aikanen pamaus.
Toinen mikä on itseasissa toissa kesältä, niin oli yksi rattijuoppo ajanut 306 Peugeotin kanssa yhteen 99 Saabillaan. Nätti fifty-fifty-nokkakolari ~80 vauhdissa ja Saabin hanttarin puolen oven reikä oli suorakaiteen muotoinen, A-pilarin kallistuksen verran oli tullut lokasuoja taaksepäin. Peugeotin kuntoa on tiedä, kun sitä en nähnyt. Mutta kaikki selvisivät mustelmilla, jopa ilman turvavöitä ajanut rattijuoppo. Pöllin muuten siitä rattijuopon Saabista bensatankin korkin
Pakko oli tunnustaa...

Ja ei muuten nämä vanhemmatkaan mitään huonoja ole. Oltiin kerran isän kanssa irrottelemassa yhdellä hajottamolla OG900:sta pikkuosia ohjaamosta ja oven lukkoja tuohon mun kinneriin, kun yht'äkkiä heräsi mielenkiinto kolaroituun keulaan. Sen muuten niin siistin punaisen Saabin keula oli läjässä kuskinpuolen A-pilarista hanttarin puolen lokasuojan etureunaan (kaikki tuon edellä olevat osat oli kutakuin tuolla em. "akselilla" tai menneet paskaksi). Kuskin puolen ovi piti siitä Saabista laittaa voimalla kiinni ja auki, hanttarin puolen etuovi pelasi kuin mitään olis tapahtunutkaan. Oli pakko kysyä hajottamon omistajalta minne se Saabi oli oikein ajettu, ei tiennyt. Mutta omistaja oli ollut hiukan jäykkä liikkeissään

Toinen mikä on itseasissa toissa kesältä, niin oli yksi rattijuoppo ajanut 306 Peugeotin kanssa yhteen 99 Saabillaan. Nätti fifty-fifty-nokkakolari ~80 vauhdissa ja Saabin hanttarin puolen oven reikä oli suorakaiteen muotoinen, A-pilarin kallistuksen verran oli tullut lokasuoja taaksepäin. Peugeotin kuntoa on tiedä, kun sitä en nähnyt. Mutta kaikki selvisivät mustelmilla, jopa ilman turvavöitä ajanut rattijuoppo. Pöllin muuten siitä rattijuopon Saabista bensatankin korkin


-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Tuosta Mimmin fraasista löytyy yksi särö: ng900 
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... d1=3&id2=2
http://www.carsafety.org/vehicle_rating ... /95017.htm
Ei mielestäni pärjännyt hyvin ainakaan Euro NCAPissa.

http://www.euroncap.com/content/safety_ ... d1=3&id2=2
http://www.carsafety.org/vehicle_rating ... /95017.htm
Ei mielestäni pärjännyt hyvin ainakaan Euro NCAPissa.
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
#2028 Elias Penttinen