Nykimistä vol2 B207R
Nykimistä vol2 B207R
Nykiminen jatkuu edelleen. Kaasuläppäkotelo ja tulpat on vaihdettu, mutta tällä ei ollut vaikutusta asiaan. Nykii siis tasakaasulla, kiihdytyksessä ei. 5 vaihteella yli satkun nopeuksissa ei nykiminen enää tunnu, ongelma on raivostuttavinta kaupunkinopeuksissa. Tyhjäkäyntikin välillä vaeltaa.
Voiko vikaa olla em oireet huomioiden:
- polttoaineen suodatin
- puolat
- kaasupolkimen asentopotikka(nykii vakkari päälläkin)
- jokin muu?
Mitä kaikkea noista voi Tech:llä tarkistaa. Ei viittis turhaan ostella ostamisen riemusta.
Voiko vikaa olla em oireet huomioiden:
- polttoaineen suodatin
- puolat
- kaasupolkimen asentopotikka(nykii vakkari päälläkin)
- jokin muu?
Mitä kaikkea noista voi Tech:llä tarkistaa. Ei viittis turhaan ostella ostamisen riemusta.
9-3 SC 2.0T Vector
Re: Nykimistä vol2 B207R
Revennyt bypassin kalvo aiheutti itselläni nykimistä.
9-3SS 1.8t Linear -03 Stage 1
Kahta ei vaihdeta, kalsarit ja Saab.
Kahta ei vaihdeta, kalsarit ja Saab.
Re: Nykimistä vol2 B207R
Techillä saa esiin reaaliaikaisen datanäkymän Trionicista. Sieltä näkee mm. noi kaasuläppäkotelon potikat, seossopeutukset, sytkähäiriöt, nakutukset yms. yms.
Koneesta voisi myös napata logia vaikkapa T8Suitella, josko siinä näkyisi jotain outoa.
Koneesta voisi myös napata logia vaikkapa T8Suitella, josko siinä näkyisi jotain outoa.
Re: Nykimistä vol2 B207R
Tullut jo toiseen topicciin kirjoitettua oman kolkin viasta kun alkaa välillä käymään kolmella, nyt kummiskin toiminut n.3 kk moiteetta.
No eilen kun vaihdoin ehjän xenon ja vilkunpolttimon autoon seuraava käynnistys olikin murheellinen, taas alkoi käymään kolmella ja joutui pari kertaa käynnistämään auton uudelleen jotta alkoi käymään neljällä. Sama vika toistui eilisen päivän aikana noin kymmenisen kertaa ja samalla tuli huomattua vian "pois ollessa" että tasakaasulla ajettaessa sekä vakkari päällä auto hieman nykii, myös tyhjäkäynnin seilaus ongelmaa on autossa ollut jo ostopäivästä lähtien, välillä auto kummiskin käy tasaisesti.
Uutta puolaa olen kokeillut ennen talvea jokaiseen sylinteriin mutta silloin vika tuli aina takaisin. Bensalla olen ajellut nyt jo 2kuukautta joten suuttimien tukoksesta tuskin on kysymys, auto kuitenkin biopower softattu ja viinalla ajettu ennen. Käytetty myös techin perässä, Vikakoodi on P064100 (5V syöttö ryhmä 1, oikosulku maahan/B+:aan). Oikosulussa olevat vaihtoehdot, Paineanturi A/C, Polttoaineen paineanturi, Polkimen asentoanturi 2, Kaasuläpän asentotunnistin 1, ahtopaineanturi, mielestäni ainut mikä noista edes viittaisi kolmella käyntiin on tuo polttoaineen paineanturi? Missä tuo polttoaineen paineanturi sijaitsee?
Alkaa pikkuhiljaa menemään käpy kun välillä toimii moitteetta pitkiä aikoja ja välillä ei päivääkään. Eikä oikeen tiedä mistä lähtisi vikaa etsimään.
No eilen kun vaihdoin ehjän xenon ja vilkunpolttimon autoon seuraava käynnistys olikin murheellinen, taas alkoi käymään kolmella ja joutui pari kertaa käynnistämään auton uudelleen jotta alkoi käymään neljällä. Sama vika toistui eilisen päivän aikana noin kymmenisen kertaa ja samalla tuli huomattua vian "pois ollessa" että tasakaasulla ajettaessa sekä vakkari päällä auto hieman nykii, myös tyhjäkäynnin seilaus ongelmaa on autossa ollut jo ostopäivästä lähtien, välillä auto kummiskin käy tasaisesti.
Uutta puolaa olen kokeillut ennen talvea jokaiseen sylinteriin mutta silloin vika tuli aina takaisin. Bensalla olen ajellut nyt jo 2kuukautta joten suuttimien tukoksesta tuskin on kysymys, auto kuitenkin biopower softattu ja viinalla ajettu ennen. Käytetty myös techin perässä, Vikakoodi on P064100 (5V syöttö ryhmä 1, oikosulku maahan/B+:aan). Oikosulussa olevat vaihtoehdot, Paineanturi A/C, Polttoaineen paineanturi, Polkimen asentoanturi 2, Kaasuläpän asentotunnistin 1, ahtopaineanturi, mielestäni ainut mikä noista edes viittaisi kolmella käyntiin on tuo polttoaineen paineanturi? Missä tuo polttoaineen paineanturi sijaitsee?
Alkaa pikkuhiljaa menemään käpy kun välillä toimii moitteetta pitkiä aikoja ja välillä ei päivääkään. Eikä oikeen tiedä mistä lähtisi vikaa etsimään.
Re: Nykimistä vol2 B207R
Kolmella käynti viittaisi puolaan, nykiminen voi olla kaasupolkimen asentoanturi ja vikakoodi puolestaan viittaa joko johtovikaan tai sitten se polkimen asentoanturi. Polttoaineen paineanturia ei autossa ole.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Nykimistä vol2 B207R
Pitää varmaan kokeilla saada jostain testiin neljä varmasti ehjää puolaa kun ei noita viitsi huvikseen 4kpl ostaa. Onko näissä tyyppivikana jokin tietty paikka mistä menee oikoseen, vai kuinka tuollaista vikaa lähtisi etsimään?
Re: Nykimistä vol2 B207R
En tiedä onko tyyppivikaa vai onko edes vika mikä sen puolan huonon toiminnan aiheuttaa mutta purin tuossa yhden pätkivän puolan ja kun siitä kiskoo sen sytytystulpalle tulevan kumilorton irti niin siellä ainakin näkyi muovissa läpilyöntijälkeä.
9-5 '02 (Lunastettu), 9-3 SS '03 (Ajossa), KTM 990 Adventure '06 matkamöhkö
Re: Nykimistä vol2 B207R
Tuli tuossa eilen kokeiltua varapuolan kanssa tuota kolmellakäynti ongelmaa, eli aina kun alkaa käymään kolmella niin yksi puola irti ja toinen sen tilalle, ja samanlailla joko vika palasi ensimmäisellä käynnistyksellä tai sitten vasta hetken ajon kuluttua, tuli käytyä kaikki sylinterit läpi. Yleensä nostaa samantein kierrokset ja hieman kun kierrokset laskee alkaa tuo kolmella käyminen. Yleensä 2 tai 3 kertaa kun käynnistää uudelleen niin alkaa käymää normaalisti. Mietityttää vain että voiko vähintään kahdessa puolassa olla samanlainen vika että välillä toimii ja välillä ei?
Re: Nykimistä vol2 B207R
Nyt alkaisi näkymään tunnelinpäässä valoa tuohon mystiseen kolmella käynti ongelmaan. Samalla myös tuo pieni nykiminen taisi korjaantua. Vika nimittäin taisi olla jälkiasennetuissa xenoneissa jotka todennäkösesti aiheuttivat paljon häiriötä auton omiin sähkölaitteisiin.
Eilen jo lyhyellä matkalla auto saattoi temppuilla monta kertaa, no tuli sen jälkeen otettua valot pois päältä ja tuntui heti että nykiminen loppu ja auto toimi kokoajan normaalisti. No vaihdoin halogeenit noiden xenonien tilalle ja kaupunkiajelua n.70km eikä vika enään palautunut. Toivotaan että vika oli nyt tuossa ettei täydy koko autoa räjäyttää.
Eilen jo lyhyellä matkalla auto saattoi temppuilla monta kertaa, no tuli sen jälkeen otettua valot pois päältä ja tuntui heti että nykiminen loppu ja auto toimi kokoajan normaalisti. No vaihdoin halogeenit noiden xenonien tilalle ja kaupunkiajelua n.70km eikä vika enään palautunut. Toivotaan että vika oli nyt tuossa ettei täydy koko autoa räjäyttää.
Re: Nykimistä vol2 B207R
Nyt on 2 kertaa ollut käynnistyksen yhteydessä ongelmia. Kylmää konetta kun on startannut niin on herännyt vajailla eloon tukevan savupilven saattelemana. Käynnistyy muuten normaalisti ilman viiveitä ja tasoittuu pian.
Sai taas hävetä kun hain kaakeleita auton ollessa tyhjäkäynnillä. Kierrokset haki taas ihan julmetusti ja kaakelikauppiaskin totesi " käypäs levottomasti" ...
Sai taas hävetä kun hain kaakeleita auton ollessa tyhjäkäynnillä. Kierrokset haki taas ihan julmetusti ja kaakelikauppiaskin totesi " käypäs levottomasti" ...
9-3 SC 2.0T Vector
Re: Nykimistä vol2 B207R
Onko turpo sulla BioPower softa autossa? BioPowereissa viinalta bensalle / bensalta viinalle adaptaatio ei toimi alkupään kolkeissa, sama vika itsellä. Bensaa tankatessa ilmenee juuri kuvaamallasi tavalla. Apuna: akun kenkä irti vähäksi aikaa.turpo kirjoitti:Nyt on 2 kertaa ollut käynnistyksen yhteydessä ongelmia. Kylmää konetta kun on startannut niin on herännyt vajailla eloon tukevan savupilven saattelemana. Käynnistyy muuten normaalisti ilman viiveitä ja tasoittuu pian.
EX: 9³SS BioPower
Re: Nykimistä vol2 B207R
Ei ole biopoweria, bensalla mennään. Pelottaa että turbo on sökö tms suht edullista vikaa. En tiedä onko noilla nykimiseen ja tyhjäkäynnin epätasaisuudella yhteyttä tähän uuteen ongelmaan.
9-3 SC 2.0T Vector