Ihmettelyketju
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Niin, siis osakaskolla tarkoitin osakaskoa + liikennevakuutusta. Eli pelkkä liikennevakuutus - osakasko ja liikenne - täyskasko ja liikenne -linjalta se keskimmäinen vaihtoehto. Ja osakaskossa tietysti se 70% perusbonus, liikennevakuutuksessa nolla tässä vertailussa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Ok, tämä selvensi. Seuraava ihmettelyn aihe: miten voi nimim. Rattivaihde hankkia Nissanin
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Ei voikaan. Ei nimittäin ihan oo pokkaa ruveta pitämään kahta autoa liikennekäytössä näin nuorena ja puolisen vuotta ennen opiskeluja, enkä ole tosiaankaan luopumassa käyttösatkusta.
Mutta jos siihen olisi mahdollisuus, saattaisin ostaa tuollaisen 2000-luvun alun Almeran a) jotta olisi auto jota ei tarvitsisi sääliä pakkasaamuina ja hidasteissa, b) jotta olisi vähän näppärämpi ja kevytkäyttöisempi auto nurkkapyörintään, c) koska käyttökulut ovat niin olemattomat, d) koska olisi mukava kokeilla muitakin näkökulmia autoiluun vaikka Saabin lähestymistapaa pidänkin parhaana ja e) ihan vaan vaihtelun vuoksi, nimim. koko (lyhyehkö) autoilu-ura samalla mallilla.
Mutta jos siihen olisi mahdollisuus, saattaisin ostaa tuollaisen 2000-luvun alun Almeran a) jotta olisi auto jota ei tarvitsisi sääliä pakkasaamuina ja hidasteissa, b) jotta olisi vähän näppärämpi ja kevytkäyttöisempi auto nurkkapyörintään, c) koska käyttökulut ovat niin olemattomat, d) koska olisi mukava kokeilla muitakin näkökulmia autoiluun vaikka Saabin lähestymistapaa pidänkin parhaana ja e) ihan vaan vaihtelun vuoksi, nimim. koko (lyhyehkö) autoilu-ura samalla mallilla.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Ihmetytti syksyllä kun ostin -87 ysisatasen,niin Pohjolassa ei annettu osakaskoa.
Vanha auto kai osaa väistää hirvet ja varkaat kokemuksella.Autopalveluvakuutus(sisältää hinauksen ilman omavastuuta)olis aika kätevä,mutkun ei saa!
Vanha auto kai osaa väistää hirvet ja varkaat kokemuksella.Autopalveluvakuutus(sisältää hinauksen ilman omavastuuta)olis aika kätevä,mutkun ei saa!
Re: Ihmettelyketju
Kokeileppa jotain muuta yhtiötä, mulla on ysiysissäkin kasko. Popvakuutus on yhtiönä.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Ihmettelyketju
Kannattaa myös tarkistaa ehdot. Jo yli 10 vuotta sitten ainakin Tapiola poisti osakaskosta autopalveluvakuutuksen tietyn ikäisistä autoista. Siitä muistan, että Oldsmobile hinattiin starttivikaisena vuonna 2002, ja muutama kuukausi sen jälkeen tuli Tapiolasta ilmoitus, että tietyn iän (oliskohan ollut 20v) ylittäneitä autoja ei sitten enää heidän piikkiinsä hinata.
Nykyisellään Oldsmobilessa on Fenniassa täyskasko, se kun on niin halpa, että päätin laittaa voimaan. '65 Kuplaan eivät myöntäneet enää edes osakaskoa, kun on liikaa ikää.
Nykyisellään Oldsmobilessa on Fenniassa täyskasko, se kun on niin halpa, että päätin laittaa voimaan. '65 Kuplaan eivät myöntäneet enää edes osakaskoa, kun on liikaa ikää.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
Vanhoihin peleihin sit on museo- ja harrastekaskoja. Tapiolan ehdot (tää on vanha esite, nykyään voi olla eri ku nai Lähivakuutuksen) harrastepelille on 15v ikä ja 5kk vuodesta seisonnas. Esitteen mukaan kuuluu myös autopalvelu (vissiin hinaus?)AZP kirjoitti:'65 Kuplaan eivät myöntäneet enää edes osakaskoa, kun on liikaa ikää.
2012 hinnastosta parit tärpit (arvon mukaan vuosimaksu)
160e omavastuu
Auton arvo 1682-3363e = vuosimaksu 229e
10090-11772e = vuosimaksu 389e
Eli ei noi "kalliita" ole. Muillaki puljuilla varmaa samaa luokkaa.
En ole töis Tapiolas enkä edes omista kyseistä vakuutusta. Vedin herneet siitä, ku kukaa ei suostunu kertomaan silloin, että voiko autonsa ylivakuuttaa vai ei joten möivät sit normiautojen kaskon 20e vuosimaksulla (tosin seki menee ny umpeen sen Lähivakuutuksen fuusion takia heinäkuus)
Sittemmin toista kautta kuulin IFin työntekijältä (ihan muus asiayhteydes), että auton voi ylivakuuttaa eli pidän noita siten lähinnä huvittavina, koska miksi sitten edes kysyä omaa arviota hinnasta, jos kuitenki kolarin sattues se voi olla 10% omasta arviosta... Tosin jossei muuta kaskoa saa, tai edes hinausturvaa, niin onhan toiki jotain.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Ihmettelyketju
Mä ajelin tossa taannoin muutaman päivän rouvan Micralla kun ässä oli levällään. Sillä on ollu se auto mitä lie viis vuotta, ikinä se ei oo mistään hajonnu, kertaakaan sillä ei oo jääny välille eikä sille oo oikeastaan mitään sen isompaa ikinä tarvinnut tehdä. Öljyjä ja tulppia vaihdettu, kerran on joutunut vähän helmoja paikkaamaan leimalle. Ja kun ne käyttökulut ovat vielä olemattomammat kuin jossain Almerassa niin kieltämättä tuli mieleen, että minkä helvetin takia minä jollain Saabilla ajan.Rattivaihde kirjoitti:Mutta jos siihen olisi mahdollisuus, saattaisin ostaa tuollaisen 2000-luvun alun Almeran a) jotta olisi auto jota ei tarvitsisi sääliä pakkasaamuina ja hidasteissa, b) jotta olisi vähän näppärämpi ja kevytkäyttöisempi auto nurkkapyörintään, c) koska käyttökulut ovat niin olemattomat, d) koska olisi mukava kokeilla muitakin näkökulmia autoiluun vaikka Saabin lähestymistapaa pidänkin parhaana ja e) ihan vaan vaihtelun vuoksi, nimim. koko (lyhyehkö) autoilu-ura samalla mallilla.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Micrasta tulee ensimmäisenä mieleen mökkimatka joskus kuusivuotiaana, kun mummi lähti ohittamaan rekkaa ehkä vuoden vanhalla litran isolohkolla. Varmaan puoli minuuttia roikuttiin kaasu pohjassa rekan takapuskurin kohdalla vastaantulevien kaistalla kunnes sisu loppui kesken. Ukin kommentti oli melko sanantarkasti "mitäs minä sanoin".
Almerassa on varsinkin porrasperäkorilla sellaista perusautoilun tunnelmaa, eli mukana ei ole mitään turhaa mutta kyseessä on kuitenkin oikea auto eikä mikään suurkaupunkiin suunniteltu purkki (= Micra, Polo, Yaris ym.). Corollaa taas en viitsisi hankkia koska se on lähempänä kodinkonetta kuin autoa.
Almerassa on varsinkin porrasperäkorilla sellaista perusautoilun tunnelmaa, eli mukana ei ole mitään turhaa mutta kyseessä on kuitenkin oikea auto eikä mikään suurkaupunkiin suunniteltu purkki (= Micra, Polo, Yaris ym.). Corollaa taas en viitsisi hankkia koska se on lähempänä kodinkonetta kuin autoa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Nettiautosta kun klikkailee Almera tai Micra ja nahkapenkit, niin löydettyjä autoja tasan nolla. Eikö se oo riittävä peruste Saabastella?vmt kirjoitti:Ja kun ne käyttökulut ovat vielä olemattomammat kuin jossain Almerassa niin kieltämättä tuli mieleen, että minkä helvetin takia minä jollain Saabilla ajan.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Ihmettelyketju
No se on kyllä juuri sitä itseään. Eihän se mitään huikaisevia elämyksiä tarjoa, se on pelkästään auto ja sellaisena mun mielestä ihan hyvä.Rattivaihde kirjoitti:Almerassa on varsinkin porrasperäkorilla sellaista perusautoilun tunnelmaa, eli mukana ei ole mitään turhaa mutta kyseessä on kuitenkin oikea auto eikä mikään suurkaupunkiin suunniteltu purkki (= Micra, Polo, Yaris ym.). Corollaa taas en viitsisi hankkia koska se on lähempänä kodinkonetta kuin autoa.
Eipä oo mulla nahkoja Saabissakaan, eikä luultavasti tulekaan.JP_Vette kirjoitti:Nettiautosta kun klikkailee Almera tai Micra ja nahkapenkit, niin löydettyjä autoja tasan nolla. Eikö se oo riittävä peruste Saabastella?
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Ihmettelyketju
Micra -91 ja Polo -89, paskimmat autot minkä kyydissä olen istunut. Molemmissa yli 80 vaudit hengenvaarallisia. Micran kerran tuulenpuuska nakkas vastaantulevien kaistalle talvimyräkässä ja oli metreistä kiinni ettei tullut ruumiita.
Iskä tuumi istuessaan tontun kyydissä 160 vaudissa, ettei halua istua vaarallisessa kyydissä. Muistutin että se vaihto Mitsun Calant EXE:n, Micraan ja Polokin ollut autona ja kerroin että moisiin purkkeihin en astu enää jalallanikaan, vaikka ajettais rajoitusten mukaan.
Hiljeni ukko sentään
Iskä tuumi istuessaan tontun kyydissä 160 vaudissa, ettei halua istua vaarallisessa kyydissä. Muistutin että se vaihto Mitsun Calant EXE:n, Micraan ja Polokin ollut autona ja kerroin että moisiin purkkeihin en astu enää jalallanikaan, vaikka ajettais rajoitusten mukaan.
Hiljeni ukko sentään
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Ihmettelyketju
JP_Vette kirjoitti:Nettiautosta kun klikkailee Almera tai Micra ja nahkapenkit, niin löydettyjä autoja tasan nolla. Eikö se oo riittävä peruste Saabastella?vmt kirjoitti:Ja kun ne käyttökulut ovat vielä olemattomammat kuin jossain Almerassa niin kieltämättä tuli mieleen, että minkä helvetin takia minä jollain Saabilla ajan.
Eipä ne tainnu vakiona olla saabissakaan ? Ja rahallahan aina saa, jos niitä kaipaa. Tosin ehkä almera tahi micra ei nyt ihan saabin veroisia ole mutta kai niilläkin ajelee ennenkuin turpaansa ottaa.
Re: Ihmettelyketju
Jusalta varmaan löytyy taas vastaus . Tehdäänkö teille tähän aikaan vuodesta muutakin kuin suolausta, hiekotusta ja aurausta? Vai aurataanko ne vaan ihan pohjia myöten?
Meinaan kun aamulla jääkerroksen peitossa ollut tie oli töistä kotiin ajaessa puhtaalla ja kuivalla asfaltilla. Ilmatieteen laitoksen mukaan keli ei ole plussalla käynyt (routa on toki jo ainakin osin sulanut, eli lämpöä tulee jonkin verran toki alakautta), niin tuntuu yllättävältä, jos jääkerros on paitsi sulanut, myös kuivunut.
Meinaan kun aamulla jääkerroksen peitossa ollut tie oli töistä kotiin ajaessa puhtaalla ja kuivalla asfaltilla. Ilmatieteen laitoksen mukaan keli ei ole plussalla käynyt (routa on toki jo ainakin osin sulanut, eli lämpöä tulee jonkin verran toki alakautta), niin tuntuu yllättävältä, jos jääkerros on paitsi sulanut, myös kuivunut.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
^Oliko kuinkakin aurinkoisella tieosuudella? Lämmittää melko kovasti jo tähän aikaan vuodesta...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22