Mikäköhän se mahtais olla noin suurinpiirtein normaali vaihtoväli pyöränlaakereille eteen? Vänkärin puolelle vaihdettiin viime syksynä n.130 tkm ajettuna (rusahteli jo ihan reippaasti). Nyt 140 tkm lasissa ja kuskin puolen laakeri volisee kuin koliikkilapsi...
Aika hintavia on nuo laakerit, luulisi kestävän hieman pidempään normiajolla
Ensin luulin, että se on koko talven paljaalla asfaltilla pilalle ajettu nastarengas joka huutaa, mutta ääni kuuluu vain kuskin puolelta joten eipä siinä taida paljon vaihtoehtoja olla mikä siellä ääntää.
230 tuh mittarissa -08 SC Tidissä ja nyt alkoin edestä vollottamaan, ei oikein vielä saa selvää onko oikea vai vasen. Tuohon saa etulaakereita vähän eri valmistajilta, tässäkin taitaa päteä se että halvalla ei saa hyvää:)
Jokilaakerista tilasin -03ss:ni ja pösöön tilattiin. Pösöllä tilattaessa ajettu 99tkm nyt mittarissa 320tkm joten 220tkm kestänyt.. saabissa ollut alla vasta 30tkm
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
9-3 TiDS vm.-05 n.260- 270tkm kumpikin, vasen alkoi ääntelemään hiukan kaarteessa ja muutaman kuukauden päästä oikeaan tuli ABS malfunction ilmoitus OP-com kertoi syyn olevan oikosulun.
Ilmeisesti kivi tai vastaava oli syynä koska johdon liitoskohta oli rikkoutunut ja suolavesi pääsi tekemään tepposiaan, laakeri oli muuten kunnossa tai ei ainakaan purettunakaan tuntunut epäkuntoiselta pyöritettäessä.
Kumpikin laakeri hankittu Motonetilta n. 170€/kpl laatikossa luki olevan SKF tuotetta joten uskalsin ottaa, orkkis Laakkoselta olisi ollut 340€/kpl joten voidaanko tässä puhua 2 yhden hinnalla, itse vaihdoin kaverin hallilla ja aikaa meni n.40min pyörää kohden.
Kyllä pitää todeta että mamorilla on todellisuuden taju kadonnut taivaan tuuliin. Jos laatukamaa saa kaksi yhden hinnalla niin pitäisi kyllä vähän miettiä missä mennään ja paljonko menetetään kauppaa. Eikö nämä "pöllöt" todellakaan ymmärrä että hinnan/laadun/saatavuuden vertailu on lasten leikkiä kiitos internetin. Vähittäiskauppa ei tätä ymmärtänyt kulutustavaroiden kohdalla ja päin mäntyä menee(esim. Anttilla).
Joku oli kai tuon oikein laakerin liikkeestä tilannut mutta voishan tuon vastaisuuden varalle jo valmiiksi selvitellä itsellekin, kun taitaa joskus olla edessä... Ei siis vielä ongelmia. Kop Kop
Tohtisiko kukaan sanoa millainen tuo on mitoiltaan ja vaikka vanhasta laakerista kurkkaisi mitä kaikkea siinä lukee?
N. 170 tkm ja etuvasen alkoi moukua. Löytyikö laakeri jostain erityisen kätevästi ja järkevästi? Kiire tuolla ei taida olla, radiota saa vielä kovemmalle.