Kuskin penkki pongahti ylös
Re: Kuskin penkki pongahti ylös
Siis ei tässä ole puhe siitä. Vaan siitä että rungon sisällä olevat mutterit eivät kyllä ole hitsattu kiinni runkoon. Niillä on myös pieni liike. Vaikka kiskot ovat samalla tasolla toisiinsa nähden, penkki voi olla hiukan vinossa. Näin ainakin kuvittelen, ja toivon.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
Minulla ongelmana ei ollut korkeus, vaan pituussäätö, ei aikuinen ihminen pystynyt jalkojaan liikuttelemaan, ja ulkomaille pitäisi lähteä.
Hitsailin ja porailin yhdet säätökiskot lisää ja näin sain 35 mm lisää pituussäätövaraa. Nyt tuntuu ihan luksukselta.
Hitsailin ja porailin yhdet säätökiskot lisää ja näin sain 35 mm lisää pituussäätövaraa. Nyt tuntuu ihan luksukselta.
Kuin helkkarin pitkä nää oot?kostape kirjoitti:Minulla ongelmana ei ollut korkeus, vaan pituussäätö, ei aikuinen ihminen pystynyt jalkojaan liikuttelemaan, ja ulkomaille pitäisi lähteä.

tää itku koskee sitten OG900 ja OG 9-3: sta, tonnari lieneekin jo auto..
ei tarvii olla pitkä ollenkaan kun ei saa jalkoja kunnon asentoon, alle 180 cm ja koivet pitää olla solmussa, ilman kruisea ei pidemmistä reissuista tulis mitään.
Liikenneturvallisuuskin jo vaatii, ettei aja koivet solmussa.
Mulla vielä kattoluukku kaikissa, eli jos jakkaran nostaa ylimpään asentoon, niin karvahattu hankaa kattoa.
nyt kun on välikiskot, niin takajalkatila lienee sitten ns lapsille eli max 3 aikuisen kärry = urheilullinen..
Aika mopoja noi on, mä kun luulin jotta nää pohjan poijan kärryt olis sentään aikuisille tehty eikä jotain idän ihmeiden riisipussimitoituksella.
toi SS on kans yks nauru tässä mielessä, olis syytä myydä pelkästään naisväen kotterona. tosin siinäkin on niin paljon lastentauteja, jotta oikeestaan "lapsellisten" malliksi vaan.
PS. taitaa olla ns hyvä päivä tänään, kun näin positiivisesti jaksaa heti aamusta avautua.. kevät tekee

ei tarvii olla pitkä ollenkaan kun ei saa jalkoja kunnon asentoon, alle 180 cm ja koivet pitää olla solmussa, ilman kruisea ei pidemmistä reissuista tulis mitään.
Liikenneturvallisuuskin jo vaatii, ettei aja koivet solmussa.
Mulla vielä kattoluukku kaikissa, eli jos jakkaran nostaa ylimpään asentoon, niin karvahattu hankaa kattoa.

Aika mopoja noi on, mä kun luulin jotta nää pohjan poijan kärryt olis sentään aikuisille tehty eikä jotain idän ihmeiden riisipussimitoituksella.
toi SS on kans yks nauru tässä mielessä, olis syytä myydä pelkästään naisväen kotterona. tosin siinäkin on niin paljon lastentauteja, jotta oikeestaan "lapsellisten" malliksi vaan.
PS. taitaa olla ns hyvä päivä tänään, kun näin positiivisesti jaksaa heti aamusta avautua.. kevät tekee

Viimeksi muokannut stara, Pe Maalis 28, 2014 10:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Kiinnostaa muakin miten pitkä oikein olet? Itse olen 193-senttinen hukkapätkä eikä mulla oo ollut mitään ongelmia tonnariin mahtumisen kanssa...kostape kirjoitti:Minulla ongelmana ei ollut korkeus, vaan pituussäätö, ei aikuinen ihminen pystynyt jalkojaan liikuttelemaan, ja ulkomaille pitäisi lähteä.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
Saab-juttuja 70-luvulta
Niinpä. Jos vedän penkin aivan taakse, en kovin hyvin edes yllä polkimiin. Mitähän säätöjä sun penkille on tehty? Ei kuullosta siltä että sulla olis kaikki niinkuin yleensä on tonnarissa. Penkki ei ole originelli? En kyllä keksi miten sen vois asentaa väärin.
Ja miten niin liikenneturvallisuus vaatii? Jalat ja kädet suorana on vaarallisempaa ajaa. Ammattilais henkivartja neuvoivat. Kolarissa nimittäin paukahtaa herkästi polvi ja kyynärnivelet. Jos eivät ole suorassa, niihin ei kohdistu iskun voima, ja turvavyö nappaa kiinni.
Eli ei kannata minusta kädet ja jalan suorana vastustaa kolari-iskun voimaa. Lihaksilla toki voi vaimentaa.
Ja miten niin liikenneturvallisuus vaatii? Jalat ja kädet suorana on vaarallisempaa ajaa. Ammattilais henkivartja neuvoivat. Kolarissa nimittäin paukahtaa herkästi polvi ja kyynärnivelet. Jos eivät ole suorassa, niihin ei kohdistu iskun voima, ja turvavyö nappaa kiinni.
Eli ei kannata minusta kädet ja jalan suorana vastustaa kolari-iskun voimaa. Lihaksilla toki voi vaimentaa.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
Pituus ei kerro kaikkea koska se voi jaottua hyvinkin erilaisesti eri ihmisillä. Kaverin kanssa ollaan molemmat noin 194 senttisiä, itsellä on uudemmassa satkussa penkki taka-asennossa jalat liian koukussa ja kaverin pitää siirtää penkkiä eteenpäin yltääkseen polkimille. Vastaavasti kaverin tukka hankaa kattoluukkua sen ollessa suljettuna ja mulla on reilusti matkaa päälaesta kattoon. 

Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Kyllä minulla on sama ongelma kuin useimmilla muillakin, en ole täyttä kahta metriä, vain 198 cm-
Oli siinä penkissä sen verran vikaakin, että ei liukunut viimeiseen loveen asti, rasvan puutetta kiskoissa.
Aikani sitä ahtautta ihmettelin kun kaksi aiempaa tonnaria oli tilavampia.
Tuo toinen eli NG 900 -96 on jotenkin tilavampi ja siihen on helppo laskeutua, se kun on 2-ovinen. Mielestäni on tärkeää, että autossa on vähintään yksi leveä ovi.
Oli siinä penkissä sen verran vikaakin, että ei liukunut viimeiseen loveen asti, rasvan puutetta kiskoissa.
Aikani sitä ahtautta ihmettelin kun kaksi aiempaa tonnaria oli tilavampia.
Tuo toinen eli NG 900 -96 on jotenkin tilavampi ja siihen on helppo laskeutua, se kun on 2-ovinen. Mielestäni on tärkeää, että autossa on vähintään yksi leveä ovi.
Kyllähän tuo penkkiasento parani kun ruuvasi pultit vähän auki, ja oikeaa kiskoa työnsi takaa eteenpäin ja kiristi, samalla vasenta edestäpäin koputtelin taakse ja kiristin. Nyt on hyvä asento. Se anto noin millin / kaksi kummaltakin puolelta. Eli voi laskea 3-4mm asentomuutoksen.