Ja toisesta maasta...
240 ( B200F ja B230F )
-tosin tuosta ajettavuudesta en menisi sanomaan mitään...

Joo, sivupeilien lämmitys on tosiaan varuste, jota Saab ei jostain syystä saanut ikinä OG-satkuun tehtyä. Mutta ei hätää, niistä saa piuhan irti, jolloin tämä epäkohta on korjattu. Automaattinen virrankatkaisu ei sekään rakettitekniikkaa ole, enkä osannut moista laskea OG-satkun sähköjä monimutkaisemmaksi.Rattivaihde kirjoitti: Virkistin muistiani vuoden 1986 Tuulilasilla ja ylimääräisiä ominaisuuksia satkuun verrattuna on ainakin sivupeilien ja takalasin yhtäaikainen lämmitys automaattisella virrankatkaisulla,
Ei niissä enää juurikaan ole kulkuvaloja ovissa, kun ne on tonnarin helpoiten porsiva varusteRattivaihde kirjoitti: ajotietokone (olkoonkin että viistokeula-CC:ssä ei kuulunut varustukseen), kulku- ja varoitusvalot ovissa sekä ovia ja valoja valvova piktogrammi ja siihen liittyvät systeemit. En muistanut ottaa huomioon että noissa oli tosiaan alunperin B202 eikä ajonestojakaan tms., sitä se teettää kun foorumillakin nykyään kirjoitetaan vain noista CS-ikäisistä.![]()
CD:hen tuli sähköinen peräkontin avaus tokaan peräversioon eli taisi olla mallivuoteen 90. Ei se sen jälkeen ole monimutkaistunut, vaikka viistokeula hävisi vasta mallivuoteen 95Rattivaihde kirjoitti: Mistä päästäänkin kätevästi siihen ongelmaan että pysty- ja viistokeulat alkavat olla neliösenttimetri kerrallaan katoavaa kansanperinnettä ja matalakeulaiset taas ovat moottoritilan ja ainakin tavaratilan avauksen osalta jo huomattavasti monimutkaisempia.
Speksi oli sivistyneempi kuin og-satku ja femma vain esimerkkinä.Rattivaihde kirjoitti: Mutta tässä tuli ny jo kaksi väitettä joiden mukaan kaksi 80-luvun alun suunnittelua edustavaa autoa ovat femman kanssa samaa tasoa hienostuneisuudessaan, löytyykö lisää?
Se oli varmaankin juuri viistokeula-CC, itse en ainakaan ole missään muussa mallissa nähnyt peitettyä ajotietokoneen paikkaa ja nappulatonta kelloa. Jopen 9000 CCE -projektin alkutilanteessa näkyy tällainen.t.t.j kirjoitti:Olen nähnyt ainakin kerran jossain tonnarin, jossa ei ollut ajotietokonetta.
Onkos tuo selvästi hiljaisempi ja mukavampi kuin 900, edustaa kuitenkin melkein vanhempaa suunnittelua?9000CD23T kirjoitti: Ja toisesta maasta...
240 ( B200F ja B230F )
-tosin tuosta ajettavuudesta en menisi sanomaan mitään...
aero kirjoitti:CD:hen tuli sähköinen peräkontin avaus tokaan peräversioon eli taisi olla mallivuoteen 90. Ei se sen jälkeen ole monimutkaistunut, vaikka viistokeula hävisi vasta mallivuoteen 95. Moottoritilan aukaisu toimii ihan samalla tavalla läpi koko mallisarjan, sitä ei tarvitse pelätä
.
Ihan totta.aero kirjoitti:Speksi oli sivistyneempi kuin og-satku ja femma vain esimerkkinä.
Joo, CD:n kontti alkoi aukeamaan sähköllä ekassa peräpäivityksessä, eli kun lukkopesä siirtyi ylhäältä keskeltä rekkarin ja oikean takavalon väliin.Rattivaihde kirjoitti:Ai se nappi tuli jo noin aikaisin...
Näin mä aattelinkin, sanamuoto oli vaan hyvä paikka naljailla konehuoneen aukeamisestaRattivaihde kirjoitti: Matalakeulan moottoritilaa mietin nimenomaan B204:sen tulon myötä, siinä on ymmärtääkseni jo kaiken maailman high techiä ajonestoa ja trioniccia sekä tasapainoakselia.
Ei mitään hätää, olet kuitenkin palaamassa 80-luvulle toisen ketjun tonnarin kanssaRattivaihde kirjoitti: Ihan totta.Tämän harjoituksen tarkoituksena oli selvittää mitä mahdollisuuksia olisi päivittää jossain vaiheessa käyttöauton mukavuustasoa uudemmalle vuosikymmenelle
Ei varmaan juu mutta olihan niissä se hyvä puoli että ne ei kyllä sitten ajamalla hajonneet.9000CD23T kirjoitti:Jos ollaan siellä 80 luvun alkupäässä niin 244 GL D6 ja 245 GL D6
hiljaisuutta ei ainakaan lisännyt nuo klonkswagenin D24 padat.
Vaikkakin noita ilmeisesti myytiin jonkin verran.
Tuo lämmityksen virransyöttö ja -katkaisu oli toteutettu releellä, jossa oli se ajastin aluksi toteutettuna 555 -piirillä ja myöhemmin jollain tuohon tarkoitetulla erikoispiirillä (noita olen muutaman korjannut aikanaan). Eipä tullut tutkittua silloin olisiko rele mennyt suoraan tai jotenkin satkuunkin.aero kirjoitti:Joo, sivupeilien lämmitys on tosiaan varuste, jota Saab ei jostain syystä saanut ikinä OG-satkuun tehtyä. Mutta ei hätää, niistä saa piuhan irti, jolloin tämä epäkohta on korjattu. Automaattinen virrankatkaisu ei sekään rakettitekniikkaa ole, enkä osannut moista laskea OG-satkun sähköjä monimutkaisemmaksi.Rattivaihde kirjoitti: Virkistin muistiani vuoden 1986 Tuulilasilla ja ylimääräisiä ominaisuuksia satkuun verrattuna on ainakin sivupeilien ja takalasin yhtäaikainen lämmitys automaattisella virrankatkaisulla,
Aikoinaan omistamassani -88 CD tonnarissa oli takaluukussa myös sähköllä toimivat rekisterikilven valot.aero kirjoitti:Ei mitään hätää, olet kuitenkin palaamassa 80-luvulle toisen ketjun tonnarin kanssa. Mutta älä pelkää, siinä ei ole takaluukussa muuta sähköä kuin keskuslukitus
.
Kapriisi on kyllä ollut vakaasti hankintalistalla noin kahdeksanvuotiaasta asti, mutta taloudellisten realiteettien tultua mukaan peliin se on nyt vakaasti listan harrastepuolella.AZP kirjoitti:kun tälle linjalle lähdettiin niin Chevy Caprice ilman sähköhimmeleitä täyttänee vaatimukset niin kauan kuin myönnetään ajettavuuden olevan makuasia
No jaa, jos on vuosimallin 88 aikaansa edellä ollut auto, ja vuosimallin 92 moottoria lukuunottamatta lähinnä menneisyyteen juuttunut, en tiedä mihin suuntaan paluu olisi taaksepäin..aero kirjoitti:Ei mitään hätää, olet kuitenkin palaamassa 80-luvulle toisen ketjun tonnarin kanssa.