Tosin jos siellä on vaikka vanne vähän kiero ni noi laitteet näyttää heti väärin...
Oliko minkä verran asteina aurausta lähtötilanteessa?
Extratarkalla rullamitalla renkaat ilmassa mitattuna oli n. 2mm. Ohjearvo 1.6-2.2mm.
Kaveri joskus osuvasti totesi, että kymppitonnin autossa saa olla enemmän vikoja kuin tonnin autossa. Kymppitonnin auto kun ostetaan harkiten ja järjellä, tonnin auto viimeisillä rahoilla.JP_Vette kirjoitti:Mä en nyt tajua, että ovatko he ostamassa uutta autoa tonnilla vai pitäisikö munki ruveta kertomaan satuja.
Saiskohan ACC3:n herätettyä ihan ittensä ohjaamaan sitä pöhötystä. Se ois meinaan joku 200* järkevämpi tuossa hommassa kuin tyhmä releohjaus pelkälle puhaltimelle.JP_Vette kirjoitti: Päätyen releille, jokka kääntää puhaltimen ohjauksen Webastolle (mun käsityksen mukaan). Ja puhaltimen johtoihin kytkettiin johdot Webastolta, eli kaikki sähkö kiertää nyt Webaston releboksin kautta, jolloin mun logiikalla nuo releet kääntää sen sähkön vain tulemaan eri paikasta kuin acc ohjaamana.
Vinkkiä korjaukseen ei oo, mutta multa pitäisi löytymän ehjä ikkunahissi parilla kympillä.JP_Vette kirjoitti:Ennenkuin alan tohon mettästään uutta moottoria, niin onko tos jotain sähkögurun vinkkiä, mistä toi yleensä ekana porsii, ja jonka voi korjata?
Nii en tiä sit järkevä vai järkevä. Kyllähän tossa oma ACC mukana on sen verran, että se herää henkiin ja kääntää läpät kaakkoon. Vain puhallin on pyörimättä. Saabin oma sarjahan tuo on, joten kai joku logiikka.aero kirjoitti:Saiskohan ACC3:n herätettyä ihan ittensä ohjaamaan sitä pöhötystä. Se ois meinaan joku 200* järkevämpi tuossa hommassa kuin tyhmä releohjaus pelkälle puhaltimelle.
Taitaa olla oikeassa. Lisäksi kymppitonnin autossa tulee ilman käsirahaa (tai vaihtoauto käsirahana) ostaessa vain se 200e kuukausierä, joista eka vasta kuukauden päästä, kun taas tonnin autoon pitää tyhjätä se tili.aero kirjoitti:Kaveri joskus osuvasti totesi, että kymppitonnin autossa saa olla enemmän vikoja kuin tonnin autossa. Kymppitonnin auto kun ostetaan harkiten ja järjellä, tonnin auto viimeisillä rahoilla.
Ehkä mä joku kaunis päivä ymmärrän, miksi kytkentä jopa Saabin omalla sarjalla menee noin, mutta ainakaan vielä ei järki kulje tarpeeksi. ACC kuitenkin osaisi tuollaisella yksinkertaisella ranekytkennällä toteutettuna ohjata puhallussuunnan ja -voimakkuuden kohtuullisen järkevästi ja suhteuttaa ne jäähdytysnesteen lämpötilan nousuun päätyen taatusti parempaan lopputulokseen kuin kiinteä pöhötysnopeus puhaltimelle. Jos tuon sijasta tehdään asentajalle enemmän kytkettävää heikommalla lopputuloksella, niin joku kuningasidea siinä pitää taustalla olla - vielä kun keksisi että mikä.JP_Vette kirjoitti:Nii en tiä sit järkevä vai järkevä. Kyllähän tossa oma ACC mukana on sen verran, että se herää henkiin ja kääntää läpät kaakkoon. Vain puhallin on pyörimättä. Saabin oma sarjahan tuo on, joten kai joku logiikka.
...
Toki jos alkaa ranettaan (sitähän tässä autossa ei ole tehty), niin laittaa vaan tosiaan releellä ACC:n herätysjohdolle sähköt. Kokeilen niitä 2e maksavia releitä kuitenki eka, koska siinä ei tartte penkoa johtonippua kojelaudan sisältä.