Syttyi kojetauluun merkkivalo.
Huomasin myös tänään, että valot näyttävät normaalia alemmas. Tämä on ohjekirjan mukaan automaattinen varotoimenpide, jos korkeussäätöön tulee häiriöitä. Lie tunnistinongelma, vai olisiko kosteuden + pakkasen aikaansaamaa? Pitää sulatella autoa pesuhallissa...eikös se tunnistin ole jossain auton peräosassa?
Xenonien korkeussäätöhäikkää
Xenonien korkeussäätöhäikkää
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
Ihan vaan kysyn, että kun minulla valot alusta asti näyttivät kovin lyhyen matkan ja sitten säädin niitä käsin puoli kierrosta ylös ja kun kävin sisäänajon jälkeen vaihdattamassa öljyt ja suodattimat, niin samalla katsottiin valojen säätö, niin se oli ihan pielessä ja manuaalisesti valoja nostettiin kokonaisella kierroksella. Olisikohan tässä voinut olla anturivika kyseessä, kun uuden auton valojen korkeudensäätö on niin pielessä, että 1 1/2 kierrosta pitää nostaa.
Kun starttasit auton, hakiko valot siinä tilanteessa oikean korkeuden, vai olivatko koko ajan alhaalla?
P.S ai niin huomasin, että aloitit lauseella "syttyi kojetauluun merkkivalo". Sellaista minulla ei pala.
Kun starttasit auton, hakiko valot siinä tilanteessa oikean korkeuden, vai olivatko koko ajan alhaalla?
P.S ai niin huomasin, että aloitit lauseella "syttyi kojetauluun merkkivalo". Sellaista minulla ei pala.
Saatat olla jäljillä!
Autoa käynnistettäessä valot hakivat kyllä korkeutta, mutta sitten syttyi mittaristoon varoitusvalo. Pimeällä huomasi, että valot olivat säätyneet normaalia lähemmäs. Tuo varoitusvalo sammui välillä, mutta en päiväsaikaan voinut todeta näyttivätkö valot silloin normaalisti.
Autoa käynnistettäessä valot hakivat kyllä korkeutta, mutta sitten syttyi mittaristoon varoitusvalo. Pimeällä huomasi, että valot olivat säätyneet normaalia lähemmäs. Tuo varoitusvalo sammui välillä, mutta en päiväsaikaan voinut todeta näyttivätkö valot silloin normaalisti.
Viimeksi muokannut ajokoira, To Tammi 13, 2005 15:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
Niin, valoja ei varmaan ollut katsottu luovutushuollossa lainkaan. Säädön jälkeen maailma kirkastui pelottavan paljon ja pari päivää ajoin huonolla omallatunnolla, kun kuvittelin häikäiseväni jokaisen vastaantulijan. Nyt alan uskomaan, että Saabissa on hyvät valot. 3 kk kuitenkin ajoin valot maata viistäen, mitä kyllä näin jälkikäteen oikein ihmettelen, mutta kun valoja kerran kehutaan, niin pakkohan niiden on olla hyvät, vaikka itse vähän epäilisikin.
SAAB 9-5 2.3T A Wagon Vector (-05)