Keskeltä puhaltaa vain Kylmää

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Viltzu
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ti Joulu 23, 2003 23:42
Paikkakunta: Lappeenranta

Keskeltä puhaltaa vain Kylmää

Viesti Kirjoittaja Viltzu »

Olen jo pitkään miettiny miks ihmeessä 900:sessani puhaltaa keskeltä kabiiniin vain kylmää ilmaa kun kaikista muista tulee lämmintä :D jaa ja mitenköhän sieltä sais viritettyy lämmintä esille olis näin talvella hiukan kivempi kun keskeltäkin puhisis lämmintä.. 8)
9-5 Aero -00 Wagon
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 589
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Saattaa johtua irtonaisesta/katkenneesta alipaineletkusta.
Nimittäin isän satkussa puhalsi kylmää jalkatilaan ja syyksi paljastui rikkinäinen alipaineletku konehuoneen puolella.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Keskeltä tulee vain kylmää ilmaa, tämä ei ole vika, vaan ominaisuus joka mainitaan ohjekirjassakin. Talvella kannattaa käyttää sitä toisiksi ylintä asentoa (nuolet ylös ja alas). Tämä puhaltaa kaikista muista paitsi tietysti keskimmäisistä suuttimista, lämmintä ilmaa. Ne keskimmäiset on tarkoitettu vain nopeaan ilmanvaihtoon kesällä, jolloin ilmaa ei ole tarkoitus lämmittää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 589
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

jcarlson kirjoitti:Keskeltä tulee vain kylmää ilmaa, tämä ei ole vika, vaan ominaisuus joka mainitaan ohjekirjassakin. Talvella kannattaa käyttää sitä toisiksi ylintä asentoa (nuolet ylös ja alas). Tämä puhaltaa kaikista muista paitsi tietysti keskimmäisistä suuttimista, lämmintä ilmaa. Ne keskimmäiset on tarkoitettu vain nopeaan ilmanvaihtoon kesällä, jolloin ilmaa ei ole tarkoitus lämmittää.
Ahaa, tämä olikin uusi tieto.
Ja minä kun olen mielestäni lukenut ohjekirjan :oops:
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Viltzu
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ti Joulu 23, 2003 23:42
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Viltzu »

kiitos nopeista vastauksista mutta kuitenkin Höh :) noh niinpä rupesinkin aattelemaankin että se oli tarkoituskin mutta silti kiinnostaa saakoha sieltä tulemaan kuumaa no kaippa pitää jotain ruveta kehitteleen/miettimään ja sitten rakenteleen ois talvella paaaaljon kivempi jos sieltäkin laittas puhaltaan lämmintä tietysti siten että ei toi puhallus teho vähenisi.
9-5 Aero -00 Wagon
arnoldi
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2004 12:27
Paikkakunta: Tampere

Alipainesäiliö

Viesti Kirjoittaja arnoldi »

Itsellä rupesi säätö toimimaan äkäsesti, kun teippasin alipainesäiliön korkin reiät oikealta konehuoneesta ilmastointiteipillä. On muuten potkua nyt kun säätelee noita ilmanvaihdon läppiä. Eikä puhise enää ajettaessa.
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Muistaakseni rakenne on sellainen että ihan helpolla keskeltä ei kyllä lämmintä saa, se on melkein heti puhaltimen jälkeen, lähes osana lämppärille menevää kanavaa.
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Saha
"Turbo"
Viestit: 281
Liittynyt: To Heinä 22, 2004 14:26

...

Viesti Kirjoittaja Saha »

Mulla on ihan sama vika omassa satkussa :D

Mutta eipä tuo juuri haittaa, tarpeeksi lämmintä tulee kuitenkin niistä muista :)
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Itsekin miettinyt miksi sieltä vain kylmää puskee, mutta vikahan olikin tahallinen. Ja lämpöähän piisaa saabissa. Olen esimerkiksi kuivattanut märän näppylähanskan tuulilasille suunnatussa reiässä tunkemalla sen osittain sisälle. Eikä aikaa mennyt kuin reilut kymmenen minuuttia. :lol:
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Taitaa olla ihan yleinen käytäntö tuo keskisuuttimien kylmä-toiminto. Edellisessä Op*lissani oli samalla lailla, eli keskeltä tuli vain kylmää. Myös esim s40:ssä Volvossa oli kaverilla kesisuuttimissa oma lämmönsäätövipu(siniseltä punaiselle) (muistaakseni) :roll:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

huh!

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

Joo, mullaki tulee vaan kylmää keskeltä :lol:

Vähän ot, mut nyt on sit lämppärin puhallin vaihdettu, oli aikamoinen urakka! Kaverin kanssa laitoin ja yhden kerran aiemmin auottu satkun kojelautaa.. Katkesi kaksi pitkää ruuvia(jotka pitävät kojetaulun kasassa) kolme ruuvin vastakappaletta hajosi ja pari muoviklipsiä.Myös mankan etulevy pimeänä.. :D 5 tuntia meni aikaa kaiken kaikkiaan puhaltimen vaihdossa, valojen, ruuvien hitsaamisen ja muun laittamisen kanssa. Aika urakka, mut nyt kojetaulussa kaikki valot loistaa ja puhallin puhaltaa hyvin! :) Toivottavasti ei ihan heti uusiks-.- 8O
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
Vastaa Viestiin