9000 vm:88 omat oikut

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
ippu81
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2012 11:01

9000 vm:88 omat oikut

Viesti Kirjoittaja ippu81 »

Meillä on sitten omalaatuinen saabbi. Siinä on ollut milloin minkäkinlaista oiretta ja kaikkea remppaa on tehty. esim bensapumppu ei ollut vissiin rikki kun on toiminut tähän asti kunhan bensa on suomesta, nyt uutena on mystinen kytkinvika, kytkin löystyy ja lötkähtää ihan veltoksi, vaihteet ei mee päälle, ja sitten saattaa alkaa hiljalleen taas nousta sieltä, ja kaikki toimii kuten ennenkin. nestettä ei kulu mitenkään ihmeellisen paljon ja mitään vuotoja ei löydy. Nytkin kytkin toimi jo monta viikkoa ja taas äsken löystyi ja pienen pumppaamisen jälkeen tadaa jo oli napakka kytkin..

mitäköhän seuraavaksi?
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: 9000 vm:88 omat oikut

Viesti Kirjoittaja Jope »

Seuraavaksi varmaankin hommataan ehjä työsylkky ja pääsylkky ja vaihdetaan ne paikalleen.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
ippu81
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2012 11:01

Re: 9000 vm:88 omat oikut

Viesti Kirjoittaja ippu81 »

Vaihdetaan sitten kun lakkaa kokonaan toimimasta
aero
-
Viestit: 9119
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9000 vm:88 omat oikut

Viesti Kirjoittaja aero »

Niinhän se yleensä tapana on.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
ippu81
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2012 11:01

Re: 9000 vm:88 omat oikut

Viesti Kirjoittaja ippu81 »

sama ongelma vaan jatkuu ja välillä kytkin toimii ihan tosi hyvin.. on tää mielenkiintoista..
mistäköhän sinne sitä ilmaa menee?
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: 9000 vm:88 omat oikut

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Aloita helpoimmasta. Ensin pääsylinteri kuntoon tai kokonaan uusiksi ja sen jälkeen ilmaus. Ei ole kallis homma jos tulisikin tehtyä turhaan.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
ippu81
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2012 11:01

Re: 9000 vm:88 omat oikut

Viesti Kirjoittaja ippu81 »

onko noista motonetin korjaussarjoista mihinkään, onko siis yleinen ongelma näissä sylintereissä, eli saisiko tilanetta korjattua tuollaisella vai kantsisiko vaihtaa suoraan uusi?
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: 9000 vm:88 omat oikut

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Vaihdoin pääsylkän tiivisteet ja hyvin toimii, mutta aika näyttää kuinka pitkään. Edellisellä kerralla vaihdoin koko pääsylinterin.

Työsylinterin vaihdoin viimeksi kokonaan uuden vaikka vielä toimikin. Edellisellä kerralla olin vaihtanut vain tiivisteet. Kun laatikon irrotti niin meni siinä melkein samalla vaivalla.

Autoni on eri ikäinen kuin sulla eikä taida olla nuo osat ihan samanlaisia.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
ippu81
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2012 11:01

Re: 9000 vm:88 omat oikut

Viesti Kirjoittaja ippu81 »

onko nuo sylinterit kovin moninmutkaisia vaihtaa kun on kyseessä vanhan auto niin onko siinä mitään omia kommenvinkkejä vai osaako korjaamo kuin korjaamo asian hoitaa tai olisiko asia helppo hoitaa itse? kun tuo budjetti ei oo kamalan iso ja sitten korjaajia ei ole kovin monta ketä pyytäisi.
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: 9000 vm:88 omat oikut

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Työsylinteriin joutuu irrottamaan laatikon mutta pääsylinteri on helppo vaihtaa itsekin. Näin siis tuossa uudemmassa mutta en usko että -88 on sen hankalampi.
pääsylinteriä vaihtaessa suurin haaste on saada yläruumis mahtumaan jalkatilaan, mutta onnistuu ainakin tällaiselta satakiloiselta.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
aero
-
Viestit: 9119
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9000 vm:88 omat oikut

Viesti Kirjoittaja aero »

-88:n pääsylinteri on sitten akvaariokotelossa eikä polkimen varressa, kuten uudemmissa. Sitä en muista/tiedä, millainen tankohässäkkä polkimelta sylkylle menee.

Jalkatilaan pääsee suht. helposti kun painaa penkin ala-asentoon kallistaen eteen mahdollisimman hyvin, laskee selkänojaa taakse että saa penkin ~suoraksi, hyppää siihen väärtepäin ja pitää jalkapöydillä, nilkoilla tai polvilla penkin yläreunasta tai niskatuesta kiinni.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9000 vm:88 omat oikut

Viesti Kirjoittaja jus »

88-mallisessa ei tarvitse könytä jalkatilassa muuta kuin irrottaa verhoilua sekä polkimen ja sylinterin haarukan yhdistävä sokkatappi. aeron ehdottama penkillä ylösalaisin makailu varpailla kiinni pitäen -akrobatia on ehkä ylimitoitettua tähän työhön, tyytyisin avaamaan kuskin oven, siirtämään penkin takimmaiseen asentoon, polvistumaan maahan kynnyksen viereen ja ropaamaan sen minkä tarvitsee.

http://www.jimellissaabparts.com/showAs ... gory=19612
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
ippu81
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2012 11:01

Re: 9000 vm:88 omat oikut

Viesti Kirjoittaja ippu81 »

ainakaan ilmaaminen ei auttanut en sitten tiedä tekivätkö sen edes oikein, kuinka pitkään tuollaisen sylinterin laitossa menee? koko päivä? mistä sitten tietään että kannataisiko ostaa kokonaan uusi vai puhdistaa ja vaihtaa vanhaan tiivsteet. onko mitään muita korjauskohteita jotka voisivat aiheuttaa tälläistä ongelmaa?

Terv: tosi blondit :roll:
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9000 vm:88 omat oikut

Viesti Kirjoittaja jus »

Hanki vaikka varalle toinen käytetty pääsylinteri ja tiivistesarja. Pääsylinterin seinämien tilanteen pääsee näkemään vasta kun sylinteri on irrotettu ja purettu. Jos on pahasti syöpymää seinämissä, sitä ei saa kokonaan pois rankallakaan hoonaamisella, ja uudet tiivisteet jäävät lyhytikäisiksi. Syöpymien vaikutus kytkimen toimintaan riippuu toki siitä missä kohdassa männän liikerataa ovat. Jos auton alkuperäinen pääsylinteri osoittautuisi liian syöpyneeksi, voi kurkata sen varalle hankitun pääsylinterin seinämät ja vaihtaa vaikka siihen ne uudet tiivisteet.

Voi myös hankkia etukäteen riittävän määrän käytettyjä sylintereitä, aukaista ja putsata ne tarkistusta varten. Sitten kun löytyy tarpeeksi ehjä, vaihtaa siihen tiivisteet valmiiksi, ja lopulta asentaa kiinni autoon.

Ei pääsylinterin vaihtoon tiivisteenvaihtoineen, hoonauksineen, ilmauksineen mene kuin pari tuntia, jos sitäkään.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
ippu81
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2012 11:01

Re: 9000 vm:88 omat oikut

Viesti Kirjoittaja ippu81 »

nyt kun sit vain löytäis laittajat, auto alkaa olla jo siinä kunnossa et sil ei paljoo ajella...
Vastaa Viestiin