Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Vastaa Viestiin
aero
-
Viestit: 9121
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja aero »

Poy kirjoitti: Olis aika jännä nähdä paljonko on yhteisiä osia verrattuna 2002 autoon. Autoa on välillä faceliftattu ja turvallisuutta parannettu. Moottorikin on nyt ihan eri. Varmaan enemmän muutoksia kuin aikanaan NG900->OG9-3. Autossa vaan sama mallinimi, niin täytyyhän sen olla täysin sama auto kuin vuonna 2002.
Sillä vaan ei ole myynnin kannalta paljoakaan merkitystä. Malli pysyi virallisesti pitkään samana (NEVSin malli, tai oikeammin valmistaja taitaa olla jo virallisesti eri, en ole ihan varma), korin perusmuodot ovat samat faceliftistä huolimatta, sisusta näyttää suurinpiirtein samalta, joten muuten potentiaalisen merkinvaihtajan (muu -> Saab) silmissä malli on sama eli vanha, riippumatta siitä kuinka hyvä se on, montako tyyppiongelmaa on korjattu ja montako parannusta on aikain saatossa tehty.

Siksi se on vaihtoehto lähinnä valmiille saabisteille, jotka arvostavat merkkiä merkkinä, löytävät ne pienet uudistukset ja muutokset ja pitävät tuotteesta jo valmiiksi. TV on tässä varmaan ihan oikeassa. Mutta ei kannata huolestua, kyseessä on täkäläisittäin (=Euroopassa) piensarja ja eiköhän Euroopasta ne tuhat saabistia löydy.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja core2 »

TomiK kirjoitti:On siinä suojamuovi, irroitettu vaan että näkee paremmin moottoria.
http://www.saabsunited.com/2014/03/test ... sions.html
Tuolla kuvissa moottori kans paljaana ja kommentteissa kerrotaan että suoja on, mutta irroitettu kuvausta varten.
Jees muovia siellä on tarpeeksi, alla kuva:

Kuva
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3229
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja viggen »

¨Sähkö Saabia¨ ei sitten ole kaupan ennen ensi vuotta näillä nurkilla. Eka erä menee Kiinaan.
http://ttela.se/ekonomi/ttekonomi/1.302 ... visas-inte
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Eipä tuossa taidettu luvata että olisi 2015:kaan tarjolla mitään täällä päin.
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja vmt »

Eikös tuo nyt ollut ihan alusta asti jo tiedossa?
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2993
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Liekköhän enää milloinkaan tarjolla mitään meidän markkinoille
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3229
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja viggen »

Jason Castriota, ehkä takaisin ¨Saabin¨Nevsin leipiin?

http://ttela.se/ekonomi/1.3036615-nevs- ... -castriota
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5224
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Risto »

99 GL kirjoitti:Liekköhän enää milloinkaan tarjolla mitään meidän markkinoille
Tuon mukaan on jo nyt: http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... -auto-ostu
Vilho123
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 26, 2009 15:55
Paikkakunta: Hamina

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Vilho123 »

viggen kirjoitti:Jason Castriota, ehkä takaisin ¨Saabin¨Nevsin leipiin?

http://ttela.se/ekonomi/1.3036615-nevs- ... -castriota
Mahtava uutinen! Tällä kaverilla on lahjoja :saab:
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja AZP »

Olisihan se NEVSiltä kai järkevää maksaa Castriotalle saamisensa, ja jatkaa yhteistyötä. Siellä on jo puolivalmis muotoilututkielma uudesta Phoenix-pohjaisesta 9-3:sta, eikä oikein vaikuta järkevältä aloittaa uudelleen täysin nollasta uuden suunnittelijan kanssa. Ja mitä olen kuvia Castriotan luonnoksista nähnyt, niin hyvännäköisiähän ne ovat olleet.

Samassa uutisessa mainitaan muuten NEVSin Kiinan tehtaan tavoitekapasiteetista. Alkuvaiheessa 200 000 autoa vuodessa, lopullinen tavoite 400 000 autoa vuodessa. Tässä vähän osviittaa siitä, minkälaisia tuotantomääriä NEVSillä on pidemmällä aikavälillä suunnitelmissa. Aika hurjalta kyllä kuulostaa tavoitteet kun vertaa Mullerin 80 000 auton tavoitteeseen, josta ei saavutettu puoliakaan. Mutta tietenkin Kiinan markkina on Kiinan markkina, eikä sinne kai mitään kannata tuhannen kappaleen erissä tehdäkään...
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
zenga
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: Ti Marras 20, 2012 14:15

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja zenga »

AZP kirjoitti:Aika hurjalta kyllä kuulostaa tavoitteet kun vertaa Mullerin 80 000 auton tavoitteeseen, josta ei saavutettu puoliakaan.
Eikös se vähän enemmän kuitenkin ollut, luokkaa 120 000 autoa ainakin vähän pidemmällä välillä. Mullerin business planin mukaan breakeven point olisi ollut 85 000 autoa per vuosi ja kaikki sitä enemmän tuonut varsinaisen tuloksen.
Viimeksi muokannut zenga, Pe Huhti 11, 2014 11:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 SC 1.8t M5 -08 "BioPower stage1"
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Muuten, otan siitä Phoexin muotoilusta puhetta. Se oli konseptina mitä hienoin auto, ja BMW:hän se kopsasi. Sitten kun laitettiin arkiset väritykset, mitä ne ovat yleensä käytännössä, alkoi ilmenemään ongelmia auton esteettisyydessä (minun mielestäni). Takaosa autosta on hieno/hyvä, kyljet ovat hienot/hyvät, mutta etupuolen ajovalot eivät minun silmiini oikein istuneet. Jos itse olisin Castriota, niin ottaisin mallia vaikka tästä uusimmasta (2008 vuodesta eteenpäin) NG9-3SS/SC:stä. Sen kuvan auton, joka perustuu Phoenixiin, ajovalot olivat mielestäni pliisun puoleiset esteettisyydeltään.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja AZP »

zenga kirjoitti: Eikös se vähän enemmän kuitenkin ollut, luokkaa 120 000 autoa ainakin vähän pidemmällä välillä. Mullerin business planin mukaan breakeven point olisi ollut 85 000 autoa per vuosi ja kaikki sitä enemmän tuonut varsinaisen tuloksen.
Joo näin se taisi olla. se 80k oli muistissa Mullerin varovaisena tavoitteena, jolla firma pysyisi pystyssä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1660
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

AZP kirjoitti:Eikä sitä korin muotokieltäkään pelkillä keulan facelifteillä ajanmukaiseksi saa, vaikka auto toki omaan silmään on edelleen hyvännäköinen. Niin on vaimonikin, vaikkei se enää 16 olekaan :D
Hienoin vertaus hetkeen! Hyvää työtä :D.

Toivottavasti pukkaavat pian sitä reilumpaa faceliftiä pihalle että alkais autoja mennä kaupaksi.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi

Viesti Kirjoittaja AZP »

Saabatti kirjoitti: Toivottavasti pukkaavat pian sitä reilumpaa faceliftiä pihalle...
Vaimolle vai autolle? :lol:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin