Cadillac byggs i Trollhättan 2006

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Cadillac byggs i Trollhättan 2006

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

ft.com January 9 2005 :

General Motors has decided to build a new small Cadillac car aimed at European drivers in its Swedish Saab factory, in a move likely to lessen fears that the plant could be closed.

GM has been considering whether to go ahead with the car since the summer but has now given it the green light, with volumes estimated by one insider at 30,000 to 50,000 cars a year.

The vehicle, expected to start production by the end of the year, will be shown in a near-final version at the Geneva motor show in March. It shares its structure with the Saab 9-3, meaning it can be built on the same production line with relatively little investment.

The new small Cadillac is designed to support the relaunch of the American luxury brand in Europe after years of negligible sales. Excluding the new small car, Cadillac hopes to reach 20,000 sales a year in Europe by the end of the decade, double its forecast just a few months ago.

GM wants to turn Cadillac into a global brand, and is preparing the ground for production in China and considering introducing sales networks in Australia and South Africa. It is also considering how to add diesel engines - vital for Europe, as half of all cars sold in the region are diesel-powered - to its line-up. Options include buying them in from Fiat, BMW or Isuzu, or developing them internally.
---

Pieni juttu Cadillacille, iso Saabin päätehtaalle.
Fundamental
"Viggen"
Viestit: 654
Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

Mukava kuulla hyviä uutisia :)
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

Hyviä uutisia todella niin ruotsalaisille kuin saabisteille globaalistikin.."pikku caddy" varmaan maksaa kuitenkin samaa luokkaa Jaguarin X-type:n tms kanssa, eli myynti ei liene edes pois 9-3SS:n myynneistä ?
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Nooh, toisaalla spekuloidaan jatkuuko edes koko merkki...vai pannaanko koko Saab-merkki perkuujätteisiin.

GM review poses threat of closure to Saab


"A General Motors review of its Saab subsidiary could lead to the upmarket car
brand being axed, if the heavy investment required to revive it is deemed
unjustified."

http://news.ft.com/cms/s/1fe2bf3c-6337- ... 511c8.html



9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Ellei Ruotsi liity parin vuoden sisällä euroon niin huonosti käy.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Katsokaa, miten GM markkinoi näitä USA:n www-sivujensa otsikoissa...

Saabusa.com - Luxury Car - Luxury Vehicles from Saab USA
Cadillac.com - Luxury Cars and SUVs ...

Ei liene kaukaa haettu, että toinen "brandeista" syö toisen. Vai voitaisiinko samaa autoa (tai saman kategorian autoa) myydä Euroopassa Saabina ja USA:ssa Cadillacina? No, aika näyttää...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
MindW
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 18:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MindW »

jariha kirjoitti: Vai voitaisiinko samaa autoa myydä Euroopassa Saabina ja USA:ssa Cadillacina? No, aika näyttää...
Tuossa lyötäisi viimeisetkin naulat saabin arkkuun. Mieluummin vaikka Subaru-Saabeja kuin joitain aivan hirveitä Cadillac-Saabeja. :evil:
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Taitaa olla GM:än tyyli, sillä vuoden alustahan Daevoo:sta tuli Chervolet 8) ainakin länsimaisilla markkinoilla.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Cadillacilla ja Saabilla on totaalisen erilaiset asiakaskunnat, toi Luxury lause on tullu ihan tässä vuodenvaihteen tienoilla Saabusa:n sivuille.

Niin ja pikku Cadillac on arvioiden mukaan varsin erilainen kuin 9-3, mikään rebadge se todellakaan ei ole ja GM johto oli suorastaan vihainen kun toimittaja edes vihjaisi siihen suuntaan.

Cadillacilla on hyvin itsenäinen suunnittelupuoli ja GM fanit pitävät itsestäänselvyytenä, että Cadillac saa aina parhaat moottorit ja vaihteistot ja niitä ei saisi antaa muille tai Cadillacin status laskee.
GM fanit eivät esimerkiksi halua pikku Cadia USA:han, ettei taas se imago ole vaakalaudalla kun pieni auto on kuulemma kokonaisuutta halventava juttu....
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

Tässä GM:n sisältä toisentyyppinen mielipide, GM Europen pomolta siis. Taitaa olla niin, että jenkkityyliin kuuluu ennen kaikkea pitää kaikki konsernissa pelonsekaisina ja piiskata sillä lailla lisää tehoja huonosti tienaavilta osiltaan kuten Opelilta ja Saabilta! :

GM Europe chief says Saab remains important brand

Reuters / January 11, 2005

DETROIT -- Saab remains a valuable brand for General Motors, the head of the carmaker's European division said on Tuesday, dismissing a newspaper report that the Swedish unit's future might be in doubt.

"Saab is an important brand for General Motors. It is the only entry premium brand globally, it is one of the few global brands we have, it is almost 100 percent conquest sales for General Motors. So it is of very high importance for us," GM Europe Chairman Fritz Henderson told reporters at the North American International Auto Show.

But he added that GM was looking for ways to improve performance at Saab, in part by expanding its product range.

"Having a two-product global brand is not a recipe for success," Henderson said.

Henderson said GM Europe would announce in the first quarter whether it will build its next-generation mid-size car at a Saab plant in Sweden or at an Opel plant in Germany. He declined to say which plant had the inside track for the job.

He also said GM was looking at ways to make future production more flexible, perhaps by building some European brand cars in North America.

"You do that typically when you look at new products and new architectures. I think over time we will do more of that. I have been asked the question before: do you have to build all Saabs in Sweden? The answer is no. You can build Opels in Sweden, too," Henderson said.

On other subjects, he said GM was reviewing its options for introducing diesel motors to its Cadillac cars in Europe, where diesel is much more popular than in the U.S. market.

"Buying one from BMW is an option. It's not the only one," he said.

He reiterated that GM expected a flat Europe market this year but aimed to boost its market share. GM had around 9.5 percent of the market in 2004, marginally more than in 2003.
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

En voi olla lainaamatta... :D
IF GM want to sell Cadillac models in Europe, This is the way to do it !

Kuva
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=41785 :(
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Aika hirvee tekele ois tollane :(
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

9-5T kirjoitti:Kelpais mulle.
Sama juttu. :wink:
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
MindW
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 18:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MindW »

Pääsis poijunpainoksi :lol: :twisted:
No ei ehkä kuitenkaan.
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
Vastaa Viestiin