9000i -91 check engine

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
yxipexi
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Su Heinä 10, 2011 08:21
Paikkakunta: Tikkakoski

9000i -91 check engine

Viesti Kirjoittaja yxipexi »

Taidan aloittaa ihan uuden kun en löydä kuvaa mikä nasta tuolla kuskin puolen tuulilasin alareunassa olevasta pistokkeesta maadoitetaan ja minkä pitäisi sen jälkeen villkua. http://sarka.kapsi.fi/img/SAAB/9000/vikakoodit_LH.png
Ostin kesäksi tollasen jouluna katsastetun tonnarin vaimolle kesäautoksi ja itselle kärryn vetoon , ilmeisesti tuo ce valo ei katsastuksessa haittaa mitään mutta itseä se hiukan häiritsee koska senhän ei pitäisi siinä loistaa.
Kun kääntää virrat päälle se hetken palaa ja sitten sammuu eikä vilku ja koska tuo pistoke on tuolla tuulilasin alla oletan että maadoitus tarvitaan.
Lämpömittari humppaa, nousee kylmästä eka kerran lämmetäkseen noin klo 11 ja sitten laskee klo 9. sen jälkee heiluu rauhallisesti 9 ja 10 väliä. paineita ei säiliössä juuri ole pihahtaa kun aukaisee kuumana.
Tuulettimen anturi on ilmeiseti sökö kun ei alkanut flekti pyöriä vaikka viisari oli melki punasella, uusi hankittu huomenna paikoilleen.
Akku on aika kehno voisiko se aiheutta ce:n
lämpöisenä käynti harvakseltaan onnahtelee mutta ei sammu.
löytyykö noihin ruiskun antureihin jotain arvoja esim 20 asteessa voisi ne mitata
Koneessahan on normaali virran jakaja laitan kuvaa konehuoneesta jos ei apua kukaan osaa antaa noiden sepustuksien perusteella, mikähän tuo ruiskutus järjestelmä on tyypiltään ? saako kuvista pääteltyä?

kiitos jo etukäteen

Kuvat
http://aijaa.com/C7uM0f
http://aijaa.com/tojXUA
http://aijaa.com/TYMTGK
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9000i -91 check engine

Viesti Kirjoittaja jus »

Valon kuuluukin syttyä kytkettäessä virrat päälle ja sammua sitten. Mikä on ongelma, palaako se ajon aikana?

Kuva
http://www.swedishwrench.com/flashcodediagram.htm
http://www.swedishwrench.com/flashcode.htm

Imusarjan juuressa olevan ruiskun lämpöanturin vastusarvoja eri lämpötiloissa on tuolla:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?p=21437#p21437

Ruiskun versio 9000 2,0 i -91 :ssä lienee LH Jetronic 2.4.
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/alb ... t_kat.html
Viimeksi muokannut jus, La Huhti 05, 2014 18:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
yxipexi
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Su Heinä 10, 2011 08:21
Paikkakunta: Tikkakoski

Re: 9000i -91 check engine

Viesti Kirjoittaja yxipexi »

kiitos mielenkiinnosta ja vastauksista
Eli sammuu kun hetken odottaa virta päällä, sietten sammuu, start ja jää palamaan ei sammu ei vilku, loistaa vaan
yxipexi
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Su Heinä 10, 2011 08:21
Paikkakunta: Tikkakoski

Re: 9000i -91 check engine

Viesti Kirjoittaja yxipexi »

12111 tota se vilkuttaa perä jälkeen
eli vissiin kaikki mahollinen liittyy tuohon, alipaine putket on hiukan kehnoja mutta vika ei edes nollaudu vaan on heti käynnistyksen jälkeen, oisko lamda, ilmamassa mittarin liittimen irroitus nostaa kierroksia 1200:n ja käy siinä tosin hienosti ontumatta.
mitäs sitten? mihin kannattaa alkaa tutustua tarkemmin?
yxipexi
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Su Heinä 10, 2011 08:21
Paikkakunta: Tikkakoski

Re: 9000i -91 check engine

Viesti Kirjoittaja yxipexi »

no nyt on tutustuttu vikakoodien lukemiseen ja tulee seuraavat koodit
12111, 12241, 12212 ja 12221 eli oisko ilmamassa mittari hajalla.
Motonetilla 3.5 sataa, autokaan maksanut kuin 400
oisko kenellään keskisuomessa lainaksi moista että vois varmistua viasta
keksintö on kaiketi tuo alin rivi http://aijaa.com/8I6l5h
0400547897 tohon sopii kilauttaa
yxipexi
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Su Heinä 10, 2011 08:21
Paikkakunta: Tikkakoski

Re: 9000i -91 check engine

Viesti Kirjoittaja yxipexi »

No niin, IMMu pesty ja viat nollattu, viiden kilsan lenkin jälkee ei valo syttynyt
>Mutta onko tosiaan niin , että kulutusmittari on tapissaan tyhjäkäynnillä?
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Re: 9000i -91 check engine

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

yxipexi kirjoitti: >Mutta onko tosiaan niin , että kulutusmittari on tapissaan tyhjäkäynnillä?
Mitä sen sitten pitäisi näyttää? Jos auto ei liiku lainkaan, mutta bensaa silti palaa, kulutus (l/100km) on ääretön.

Minkä tahansa jakolaskun tulos on ääretön silloin, kun jakajana on nolla.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
yxipexi
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Su Heinä 10, 2011 08:21
Paikkakunta: Tikkakoski

Re: 9000i -91 check engine

Viesti Kirjoittaja yxipexi »

aika loogista

tänks
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: 9000i -91 check engine

Viesti Kirjoittaja sarka »

Samasta kansiosta löytyy lukuohjettakin :wink: http://sarka.kapsi.fi/img/SAAB/9000/vik ... uku_LH.png
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: 9000i -91 check engine

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Jaa-a, missäs se pistoke sijaitsee jonka täytyy lyödä runkoon napin kautta.. Käytin etanolia tankissa (noin 50%), ja sen jälkeen Check engine. Noh, ajattelin että ei kai tykkää etanolista, ja ajoin miltei tyhjäksi tankin, ja perään 95:sta, mutta mikä yllätykseni oli kun Check Engine ei sammunut.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Vastaa Viestiin