Tais mennä kansipahvi
Tais mennä kansipahvi
Painetta ihan jonkun verran jäähytysjärjestelmässä, liekkö kansipahvi sökö? Kuplii ainakin paisintasäiliössä ja letkut oli kivikovia. Öljyt ja nesteet ei ole sekaisin.
Mikäli tuo on mennyt niin mitä kaikkea kannattaa vaihtaa siinä sivussa? Kannenpultit? pakosarjanpultit? jotai muuta?
Vinkit ovat myös tervetulleita, 9000 Cde 2.0t -95 rullattu 421tkm
Mikäli tuo on mennyt niin mitä kaikkea kannattaa vaihtaa siinä sivussa? Kannenpultit? pakosarjanpultit? jotai muuta?
Vinkit ovat myös tervetulleita, 9000 Cde 2.0t -95 rullattu 421tkm
Re: Tais mennä kansipahvi
Oma ostoslistani tältä keväältä oli; kannenpultit, pakosarjan pinnapultit, pakosarjan tiiviste, imusarjan tiiviste, turbon ja pakosarjan välinen tiiviste, venttiilivarrenkumit sekä tietysti se kannentiiviste. Unohtuikohan vielä jotain... Kannenpultit moni käyttää uudestaan, mutta ovat sen verran edulliset että en viitsinyt ottaa katkeamisen riskiä.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2238
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Tais mennä kansipahvi
Kai tosta listatasta unohtui ainakin venttiilikopan tiiviste ja se tärkein eli koneistettu kansi.
Yläpuolen tiivistesarjaa on ollut tarjolla, ainakin pakosarjan tiiviste siitä puuttuu. Joitain o-renkaita tais olla myös mukana(jakoketjunkiristin).
Kannenpultit kuulemma kestää toistuvia kiristyksiä, toisin kuin mitsussa, jossa ne ei kestäneet edes aukaisemista
Paljos ne uudet makso?
Yläpuolen tiivistesarjaa on ollut tarjolla, ainakin pakosarjan tiiviste siitä puuttuu. Joitain o-renkaita tais olla myös mukana(jakoketjunkiristin).
Kannenpultit kuulemma kestää toistuvia kiristyksiä, toisin kuin mitsussa, jossa ne ei kestäneet edes aukaisemista

#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Tais mennä kansipahvi
Venttiilikopan tiiviste tietenkin! Omassa se oli 2 vuotta takaperin uusittu joten käytin vanhan. Pultit maksoi moponetissä muistaakseni 27,90 ja hommasin käytetyn kannen vaihtoa varten (ostin kun halvalla sain). Vaihtokansi vaikutti hyvältä, joten fiksailin sen itse. Reilu tonni ajettu rempan jälkeen, toistaiseksi kaikki hyvin 

Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Tais mennä kansipahvi
Onko kokemuksia noista motonetin yläpääntiivistesarjoista? tekeekö esim motonetin kansipahvilla mitään? Taikka noilla venttiilinvarren kumilla? Entäs vesipumpulla?
Re: Tais mennä kansipahvi
No tekee kun tilaat sieltä elringin tiivisteet, sama hinta niilläkin.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Tais mennä kansipahvi
Eikös nuo elringin oo alkuperäiset? Tuleeko tuossa sarjassa muuten ne velttiilinvarrenkumit?VMTD kirjoitti:No tekee kun tilaat sieltä elringin tiivisteet, sama hinta niilläkin.
Re: Tais mennä kansipahvi
Elring on alkuperäinen valmistaja. En tiedä setin tarkkaa sisältöä, koska ostin omani Mekonomenistä. Sieltä ainakin löytyy Elringin tiivisteet.
Mulle möivät Motonetistä Graf-merkkisen vesipumpun. Laittelin myös pumpun samalla kun vanhassa tuntui pieni välys.
Mulle möivät Motonetistä Graf-merkkisen vesipumpun. Laittelin myös pumpun samalla kun vanhassa tuntui pieni välys.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Tais mennä kansipahvi
Nyt rullaa taas saabbi
kansipahvi oli aivan sökö 

