9-3 Aero m.2000,0-stage,kytkin
9-3 Aero m.2000,0-stage,kytkin
Hei. Kytkin uusittiin AD-Sunilla reilulla tonnilla n. 2 vuotta ja 45000km sitten (Sachs kuulemma) ja nyt alkaa tuntua luistamista taas. Ajo on ollut tavallista ajoa joskus hieman kiihdyttelyä mutta ei juuri luistatusta. Poljin ottaa kiinni ihan yläasennossa ja pari kertaa on ulvahtanut suurimmalla vääntömomentilla. Kytkin haisi uutena jonkun verran pahalta (enemmän vessalta kuin bakeliitilta). Olisiko siinä käytetty jotain uusia materiaaleja kun asbestia ei saa enää käyttää joka ehkä kuluu nopeammin. Mielestäni 100 000km olisi kuten vanhassa kytkimessä normaalimpi käyttöikä. Nythän on ajettu 175t että taisi vanha kestää 130t. Onko kellään vastaavia kokemuksia? Kaiholla muistelen OG900 Aeroani m-84 jonka kytkin oli edessä ja tosi helppo korjata.
9-3 2,0T -01, Espoo Finland
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-3 Aero m.2000,0-stage,kytkin
vaikuttais siltä että oot polttanu sen kykän jo silloin heti alkuun...liekkö jääny jotkut asennusrasvat pinnoille?
autosi on vm -00 joten se on hydrauli kytkimellä joka säätää itseään. eli kun kytkin ottaa aivan ylhäältä se on vain yksinkertaisesti loppu.
"(Sachs kuulemma)" niin vai onko?
jos autosi on stage peli niin ei ole mikään ihme jos on tarvikeosilla remppa tehty ja alhaalta paljon väännättelet, että kykä jo noilla kilsoilla luistaa...ajotyyli tietty näyttelee suurintaa osaa tossa.
autosi on vm -00 joten se on hydrauli kytkimellä joka säätää itseään. eli kun kytkin ottaa aivan ylhäältä se on vain yksinkertaisesti loppu.
"(Sachs kuulemma)" niin vai onko?
jos autosi on stage peli niin ei ole mikään ihme jos on tarvikeosilla remppa tehty ja alhaalta paljon väännättelet, että kykä jo noilla kilsoilla luistaa...ajotyyli tietty näyttelee suurintaa osaa tossa.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: 9-3 Aero m.2000,0-stage,kytkin
Eiku auto on 0-stage elikkä ei stage 1 eikä 2-xx elikkä ihan vakio 205 konia.
9-3 2,0T -01, Espoo Finland
Re: 9-3 Aero m.2000,0-stage,kytkin
Muuta kuin Viggenin kytkin tilalle. Kestää 450 Nm eli varmasti riittävästi. Ja kun tilaa englannista niin ei ole hinnalla pilattu.
http://www.neobrothers.co.uk/clutch-gen ... -1562.html
http://www.neobrothers.co.uk/clutch-gen ... -1562.html
NG 9-3SC 2008 biopower
ex. OG 9-3 2.0t 2001 RE85 Rek.nr. BZF-876
ex. 900 i 16 V vm. 1990 Rek.nr. EJJ-911
#5511
ex. OG 9-3 2.0t 2001 RE85 Rek.nr. BZF-876
ex. 900 i 16 V vm. 1990 Rek.nr. EJJ-911
#5511
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-3 Aero m.2000,0-stage,kytkin
281€ oli vantaan matkahuoltoon toimitettuna Pro-carilta.
nopea toimitus.
nopea toimitus.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 9-3 Aero m.2000,0-stage,kytkin
Eihän nyt jumalan perse uuden kytkimen kuuluisi vessalta haista.
Niinku Quijote mainitsi niin täysin mahdollista että @ AD Suni kaveri ollu krapulassaan unohtanu käyttää tai ollu BRÄKLEENi loppu ja jääny rasvat levyyn ja asetelmaan. Tai sit ei ole karkaistanut vauhtipyörää asennuksen yhteydes niin ei ole kytkinlevy "asettunut" oikein...
Niinku Quijote mainitsi niin täysin mahdollista että @ AD Suni kaveri ollu krapulassaan unohtanu käyttää tai ollu BRÄKLEENi loppu ja jääny rasvat levyyn ja asetelmaan. Tai sit ei ole karkaistanut vauhtipyörää asennuksen yhteydes niin ei ole kytkinlevy "asettunut" oikein...
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: 9-3 Aero m.2000,0-stage,kytkin
Kyllä se uusi ja hyvin pitävä viggeniin kytkin haisee aika mädäntyneelle kun joutuu paikaltaan ylämäkeen tonnin peräkärryä lähtee vetään. Eli joko kytkinjalka tai sitten asennus on hyvinkin syynä lyhentyneeseen elinikään.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: 9-3 Aero m.2000,0-stage,kytkin
Kiitoksia neuvoista. Neobrothersin ohjaustehostinpumppukin toimi hyvin ja oli halpa, että kai sieltä tilaan sen Viggenin kytkinsarjan, 165,60£ näyttäisi hinta olevan + rahti. Tietääkö joku että käykö se suoraan autoon kun ei ole vara-autoa ja pitää vuokra-auto ottaa korjauksen ajaksi? Mikähän se edelleisissä viesteissä mainittu vauhtipyörän karkaisu on? Jos on ylikuumennut siniseksi tms. niin tietysti on eri juttu mutta en usko kohdallani semmoiseen.
9-3 2,0T -01, Espoo Finland
Re: 9-3 Aero m.2000,0-stage,kytkin
En kyllä tiiä mitä nugge tarkoitti. Mutta kytkintä asennellessa sitä ei kannata asentaa täynnä sinertymiä olevaan vauhtipyörään ilman vauhtipyörän pinnan sorvausta.
Normaalikuntoiseen vauhtipyörään asennettaessa hieron pinnat kevyesti hiekkapaperilla ja osista rasvat pois jarrukliinerillä.
Normaalikuntoiseen vauhtipyörään asennettaessa hieron pinnat kevyesti hiekkapaperilla ja osista rasvat pois jarrukliinerillä.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: 9-3 Aero m.2000,ei-stagea (205hv),kytkin
Hei. Tämä kytkinhomma tuli taas esiin kun vaihdoin kesärenkaat. Eli 5-vaihteella n. 3000rpm kun painaa kaasun pohjaan niin ulvaisee ja kierrokset nousee kaakkoon.
Tyhmyyttäni en tilannut ajoissa ja nyt näyttää Neobrothersilla olevan tyhjää Viggen-kytkimen kohdalla - oli talvella vielä 165,60£. Tietääkö joku mistä muualta Viggen-kytkinpaketin saisi edullisesti? Kiitos etukäteen vinkistä!
Tyhmyyttäni en tilannut ajoissa ja nyt näyttää Neobrothersilla olevan tyhjää Viggen-kytkimen kohdalla - oli talvella vielä 165,60£. Tietääkö joku mistä muualta Viggen-kytkinpaketin saisi edullisesti? Kiitos etukäteen vinkistä!
9-3 2,0T -01, Espoo Finland
Re: 9-3 Aero m.2000,0-stage,kytkin
Kysyppä PCS:ltä tarjous
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: 9-3 Aero m.2000,0-stage,kytkin
Tilasin LUK:in Viggen-kytkimen engl. nettisivulta. Olisko joku edullinen asennuspaikka ja sijaisauto Espoo-Vantaa suunnalla (Kehä III)?
9-3 2,0T -01, Espoo Finland