Oikean puolen läppämoottorista on joko muoviakseli tai muovivipu poikki tai sitten yksinkertaisesti moottorista on akseli tullut ulos, kuten itsellä (ja useammalla muullakin). Akselin voi naputella helposti takaisin paikalleen, muoviosien korjaukseen on korjausosia. Pitääkö kalibroinnin aikana roksuttavaa ääntä?
Työnti vänkärin puolelta kuumaa eikä lämpötilan säätö toiminut,,
ja antoi kalibroinnissa koodin 11
Syyksi paljastui askelmoottori,josta akseli oli tullut ulospäin noin 5mm
eikä siksi toiminut kunnolla,kun moottori takerteli käydessä ja hammasrattaat
ei vastanneet yhteen.
Korjauksena kopautin akselin takaisin paikoilleen,,ja sen jälkeen on toistaiseksi toiminut,,
jos alkaa ryppyilä vielä,niin pitää sitten ostaa uusi,,
Kiitos vinkeistä. Avasin paikat ohjeiden mukaan ja kaikki osat näyttää päällisin puolin olevan kunnossa, mutta ihmettelin kovasti sitä vaseliiniin määrää mitä oli pruutattu akselin ja vivun ympärille...
Ilmeisesti itse moottori sökönä, kun mitään liikettä ei tapahtunut? Vähän kyllä surisi hetken, kun testasin...
Miten erottaa sen, että askelmoottorin akseli on tullut liian ulos? Onko havaittavissa heti?
Jos pitää uusi moottori hankkia, onko teillä järkeviä ostopaikkoja tiedossa? Merkkihuollon tiskiltä lienee kalliskin?
Jos moottori surisi hetken, mutta liikettä ei näy, on todennäköistä tuo akselin ulostautuma. Sabanisti linkkarikin kuvan, miltä näyttää jos akseli on liian ulkona. Pikku naputuksella menee takaisin sisään. Tuon rattaan pitäisi siis olla moottorin juuressa.
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
Kiitos vinkeistä ja ohjeista. Vika nyt vihdoin korjattu eikä ollut vaikea
Koko moottoriyksikön takaisinlaitossa oli hieman harjoittelemista, jotta sai kohdistettua oikein paikoilleen.
Isän femmakin puhalteli kuumaa vänkärinpuolelle ja ilmastointilaite ilmoitteli kalibroinnissa vikakoodia 11.
Tänään avasin kojetaulua ja otin askelmoottorin irti.
Kaikki vivustot tuntuivat olevan ehjänä, mutta askelmoottori vaikutti kuolleelta.
Avasin sen askelmoottorin ja akselihan sieltä oli karannut eikä ottanut yhtään kiinni hammasrattaaseen.
Naputtelin akselin syvemmälle, askelmoottori nippuun ja testaamaan. Toimii!
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362