
Päätin olla sotkematta tätä tuohon satkusaagaan kun auto on sekä mallina että yksilönä melko eri maailmasta. Elikkä hain toisena pääsiäispäivänä Tampereelta tonnarin korvaavaksi käyttöautoksi luvattoman käyttöönoton yrityksen jäljiltä rikkinäisen 2.1-satkun tilalle. Kyseessä on vuosimallin 1996 2.3 litran täyspaineturbo automaatilla ja melko täydellisellä varustuksella (mm. aut.ilmastointi, vakionopeudensäädin, 2xSRS, webasto, nahkaratti, kojelaudan puupaneeli, ensiasennusradio aux-reiällä ja kahdet alumiinivanteet joista toiset alkuperäiset ja toiset Fondmetalin, Saabin keskiöillä). Ei kuitenkaan kattoluukkua, ovien puita, nahka- tai sähkösäätöpenkkejä.
Olen toinen omistaja, myyjä ajanut 244 tkm, ruostesuojannut pari kertaa, teettänyt neljä vuotta sitten kansiremontin ja huollattanut muutenkin Tammer-dieselissä, ja pitänyt siististi. Ei ikinä käynyt konepesussa, konepellissä yksi jälki ja takapyörien takaa kylkilistan alta maali kuplii hieman molemmin puolin, matkustajan aurinkoläpästä on irronnut sarana ranetettu ja keskikonsolin lokeron kannessa (ikkunasäätimien takana) on puhelintelineen ruuvinreiät. Muuta en ainakaan vielä ole huomannut. Jokainen ovivalo ja piktogrammi toimivat.
Onhan melkoinen matka-auto, Treelta kotia ajaessa vakionopeudensäädin päällä ja hattuhyllyn 6x9-kaiuttimet metelöiden (luulin ensin että siä on subwoofferi kun oli niin kova jytinä

To do -lista on hieman selkeämpi kuin mihin on tullut tähän mennessä totuttua:
[list]-ilmastointihuolto (ei juuri jäähdytä, huollettu viimeksi vuosi sitten ja tarran mukaan pitäisi olla merkkausainetta järjestelmässä)
-moottorin öljynvaihto ja jäähdytysnesteiden vaihto
-vaihteiston öljynvaihto (nyt vaihdot välillä hieman äkkinäisiä varsinkin reilummalla kaasunkäytöllä)
-keskuslukituksen boksin kolvaus (tällä hetkellä keskuslukon piirissä kuskin ovi, tankinluukku ja takaluukku)
-check radiator vierailee välillä mittaristossa vaikka nestettä on, johtuu mahdollisesti hieman epämääräisen oloisesta paisarin korkista, uusi on tilattu (ei ole näyttäytynyt sen jälkeen kun eilen heiluttelin korkkia käsissä)
-sähköantenni on jumissa pystyssä, moottori yrittää sitä laskea radion sammuessa
-pesu, vahaus ja myllytys
-mittariston löysät ruuvit, tavaratilan valon polttimo, vaihdekulissin polttimo.[/list]
Lisää kuvia, kännykkälaatua koska kamera ei ikinä tartu mukaan, korvaan kunnollisilla jos joskus tarttuu:





Ryhmäkuva invalidin satkun kanssa
