Tietääkö kukaan tästä autosta http://www.nettiauto.com/saab/9-3/6374532
Onko ruosteeton ja yyber siisti niinkuin väitetään?
Huomenna pitäisi ehkä lähteä katsomaan, vai kannattaako jättää lähtemättä?
EDIT. Tilailin tuossa historia tiedot, eikä omistajaa finderi löydä....harmillista. Jos edellinen omistaja luuraa täällä, olisi mukava, jos ilmottautuisit.
Viimeksi muokannut Saabinsti, La Huhti 26, 2014 19:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Noinkohan on ajettu auton alkuikä pitkillä n. 15-20tkm huoltoväleillä.
Kallishan se on, kun moottori siinä on kuitenkin enemmän tai vähemmän paskaa, kuten T7 koneet tuppaa olemaan
Onko ne tosissaan niin huonoja, että ne ei kestä muutamaa 20tkm öljynvaihtoväliä
Kallishan se on, mutta liikkeen ilmaahan tuossa on...
EDIT. Eikös noissa ole vielä ne lisäleimausruudut takana?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Käy kattomassa, ei noissa kuvissa ees kaikkia leimoja näkyny. Mutta jos on 20tkm vaihtovälillä menty yli 100tonnia ni ei se koneen kunnon kannalta hyvä asia ainakaan ole...
Ja eihän se T7 koneesta tee huonoa, jos se ei tykkää 20tkm vaihtoväleistä, valmistaja vaan on määritellyt huoltovälin päin pers*ttä, joten vaihtovälien noudattamisella T7 koneista vasta tulee huonoja...
10tkm huoltovälillä ei samanlaisia ongelmia vastaavilla kilsamäärillä vielä tule.
Käy vaan rohkeesti kattomassa sitä, ei se kunto pelkästään netissä selviä .
Tai jos edes ketjunkiristimen käyttäisi pihalla, niin näkisi ulkoneman.
Terve ulkonema jotain 13-15mm luokkaa.
19mm on maksimi ja kaikki varsinkin yli 15mm ei ole hyvästä.
Toivottavasti näät päivän ensimmäisen kylmäkäynnistyksen ja sillon ei päästä sinistä pöllähdystä putkesta. Kielii tyypillisesti jumittavista männänrenkaista.
Mutta jos on 20tkm vaihtovälillä menty yli 100tonnia ni ei se koneen kunnon kannalta hyvä asia ainakaan ole...
Itse ajoin tuollaisella vaihtovälillä ekat vuodet (maantieajoa) johonkin 120tkm asti ja 160tkm paikkeilla kävi venakoppa irti. Hyvältä näytti, oli lähes puhdas. En olisi huolissani 20tkm vaihtovälistä etenkään jos ajaa pidempää pätkää. 180tkm takana, öljyä ei ole koskaan tarvinnut lisätä eikä pölläyttele.
Osta pois vaan jos muuten näyttää hyvältä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003 On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm) Muuta: Kiina TECH2
Harvemmin se ensimmäinen omistaja kuitenkaan taitaa olla vannoutunut harrastaja ja Saab-klubin jäsen, joka pitää autoaan kuin silmäteräänsä ja vaihtaa öljyt kympitonnin välein ( joka suoraan sanottuna ei ole ihan tavallista nykypäivän autoista puhuttaessa ). Tuossakin tapauksessa, kun myyjänä on autoliike, on vaikea kuvitella, että suostuisivat kovin helpolla pyyntöön, että saisi alkaa purkaa moottoria, jotta näkisi missä kunnossa kone on. Kokonaisuus kuitenkin ratkaisee, eli kyllä sen monesti huomaa monista eri seikoista miten autoa on pidetty. Itsellä ainakin on ollut tapana, kun olen yleensä täältä Pohjois-Suomesta lähtenyt Helsingin seudulta autoa etsimään, niin olen valinnut useamman vaihtoehdon joita olen käynyt katsomassa ja valinnut sitten niistä sen parhaan. Aina olen ollut tyytyväinen lopputulokseen. Usein se lopullinen ostos ei ole ollut se, jota olen lähtenyt varsinaisesti katsomaan. Hinta on ollut käteiskaupalla huomattavasti halvempi kuin täällä pohjoisessa ja yllätyksiä ei ole ainakaan vielä tullut. Eli malttia mukaan autokaupoissa ja muistakaa tingata, aina niissä hinnoissa on vähän ilmaa, eli niin kuin huutokauppakeisari Aki Palsanmäki sanoo, että: "Eihän se hullu ole, joka paljon pyytää, vaan se joka maksaa".
Joo olihan siinä muutakin pientä, mutta tuo sitten vei lopullisesti ostohalut.
Veikkaisin, että palanut ennenkin...tajuaa kuvion kun tutkii 2 viimeistä öljynvaihtoa. Väliä noilla 200km, jonka jälkeen laitettu jäykät 10w60 öljyt. Sen jälkeen tullut autoliikkeeseen vaihtoon.
No tämähän on vain veikkailua, en syytä ketään julkisesti, kunhan arvon vain.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713