Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Tuo on 16V koneen ruiskun ohjausboksi, LH-boksi
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Morjens!
Sovittelen tollasta hydr. työsylinteriä(Kytkintyösyl Saab 76->93) yhteen projektiin. Niin ajattelin teiltä kysyä, että paljonko on ilmarakoa laakerin ja asetelman välissä? Vai kuuluuko sen laahata ja pyöriä mukana?
-Sami
Sovittelen tollasta hydr. työsylinteriä(Kytkintyösyl Saab 76->93) yhteen projektiin. Niin ajattelin teiltä kysyä, että paljonko on ilmarakoa laakerin ja asetelman välissä? Vai kuuluuko sen laahata ja pyöriä mukana?
-Sami
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Pe Elo 10, 2012 13:41
- Paikkakunta: Tampere City
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Tuossa minun härvelissäni olikin näköjään 4-pinninen pääteaste, eikä tuo 7-pinninensarka kirjoitti:Jep, näyttää tältä http://shop.speedparts.se/en/prod/900-7 ... 90220.html
Tää ois löytyny haullakin moneen kertaan
#5673
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92 (KA)
SAAB-SCANIA 900i16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92 (KA)
SAAB-SCANIA 900i16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Onko mitä eroa b202 vaparin ja turbon koneilla muuta kuin nokat. Antautui ilmeisesti tuosta turbosta joku mäntä kun työnti öljyt öljytikusta ja rupesi älytöntä ääntä pitämään. Olisi yksi vapari b202 kone ylimääräisenä tuon turbon tilalle ni mitä kaikkea ottaa huomioon. Kansi jos ehjä ja kaikki apulaitteet tietysti turbosta tarkoitus ottaa. Molemmat koneet 16 tappisia
Saab 900, 3D T16 "Aero" -88
Saab 9-3, 3D T5 -00
Saab 9-3, 5D T7 Aero -01
Saab 9-5, 5D T7 -06
Saab 9-3, 3D T5 -00
Saab 9-3, 5D T7 Aero -01
Saab 9-5, 5D T7 -06
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Männät on myös erilaiset, suurempi puristus vaparissa tehty männillä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Niiin vähän arvelinkin. Mites onko porukka vaihdellut mäntiä vai mitenkä jos pelkät männän renkaat vaihtaa. Sylinterien hoonaus ja kannen oikaisu myös varmaan suositeltavaa samalla? Mistä kannattaisi noita mäntiä tai renkaita etsiä ja minkä merkkisiä
Saab 900, 3D T16 "Aero" -88
Saab 9-3, 3D T5 -00
Saab 9-3, 5D T7 Aero -01
Saab 9-5, 5D T7 -06
Saab 9-3, 3D T5 -00
Saab 9-3, 5D T7 Aero -01
Saab 9-5, 5D T7 -06
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Pe Elo 10, 2012 13:41
- Paikkakunta: Tampere City
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Varmistetaanpas nyt vielä, ettei tule (lisää) turhaa rahanmenoa...
"Etsi"n mukaan IMM:n napojen 1 ja 6 välinen resistanssi pitäisi olla 331-341 ohmia. Omassani se on 535 ohmia. Tarkoittaako tämä sitä, että ko. osa on hajonnut?
"Etsi"n mukaan IMM:n napojen 1 ja 6 välinen resistanssi pitäisi olla 331-341 ohmia. Omassani se on 535 ohmia. Tarkoittaako tämä sitä, että ko. osa on hajonnut?
#5673
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92 (KA)
SAAB-SCANIA 900i16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92 (KA)
SAAB-SCANIA 900i16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
IMM säädetään moottorin käydessä ja pakokaasuanalysaattorin ollessa kytkettynä niin, että haluttu CO-arvo saavutetaan. Säädön yhteydessö vastusarvo muuttuu. Jos IMM:n vastusarvolle esitetään jotain ohjearvoja, ne ovat sitä varten, että säädön ollessa totaalisen pielessä saadaan moottori käynnistymään ja päästään pakokaasuanalysaattorin näyttöalueelle. Myöhemmissä kattimallien IMM:ssä säätöruuvia ei edes ole.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Kellään ollut sellaista ongelmaa, että kun painaa jarrua niin vilkku palaa jatkuvana ja laittaa vilkun niin jarru- ja takavalo vilkkuvat vuoron perään? Jos painaa jarrua samalla, kun vilkku päällä niin jarru- ja takavalo sammuvat mutta vilkku toimii normaalisti...
Aikaisemmin korjautunut sillä että heiluttanut vähän liitintä ja kiilannut vähän eri asentoon. Nyt päätin sitten ruveta vikaa korjaamaan ja otin liittimen oikeasta takavalosta irti.Toinen niistä pikkutapeista jotka estävät liittimen heilumisen oli poikki niin vaihdoin toisen liittimen jos olisi auttanut, mutta ei. Mikähän tossa nyt on?
Tätä kirjoitellessa tuli mieleen että jos takavalon liitin olisi väärinpäin? Siinä kyllä liittimen muotoilu taitaa estää väärinlaiton ja silloin ei mielestäni toimi valot ollenkaan (joskus laitoin liittimen väkisin väärinpäin).
Tai sitten jos johtojen päässä olevat pikkuliittimet pääsevät vähän heilumaan?
Emmä tiiä multa loppuu ideat, enkä oikein jaksa uskoa noihin mitä yläpuolelle kirjoitin, Onko kellään ollut vastaavaa ja miten on korjautunut? Auto og900i, k-jet, 2D sedan, vm -89 jos sillä jotain väliä...
Aikaisemmin korjautunut sillä että heiluttanut vähän liitintä ja kiilannut vähän eri asentoon. Nyt päätin sitten ruveta vikaa korjaamaan ja otin liittimen oikeasta takavalosta irti.Toinen niistä pikkutapeista jotka estävät liittimen heilumisen oli poikki niin vaihdoin toisen liittimen jos olisi auttanut, mutta ei. Mikähän tossa nyt on?
Tätä kirjoitellessa tuli mieleen että jos takavalon liitin olisi väärinpäin? Siinä kyllä liittimen muotoilu taitaa estää väärinlaiton ja silloin ei mielestäni toimi valot ollenkaan (joskus laitoin liittimen väkisin väärinpäin).
Tai sitten jos johtojen päässä olevat pikkuliittimet pääsevät vähän heilumaan?
Emmä tiiä multa loppuu ideat, enkä oikein jaksa uskoa noihin mitä yläpuolelle kirjoitin, Onko kellään ollut vastaavaa ja miten on korjautunut? Auto og900i, k-jet, 2D sedan, vm -89 jos sillä jotain väliä...
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
-Edward Murphy
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Kosketushäiriö vasemman takavalon liittimessä maajohtojen koskettimissa. Oikean takavalon maa tulee vasemman takavalon liittimen ja valopohjan kautta.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 64
- Liittynyt: Su Joulu 01, 2013 22:11
- Paikkakunta: Eukonkanto pitäjä
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Jos laitan tuon satkun kaasarin, pierburg 175 cd, ysipariin, strömbergin tilalle niin mitähän virkaa niillä sähkö rensseleillä on??? Toinen mutikka on imusarjan alla ja toinen kaasarin yläosassa.
Se.Varma.PerusSuomalainen
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Jos lisään jäähdytysnestettä, niin tarviiko termarin luota aukausta ilmausnippa? Saab 900i.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Pierburgissa on kohokammion tuuletusta ohjaava venttiili. Imusarjan alla on jälkikäynninestoventtiili. http://faq.saabnet.ru/saab_carbs/2_description.pdf sivu 7 ja 18
Jäähdytysnesteen täytön yhteydessä voi kokeeksi raottaa täytön jälkeen sitä termostaattikotelon nippaa jos tuntuu että nestepinta oli päässyt alemmaksi kuin nipan korkeus. Nipasta tulee pelkkää nestettä heti avaamisen jälkeen, jos ilmaamistarvetta ei ole. Nippaa ei saa avata moottorin käydessä.
Jäähdytysnesteen täytön yhteydessä voi kokeeksi raottaa täytön jälkeen sitä termostaattikotelon nippaa jos tuntuu että nestepinta oli päässyt alemmaksi kuin nipan korkeus. Nipasta tulee pelkkää nestettä heti avaamisen jälkeen, jos ilmaamistarvetta ei ole. Nippaa ei saa avata moottorin käydessä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Myös kylmällä moottorilla? Jos ei tule,niin miten saadaan tulemaan? Talven aikana pinta laskenyt max ja min merkkien väliin, joten ei mitään pakottavaa lisäämistarvetta ole. Kävi vain mielessä kysyä, että tarviiko tuo ilmauksen.Nipasta tulee pelkkää nestettä heti avaamisen jälkeen, jos ilmaamistarvetta ei ole
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Myös kylmällä moottorilla, jos asennettuna on alkuperäinen tai alkuperäisen kaltainen termostaatti, jossa on laipassa ilmanippeli, ja jos nestepinta paisuntasäiliössä on korkeammalla kuin termostaattikotelon ilmausnippa.
Kyllähän nestepinta laskee yön yli jäähtyessäkin käyntilämpimän tasoa alemmas. Jos talven yli seisottaessa ei ole laskenut alle MIN, järjestelmässä ei ole ilmeisesti ihmeempiä vuotoja eikä jäähdytysnesteen lisäämistarvettakaan.
Kyllähän nestepinta laskee yön yli jäähtyessäkin käyntilämpimän tasoa alemmas. Jos talven yli seisottaessa ei ole laskenut alle MIN, järjestelmässä ei ole ilmeisesti ihmeempiä vuotoja eikä jäähdytysnesteen lisäämistarvettakaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00