NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5430
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Operaatio kesätassut ristiin.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Pakoputkesta tulee usvaa, ku pesin auton ja meni putkeenki hiukan vettä... Plus kylmä aamu.

Jaa mikä ihmeen kesä? :roll:

Kuva

Mut joo. Hiljeni kummasti avo. Ja nyt jo 20 km/h nopeudes kuuluu kolkissa ujellus. Aika jäätävät noi vanhat renkaat metelin puolesta on... Ja ei noi kolkin vanteet kyl tohon avoon sovi yhtää. Kolkkiin ne on täys kymppi, mut avoon aika :| Ehkä tontitus auttais...
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2941
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja Cona »

Paremminhan nuo vanteet sopii "oikean aikakauden" autoihin. Onko nuo avon pyörät 15"?

Ja joo, itse ajelen avolla toistaiseksi 17"-kitkoilla ja melu on etelän kehäteillä ajoittain aika infernaalista... :mrgreen:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5430
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Molemmis on 16" vanteet.

Mä kerran ajoin Hki-Tku motarin 130 mittaris kitkoilla lämpötilan olles 20 paremmalla puolella, ja voin vannoa, ettei enää ikinä. Meteliä ei ollu, mut se vetely...
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5430
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Monesta avosta puuttuu ne C-pilarien läpyskät. Joskus käyny mieles, et hajottaako porukka ne räpeltämällä, osuuko ne joskus kattoon, vai olisko ne sittenki vain huonoa laatua. Mulla onneks molemmat on tallella, kalliita ku ovat.

Tänää reipasta motarivauhtia TurboSaabastellessa huomasin, että ehkä ne sittenki lentää tuulen mukana. Ne kun räpättää ihan hervotonta vauhtia. Ei oo tuulitunnelitestit menny ihan putkeen... Ja räpätys alkaa vasta 130 km/h paikkeilla.

Kuva
Ylös

Kuva
Alas

Tuli samalla tehtyä hukkareissu Lövöön, missä sai taas todeta, että valokuvausoppaat ovat pääosin oikeassa; kuvausaikaa on 2x15 min vuorokaudessa eli auringon nousu ja lasku. Eli paskat värit. Ja tietysti tönkkö asettelu. Mutta ehkä se harjoittelemalla erheiden kautta...

Kuva
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja karg »

Takaikkunan sisäpuolinen kangashässäkkä jos pääsee menemään huonoon asentoon, niin se voi repiä helposti noi läpyskät jaskaks. Meikällä on yks pari noita ehjiä jemmassa ja värinä on semmonen beige. En muista, että omassani olis läpät räpättäny, mut ehkä sieltä sivupahveista on sitten jotain kiinnikkeitä mäsänä, jos ne pääsee heilumaan.
Smyygi
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2009 01:30
Paikkakunta: Turku

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja Smyygi »

JP_Vette kirjoitti: Ja ei noi kolkin vanteet kyl tohon avoon sovi yhtää. Kolkkiin ne on täys kymppi, mut avoon aika :| Ehkä tontitus auttais...
Mun silmään noi kolmipuolat sopii hyvin tuohon avoon :). Tuut sillä vappuna ajelulle, et näkee livenä. Ja näyttää diiseli olevan myynnissä :)?
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja haffu »

Taitaa molemmat olla tuolla nettiautossa tyrkyssä. Piruuttani avoja selaillessa jokunen vuorokausi sitten osui tuo avo silmiini ja silloin oli vielä merkintä "UUSI 24H" mukana. 8) Olisihan tuollainen kiva, mutta mennään nyt näillä mitä on. :lol:
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5430
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Juu on niistä myynti-ilmotukset. Kolkki on "ihan oikeesti" myynnis (laiska...) vaikkakin hintapyyntö ehkä sellanen, että ei siitä pakko ole päästä eroon. Tykkään autosta ja ylläpitokuluista, mutta se teho...

Avo taas on vähä läpällä myynnis :D Ei sitä kannata myydä (huomaa hintapyynnöstäki), kunhan joku päivä huomiohuoraamisena laitoin. Harmi vain, ettei ainuttakaa kakkakoppagolffia oo viä tarjottu :mrgreen:

Smyygille kiitos kommentista ;) Tällä näkymää tulos vappuajeluun, jollei tule käskyä avoilla Rymättylään. Tosin sammakkomies meinaa, et tuskin mennää...

Lukittuuko kargilla ne läpät ala-asentoon? Mulla ne on jousikuormitteisesti ihan vain nostamalla avattavis ja ne räpättää siis saranasta nivelöitynä...
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

JP_Vette kirjoitti:Juu on niistä myynti-ilmotukset. Kolkki on "ihan oikeesti" myynnis (laiska...) vaikkakin hintapyyntö ehkä sellanen, että ei siitä pakko ole päästä eroon. Tykkään autosta ja ylläpitokuluista, mutta se teho.....
Olenkin odotellut milloin tämä aspekti 2.2 TiD:stä tulee esiin... :D
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5430
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Nohnoh. Perusnegatiivisena ihmisenä kaikesta pitää valittaa. Kyllä se dieselikin nakuttelee Suomen teille riittävästi

Kuva

Mut joo. Luulin henkisesti olevani sen verran aikuinen, että yli 1000 e vuotuiset säästöt yhdistettynä Opelin ydinsodankin kestävään maamoottoriin olisi jotenkin kestettävissä. Tosin totuushan on se, että kun ajaa 4-5 tkm kuukaudessa, niin niitä ohituspaikkoja ja kiihdytysramppeja tulee enemmän tahkottua laiskalla dieselillä kuin esim tolla avolla... Eli :roll:
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
aero
-
Viestit: 9119
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja aero »

JP_Vette kirjoitti:Tosin totuushan on se, että kun ajaa 4-5 tkm kuukaudessa...
...niin autossa istuu väkisinkin niin paljon, että tekee jo mieli panostaa siihen että siitä nauttii mahdollisimman monella saralla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Örkinrumilus
"Viggen"
Viestit: 629
Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja Örkinrumilus »

aero kirjoitti:
JP_Vette kirjoitti:Tosin totuushan on se, että kun ajaa 4-5 tkm kuukaudessa...
...niin autossa istuu väkisinkin niin paljon, että tekee jo mieli panostaa siihen että siitä nauttii mahdollisimman monella saralla.
Tätä käytän itsekin argumenttina esson baarin väittelyissä joissa meinaan kulutushommissa jäädä jälkeen ^^
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Multa moni kysellyt, miks ajan noin kalliilla autolla, kun kilsoja ei juurikaan tule, eikö riittäs muutaman satasen kiulu. Ei riitä, ajan niin vähän, että haluan nauttia joka kilsasta ja tällöin ei kulutuskaan merkkaa juuri mitään. :)

Mutta joo, jos ajaisin paljon, niin siltikin mukavuus ja teho menisi kulutuksen edelle.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja karg »

JP_Vette kirjoitti:Lukittuuko kargilla ne läpät ala-asentoon? Mulla ne on jousikuormitteisesti ihan vain nostamalla avattavis ja ne räpättää siis saranasta nivelöitynä...
Ei ne vissiin sen kummemmin lukitu, mut joskohan olis meikällä ne jouset paremmassa kuosissa sitten. Muutaman kerran on tullu katto auki ajeltua aika kovaa, mutta läpät on kyllä ollu siististi paikallaan niillä kerroilla. Alkuperäiset läpät jouduin joku kerta uusimaan just kun takaikkunaosa repi ne rikki jossain katon laskemisvaiheessa muistaakseni.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5430
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Nti Motivaatio potki mua munille sen verran, että jaksoin ottaa obd-kalikan kolkista ja kattoa avon lämmöt.

Mittari roikkuu ihan pikkuriikkisen

Kuva

Lämmöt sitäki enemmän :o

Kuva

Eli täytyy vaihtaa termari. Ties vaikka tässäki laskis kulutus 6 dl kuten kolkissakin teki...

Tää tuomiopäivän juustoraastin näytti taas kyntensä. Bensansuodatin oli aika pitkä prosessi, ku varauduin käyttämään siihen 5 minuuttia... Mitä pienempi homma, sitä enemmän aikaa, vai miten se menikää.

Kuva

Läpimätä romu. Ja kiinnityspannan ruuvi heti korkkas... Nooh rautasaha hoitaa.

Kuva

Kuva

Täs kohtaa taas kävi sit mieles, et ku panta oli viä kii, niin banjoja olis ollu kivempi survoa auki. Eipä siinä, toinen aukes, toinen ei. Vetäsin sit miehekkäästi mutterimopolla toisen banjon, mutta sittehän varovaisuudesta huolimatta katkes bensaletku :mrgreen:

Kuva

Banjon kuitenki tarttin ja hetken tota sai mopottaa pikkumopolla. Eli aika jumis oli...

Lämmittämällä vanhan letkun sai viä banjoon, mut varmistin liitoksen klemmarilla.

Kuva

Ja vaseliinia pantaa, ettei sitte vituta taas parin vuoden päästä.

Kuva

Tehostimen öljykki tuli vaihdettua meiningillä säiliö tyhjäks, uutta tilalle ja 2 litraa yhteensä lotrasin. Ei uskaltanu haperoita letkuja aukoo ja taitella...

Kuva

Pääsinki sit huikeat 100 km, kunnes tehostaja oksensi vellit ulos.

Kuva

Mitä tolle tapahtu? Ostin eräästä arvostetusta liikkeestä tohon tehostinöljyä. Oli GM transmission / powersteering fluid. Väriltään vihreää. Orkkikset oli punaruskeaa (eli ATF:ää?). Vaihdon jälkeen aika pitkälti vain vihreää oli jäljellä. Tuliko kilsat pumpulla täyteen, vai oksensiko se kaiken ulos siksi, että siä oli väärät öljyt? En edes miettinyt sitä vaihtoehtoa, et öljy vois olla väärää. Vaihtuhan laatikoittenki öljyt ruskeesta punaseen yms. Ja ei tehostin nyt kovin erikoinen laite voi olla...

Auto on nyt keskellä ei mitään odottamassa jatkoa. Traileri maksaa 70 e / päivä ja sillä jos hakee, niin ylikuormaks menee ja siinä on riskinsä. Kellää tutulla ei ole autoa, jolla tota sais vetää. Pirukaa sitä ei hinaa, ku matkaa yli 100 km. Oili Jalonen hakis sen 180 e:llä (paluukuormana), mut aikataulu on tuntematon. Tehostimen tietty vaihtais tien päälläki, mut öljyjen läträys voi herättää kateellisis pahetta ja jopa saada poliisit paikalle. Ja jos remontti ei sit sujukkaa (vrt suodattimen vaihto)...

Olis se og-avo vaa hieno, ku tämmösis tilanteis vois vaa katkasta tehostimen remmit.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin