Nti Motivaatio potki mua munille sen verran, että jaksoin ottaa obd-kalikan kolkista ja kattoa avon lämmöt.
Mittari roikkuu ihan pikkuriikkisen
Lämmöt sitäki enemmän
Eli täytyy vaihtaa termari. Ties vaikka tässäki laskis kulutus 6 dl kuten kolkissakin teki...
Tää tuomiopäivän juustoraastin näytti taas kyntensä. Bensansuodatin oli aika pitkä prosessi, ku varauduin käyttämään siihen 5 minuuttia... Mitä pienempi homma, sitä enemmän aikaa, vai miten se menikää.
Läpimätä romu. Ja kiinnityspannan ruuvi heti korkkas... Nooh rautasaha hoitaa.
Täs kohtaa taas kävi sit mieles, et ku panta oli viä kii, niin banjoja olis ollu kivempi survoa auki. Eipä siinä, toinen aukes, toinen ei. Vetäsin sit miehekkäästi mutterimopolla toisen banjon, mutta sittehän varovaisuudesta huolimatta katkes bensaletku
Banjon kuitenki tarttin ja hetken tota sai mopottaa pikkumopolla. Eli aika jumis oli...
Lämmittämällä vanhan letkun sai viä banjoon, mut varmistin liitoksen klemmarilla.
Ja vaseliinia pantaa, ettei sitte vituta taas parin vuoden päästä.
Tehostimen öljykki tuli vaihdettua meiningillä säiliö tyhjäks, uutta tilalle ja 2 litraa yhteensä lotrasin. Ei uskaltanu haperoita letkuja aukoo ja taitella...
Pääsinki sit huikeat 100 km, kunnes tehostaja oksensi vellit ulos.
Mitä tolle tapahtu? Ostin eräästä arvostetusta liikkeestä tohon tehostinöljyä. Oli GM transmission / powersteering fluid. Väriltään vihreää. Orkkikset oli punaruskeaa (eli ATF:ää?). Vaihdon jälkeen aika pitkälti vain vihreää oli jäljellä. Tuliko kilsat pumpulla täyteen, vai oksensiko se kaiken ulos siksi, että siä oli väärät öljyt? En edes miettinyt sitä vaihtoehtoa, et öljy vois olla väärää. Vaihtuhan laatikoittenki öljyt ruskeesta punaseen yms. Ja ei tehostin nyt kovin erikoinen laite voi olla...
Auto on nyt keskellä ei mitään odottamassa jatkoa. Traileri maksaa 70 e / päivä ja sillä jos hakee, niin ylikuormaks menee ja siinä on riskinsä. Kellää tutulla ei ole autoa, jolla tota sais vetää. Pirukaa sitä ei hinaa, ku matkaa yli 100 km. Oili Jalonen hakis sen 180 e:llä (paluukuormana), mut aikataulu on tuntematon. Tehostimen tietty vaihtais tien päälläki, mut öljyjen läträys voi herättää kateellisis pahetta ja jopa saada poliisit paikalle. Ja jos remontti ei sit sujukkaa (vrt suodattimen vaihto)...
Olis se og-avo vaa hieno, ku tämmösis tilanteis vois vaa katkasta tehostimen remmit.