Joo, tarkoitus ei siis ole peittää mitään vaan saada ihan kuosiin. Valitettavasti olen sellaisia tonnareita omistanut josta on ovia maalattu spraymaalilla ym. Mukavia yllätyksiä kun alkaa maali lohkeilemaan. Vihaksi pistääCDTA kirjoitti:Mulle ei tässä kohtaa merkannut mitään, mitä siellä konepellin alla on![]()
Kerroin vaan mitä on odotettavissa kun tonnari noista paikoista kuplii.
Toivottavasti et pelkästään peitä löytöjäsi (kunhan totuus paljastuu) maalilla ja siirrä ongelmia seuraavalle omistajalle. Tai ainakin kerrot niistä jos korjaaminen ei jostain syystä sinulla onnistu.
Saab 9000 CDE MY94 entisöinti
Re: Saab 9000 CDE MY94 entisöinti
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saab 9000 CDE MY94 entisöinti
Minun olisi pitänyt lainata tämä jo ihan aluksi!
Sen tummuneen reunasta kun piirrät semmosen n. 3-4cm marginaalilla kaaren, niin voit EHKÄ löytää ehjän pellin mihin voi/kannattaa hitsata uutta
Oletko muuten jo kopistellut takapyörän takaa alareunan ulkoa ja sisältä, varsinkin oikealta sisäpuolelta ilmanpoistoritilän ympärys.
Tai tankintäyttöaukon ympärystä sieltä sisältä, ja takakontin puolelta verhoilun alta pyörakotelo/sisälokasuoja vastaavalta kohdalta.
Kun se tummunut ON just sitä ruostetta...läpiruostunutta entistä peltiäVilho123 kirjoitti: Mites noissa ruostekohdissa, pitääkö saada ihan kirkas pelti sieltä ruostekohtien alta? Aika tummunutta on niissä kohdissa vaikka itse ruosteruoste on poissa. Alkaako uudestaan leviämään muuten?
Sen tummuneen reunasta kun piirrät semmosen n. 3-4cm marginaalilla kaaren, niin voit EHKÄ löytää ehjän pellin mihin voi/kannattaa hitsata uutta
Oletko muuten jo kopistellut takapyörän takaa alareunan ulkoa ja sisältä, varsinkin oikealta sisäpuolelta ilmanpoistoritilän ympärys.
Tai tankintäyttöaukon ympärystä sieltä sisältä, ja takakontin puolelta verhoilun alta pyörakotelo/sisälokasuoja vastaavalta kohdalta.
Re: Saab 9000 CDE MY94 entisöinti
Ok! Kiitos infosta, tosiaan ihan ummikkona noiden ruosteiden kanssa lähdetty liikkeelle. Läpiruostuneeksihan tuli todettua tuo tummunut kohta kun reiän sain lopulta tuohon takavalon aihioonCDTA kirjoitti:Minun olisi pitänyt lainata tämä jo ihan aluksi!Kun se tummunut ON just sitä ruostetta...läpiruostunutta entistä peltiäVilho123 kirjoitti: Mites noissa ruostekohdissa, pitääkö saada ihan kirkas pelti sieltä ruostekohtien alta? Aika tummunutta on niissä kohdissa vaikka itse ruosteruoste on poissa. Alkaako uudestaan leviämään muuten?![]()
Sen tummuneen reunasta kun piirrät semmosen n. 3-4cm marginaalilla kaaren, niin voit EHKÄ löytää ehjän pellin mihin voi/kannattaa hitsata uutta
Oletko muuten jo kopistellut takapyörän takaa alareunan ulkoa ja sisältä, varsinkin oikealta sisäpuolelta ilmanpoistoritilän ympärys.
Tai tankintäyttöaukon ympärystä sieltä sisältä, ja takakontin puolelta verhoilun alta pyörakotelo/sisälokasuoja vastaavalta kohdalta.
Sitten kuva vielä sisäpuolelta

Takaluukku joka oli vielä 2009 ruosteeton kukkiii...

En ole vielä kopistellut, jaksanut pariin päivään nyt edes käydä tallissa pyörähtämässä kun töissä ollut eikä sen jälkeen oikein jaksa... Pitääpi katsoa kun tuonne vaivaudun. Vapaapäivä olisi mutta ei niin yhtään nappaa.
Ja tuollainen viritys löytyi tuolta.. Minkä johtoja?

Olen näitä epäolennaisia kahminut nyt; syyläri, uusi ratti ja nahkasisusta
Kuten tuossa aiemmin sanottiin niin mikäs olisi sen ihanteellisempaa kuin siirtää tekniikkaa sitten hyvään ja kunnossa olevaan koriin. Oon sitäkin miettinyt kyllä kun tuli aikoinaan tarjolle halpa 2.3t kone, jäi sitten unholaan. Se vaatii vähän enemmän hommaa. Sori jos jäi vastaamatta joillekin, nopeasti tätä kirjoitin =)
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saab 9000 CDE MY94 entisöinti
Sitten siitä takapäästä vielä. Koristepaneelin irroitus vaati lopulta väkivaltaa. Liimallahan se oli kiinni tuossa vaikka ruuveista aina täällä on puhuttu. Se on nyt ns. ex-koristepaneeli

Karun näköinen tapaus takapää nyt. Joitakin paneelin kiinnityskohtia ei ole vielä irroitettu. Kertokaa mitä keksiä sitten tuohon luukkuun tilalle ellei sitä paneelia löydy? Noi on ihan hinnoissaan jos moista aikoo ostaa. Olen käynyt ebayt läpi + uutena myytävät. Hinnat siinä 200-300e kieppeillä. Lisäksi haku päällä täällä klubissa, saa tarjota!

Voisihan tuota koristepaneelia yrittää elvyttää maalaamalla kuten muut ovat tehneet mutta mutta ei oikein sytytä. Taitaa olla entinen

Karun näköinen tapaus takapää nyt. Joitakin paneelin kiinnityskohtia ei ole vielä irroitettu. Kertokaa mitä keksiä sitten tuohon luukkuun tilalle ellei sitä paneelia löydy? Noi on ihan hinnoissaan jos moista aikoo ostaa. Olen käynyt ebayt läpi + uutena myytävät. Hinnat siinä 200-300e kieppeillä. Lisäksi haku päällä täällä klubissa, saa tarjota!

Voisihan tuota koristepaneelia yrittää elvyttää maalaamalla kuten muut ovat tehneet mutta mutta ei oikein sytytä. Taitaa olla entinen
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
-
jannevillepetteri
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Saab 9000 CDE MY94 entisöinti
herranjumala miten halvalla on osia.. 
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Saab 9000 CDE MY94 entisöinti
Voi hitto, eikö noita saa tilattua suomeen...Risto kirjoitti:Muuta Ruotsiin: http://webshop.saabparts.com/hem/exteri ... korpanel-1
Aikataulu kiristyy, kovasti himottaisi mennä pyörähtämään tuonne Hyvinkäälle 29.pv kuluvaa kuukautta. Turbotonnari on myyty ja menossa kaupaksi nyt torstaina, jäljelle ei jää kuin tuo iivari. Tosin olisihan 9-3ss tuolla mutta se ei sovi oikein klassiseen sarjaan saati sitten tuo käyttis-Volvo
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saab 9000 CDE MY94 entisöinti
Keula parsittu kasaan, ei enään ole töpselinenä

Lattiaverhoilun alta löytyi tuo pirullinen tapaus eli jälkiasennettu hälytin joka huusi välillä kuin hyeena eikä sitä saanut sammumaan aina kaukosäätimellä. Lopulta meni niin jumiin että piti leikata johdot poikki sireeniltä. Saattoi joskus jopa kesken ajon vetäistä ovet lukkoon ja sitten ajettiin sireeni huutaen. Voi sitä noloutta...


Ja tuota bensakorkin alapuolella olevaa pahinta kaarta...
+ Sisäpuolelta


Lattiaverhoilun alta löytyi tuo pirullinen tapaus eli jälkiasennettu hälytin joka huusi välillä kuin hyeena eikä sitä saanut sammumaan aina kaukosäätimellä. Lopulta meni niin jumiin että piti leikata johdot poikki sireeniltä. Saattoi joskus jopa kesken ajon vetäistä ovet lukkoon ja sitten ajettiin sireeni huutaen. Voi sitä noloutta...


Ja tuota bensakorkin alapuolella olevaa pahinta kaarta...
+ Sisäpuolelta

SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saab 9000 CDE MY94 entisöinti
Kuten todettiin niin kuskin lattian matto on ollut hieman kosteahko, no totuushan purkamisen jälkeen oli että eristematot olivat litimärät joiltain kohdin... Ja arvatkaapa minkä makuista mehua sieltä löytyi? Vihreä väri kertonee jo paljon?

Taitaa tältä vuodelta Hyvinkään 29.5 Iivari Keikarin osalta olla käsitelty ja sinne pitää suunnistaa sitten jollain toisella "klassikolla"

Taitaa tältä vuodelta Hyvinkään 29.5 Iivari Keikarin osalta olla käsitelty ja sinne pitää suunnistaa sitten jollain toisella "klassikolla"
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Saab 9000 CDE MY94 entisöinti
^Myyntipalstalta bongattua:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=149147
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=149147
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saab 9000 CDE MY94 entisöinti
Eihän nuo nyt edes kovin pahalta näytä
No takakaaret varmaankin vaatii uutta peltiä, mutta muut on sitä mainitsemaasi pintaruostetta ja paljon helpompia korjata...ainakin vähäksi aikaa.
Kunnon ruosteenpoisto, jotain ruosteenestopohjamaalia ja pintäväri. Mutta tärkeintä on ruikkia öljypohjaista kotelosuoja-ainetta tai esim. teräketjuöljyä sinne ruostekohdan takapuolelle, koska se ruoste on myös siellä
Kunnon ruosteenpoisto, jotain ruosteenestopohjamaalia ja pintäväri. Mutta tärkeintä on ruikkia öljypohjaista kotelosuoja-ainetta tai esim. teräketjuöljyä sinne ruostekohdan takapuolelle, koska se ruoste on myös siellä
Re: Saab 9000 CDE MY94 entisöinti
Kiitos hyvistä neuvoista ja tuosta linkistä. Tietääkö kukaan jotain voorumilaista joka tekisi noita hitsaushommia korvausta vastaan? Laitteita kun ei itseltä __vielä__ löydy niin paha moiseen alkaa, saati nyt suoraan alkaisi hommiin harjoittelematta niin lopputulos on varmaan sen mukainen
Nyt tuossa projektissa olisi noiden ruosteiden kiinniottaminen ajankohtainen. Sen jälkeen lähdetään sitten kannentiivisteen, syylärin + muiden härpäkkeiden vaihtoon. Tuo kennon vaihto vissiin sellainen urakka että siihen ei taida omat kädet riittää. On varmaan mukavan hintainen homma teetättää ammattilaisella, nauraa varmaan pystyyn kun tuo tuon louskun sinne
Iivari sai kaverikseen eilen suomalaisen turbo-satkun, sille voisi myös oman projektinsa perustaa tänne kun kerkeää. Siitä olisi tarkoitus tulla kesäpeli ja talvet saisi olla tuolla kylmässä pihatallissa sitten talviunilla. On tämä harrastus, juuri kun yhdestä rojusta pääsee niin toinen tulee pihaan
Nyt tuossa projektissa olisi noiden ruosteiden kiinniottaminen ajankohtainen. Sen jälkeen lähdetään sitten kannentiivisteen, syylärin + muiden härpäkkeiden vaihtoon. Tuo kennon vaihto vissiin sellainen urakka että siihen ei taida omat kädet riittää. On varmaan mukavan hintainen homma teetättää ammattilaisella, nauraa varmaan pystyyn kun tuo tuon louskun sinne
Iivari sai kaverikseen eilen suomalaisen turbo-satkun, sille voisi myös oman projektinsa perustaa tänne kun kerkeää. Siitä olisi tarkoitus tulla kesäpeli ja talvet saisi olla tuolla kylmässä pihatallissa sitten talviunilla. On tämä harrastus, juuri kun yhdestä rojusta pääsee niin toinen tulee pihaan
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
-
pullasorsa
- "Hirsch"
- Viestit: 705
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Saab 9000 CDE MY94 entisöinti
Kuulostaa tutulle, mutta itse en vaan ole pääsyt yhdestäkään eroon, vaan tuli taas yksi lisää, että kiitosta vaanVilho123 kirjoitti: On tämä harrastus, juuri kun yhdestä rojusta pääsee niin toinen tulee pihaan
Ari #6007, "Kylän viimeinen Saabisti"
Re: Saab 9000 CDE MY94 entisöinti
Ei se kennon vaihto mikään tekemätön paikka ole. Aikaa voi mennä kun ekaa kertaa tekee, mutta johan sulla auto tallissa on, joten ei muuta kuin kalupakki auki ja ruuvaamaan. Pahimmat haasteet on löytää puhallinkotelon kiinnitysklipsit, muistaa lämmönsäätöläpän kiinnitys (älä riko sitä) ja löytää asento, jossa puhallinkotelo tulee pois paikoiltaan ja menee sinne takaisin.Vilho123 kirjoitti:Nyt tuossa projektissa olisi noiden ruosteiden kiinniottaminen ajankohtainen. Sen jälkeen lähdetään sitten kannentiivisteen, syylärin + muiden härpäkkeiden vaihtoon. Tuo kennon vaihto vissiin sellainen urakka että siihen ei taida omat kädet riittää. On varmaan mukavan hintainen homma teetättää ammattilaisella, nauraa varmaan pystyyn kun tuo tuon louskun sinne![]()
Sitä paitsi aina kun autoprojektissa tekee pykälää hankalamman (tai vähintään sellaiseksi väitetyn) tempun kuin kertaakaan aikaisemmin, tulee siitä hyvä mieli
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saab 9000 CDE MY94 entisöinti
Eka autoon tekemäni remontti oli juurikin tonnarin lämppärin kennon vaihto. Oikeastaan ainut vaikea homma on puhaltimen kotelon irrotus. Tuokin vaikeus johtuu kotelon koosta ja muodosta. Vähän aikaa kun pyörittelee, niin on suht simppeli homma kuitenkin.