nugge kirjoitti:Minkä ahtimen sä siis sinne laitoit? Mitsun?
Ahtimen SAA pitämään tollast ääntä jos tulppaa bypassin (sakkaamaan).Ääni tulee siitä että ahtopaine lyö takaisin ahtimen kompurasiipiin sen pyöriessä parhaimillaan yli 100k rpm ja hidastaa sitä kun taas bypassin idea on työntää se paine ennen ahdinta niin että se ei hidastais (sakkais) sitä...
Tarpeeks kauan kun sakkaa niin sanoo kompurasiivet moikka.
Ihan garretin vakio turbon vaihdoin. Käytin pro carservicellä ja sanoivat ainakin et ohitettu joku anturi bypassilta?? Ja tämä uusi bypassi jonka vaihdoin niin on taas sökönä kun imee tai puhaltaa pikkusesta letkusta niin virtaa lävitse. seuraavat vinkit sanoivat että ilmamassamittari taikka sytytyskasetti menossa.
Ilmamassa anturin aukasin ja puhdistin ja katsoin että oli vähän jotenkin käryneen näköiset ne langat ruskeenmustat ? onko normaali? mutta eipä puhdistaminenkaan mitään auttanut asiaan.

Kenelläkään olisi Jyväskylän alueella sopivaa ilmamassamittaria ja sytytyskasettia joilla voisi kokeilla toimivuuden??
toivottavasti ei ole vaan kompuransiivet sanonu jo terve..
