Öljy.
Re: Öljy.
Totta kumpikin tuossa yllä, mutta usein keskustelu on kuitenkin hyväksi. Vähän menisi tylsäksi, jos ei saisi puhua mistään mitään, josta ei tiedä "tarpeeksi" - mitä se sitten tarkoittaakaan.
-b
-b
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: Öljy.
Itsellä NG900 2,3 ajettu 610000 km moottorissa ei ole ollut mitään remppaa, ei merkittävää öljyn kulutusta.
9-5 2,0 ajettu 240000 km ei mitään ongelmia.
Molemmissa Mobilin öljyt, vaihdettu 10000 km välein, en meinaa vaihtaa öljymerkkiä.
9-5 2,0 ajettu 240000 km ei mitään ongelmia.
Molemmissa Mobilin öljyt, vaihdettu 10000 km välein, en meinaa vaihtaa öljymerkkiä.
Re: Öljy.
Nimenomaan tulee keskustella! Tarinoida, pitää pilke silmäkulmassa;-) ei tämä ole vakava asiablair kirjoitti:Totta kumpikin tuossa yllä, mutta usein keskustelu on kuitenkin hyväksi. Vähän menisi tylsäksi, jos ei saisi puhua mistään mitään, josta ei tiedä "tarpeeksi" - mitä se sitten tarkoittaakaan.
-b
Ite nojaan intuitioon kun valitsen öljyä... Kawasakiin Saab ja Offroad kilpuriin. Varsinkin offroad rangessa on nähny miten öljy toimii kun lopettaa!
- -
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!
Re: Öljy.
Heh, olisit heti ensimmäisessä viestissä kirjoittanut että: Pojat, valitsen öljyn intuition avulla. Ja sit heittänyt sun papan siskon pojan jutut.aajule00 kirjoitti:Nimenomaan tulee keskustella! Tarinoida, pitää pilke silmäkulmassa;-) ei tämä ole vakava asiablair kirjoitti:Totta kumpikin tuossa yllä, mutta usein keskustelu on kuitenkin hyväksi. Vähän menisi tylsäksi, jos ei saisi puhua mistään mitään, josta ei tiedä "tarpeeksi" - mitä se sitten tarkoittaakaan.
-b
Ite nojaan intuitioon kun valitsen öljyä... Kawasakiin Saab ja Offroad kilpuriin. Varsinkin offroad rangessa on nähny miten öljy toimii kun lopettaa!
*Facepalm*
Mut joo, ei kait tässä kukaan ketään pakota mihinkään.
Jos öljyn haluaa valita faktatiedoilla, ladatkaa netistä sitä teknillistä tietoa ja vertailka GM vs Mobil, jos huvittaa. Niin ei tarvitse alkaa näitä kuulin kaverilta juttuja heittää kehiin.
Esim. parhaimman vitsin olen aina kuullut automekaanikoilta. Jostain syystä suurin osa idiootteja ja pellejä. Käsistään monet mestareita, mutta järki puuttuu. Pitäiskö nyt heidän pajajutut ottaa tosissaan?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Öljy.
kerrotko meillekin että mitäs vitsikästä pojat sielläpäin latelee?Shadow_Fi kirjoitti:aajule00 kirjoitti:Nimenomaan tulee keskustella! Tarinoida, pitää pilke silmäkulmassa;-) ei tämä ole vakava asiablair kirjoitti:Totta kumpikin tuossa yllä, mutta usein keskustelu on kuitenkin hyväksi. Vähän menisi tylsäksi, jos ei saisi puhua mistään mitään, josta ei tiedä "tarpeeksi" - mitä se sitten tarkoittaakaan.
-b
Ite nojaan intuitioon kun valitsen öljyä... Kawasakiin Saab ja Offroad kilpuriin. Varsinkin offroad rangessa on nähny miten öljy toimii kun lopettaa!
Esim. parhaimman vitsin olen aina kuullut automekaanikoilta. Jostain syystä suurin osa idiootteja ja pellejä. Käsistään monet mestareita, mutta järki puuttuu. Pitäiskö nyt heidän pajajutut ottaa tosissaan?
Re: Öljy.
Niin ja faktaa, kyllä. Entä sitten! Esim. Se fakta yhden gm öljyn kiehumislämpötila, jonka kirjoitin..., miten siihen vaikuttaa se miten minä valitsen öljyn?!Shadow_Fi kirjoitti:Heh, olisit heti ensimmäisessä viestissä kirjoittanut että: Pojat, valitsen öljyn intuition avulla. Ja sit heittänyt sun papan siskon pojan jutut.aajule00 kirjoitti:Nimenomaan tulee keskustella! Tarinoida, pitää pilke silmäkulmassa;-) ei tämä ole vakava asiablair kirjoitti:Totta kumpikin tuossa yllä, mutta usein keskustelu on kuitenkin hyväksi. Vähän menisi tylsäksi, jos ei saisi puhua mistään mitään, josta ei tiedä "tarpeeksi" - mitä se sitten tarkoittaakaan.
-b
Ite nojaan intuitioon kun valitsen öljyä... Kawasakiin Saab ja Offroad kilpuriin. Varsinkin offroad rangessa on nähny miten öljy toimii kun lopettaa!
*Facepalm*
Mut joo, ei kait tässä kukaan ketään pakota mihinkään.
Jos öljyn haluaa valita faktatiedoilla, ladatkaa netistä sitä teknillistä tietoa ja vertailka GM vs Mobil, jos huvittaa. Niin ei tarvitse alkaa näitä kuulin kaverilta juttuja heittää kehiin.
Esim. parhaimman vitsin olen aina kuullut automekaanikoilta. Jostain syystä suurin osa idiootteja ja pellejä. Käsistään monet mestareita, mutta järki puuttuu. Pitäiskö nyt heidän pajajutut ottaa tosissaan?
Mitäs tarinoita sä oot automekaanikolta kuullu?
- -
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!
Re: Öljy.
Liekö se nyt niin, että kun hankinnassa on MY98 9-5 2.3t että siinä kannattais mieluiten käyttää tuota GM 5W-30 öljyvä? Autolla on ajettu suhteellisen runsaasti mutta tekniikka on käynyt kaikki mahdolliset huollot ja korjaukset..
Tallista löytyy myöskin tonnari vm. -92 2.3t, siinä olen käyttänyt aina Mobilin Super 3000 5W-40 öljyä..
Sitä kun tekis mieli käyttää aina mahdollisimman oikeaa öljyä, mutta niinhän se taitaa olla että mielipiteitä on yhtä montaa kuin öljymerkkiäkin..
Tallista löytyy myöskin tonnari vm. -92 2.3t, siinä olen käyttänyt aina Mobilin Super 3000 5W-40 öljyä..
Sitä kun tekis mieli käyttää aina mahdollisimman oikeaa öljyä, mutta niinhän se taitaa olla että mielipiteitä on yhtä montaa kuin öljymerkkiäkin..
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Öljy.
Paat tätä GM öljyä:Lossi kirjoitti:Liekö se nyt niin, että kun hankinnassa on MY98 9-5 2.3t että siinä kannattais mieluiten käyttää tuota GM 5W-30 öljyvä? Autolla on ajettu suhteellisen runsaasti mutta tekniikka on käynyt kaikki mahdolliset huollot ja korjaukset..
Tallista löytyy myöskin tonnari vm. -92 2.3t, siinä olen käyttänyt aina Mobilin Super 3000 5W-40 öljyä..
Sitä kun tekis mieli käyttää aina mahdollisimman oikeaa öljyä, mutta niinhän se taitaa olla että mielipiteitä on yhtä montaa kuin öljymerkkiäkin..
...tai tätä jos kukkarossa on ylimäärästä:
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Öljy.
Kaksi tapausta omasta elämästä.
Saab 9000 2.3T 1992. Turrrrrpo hajosi Mobil 1 ja Shell Helix Ultra (molemmat 5W-40) öljyillä n. 210tkm mittarissa. Turrrpon vaihdon jälkeen ajoin Teboil Goldeilla ~70tkm ilman onkelmia kunnes auto lähti kiertoon.
Siskon Saab 9000 2,0T 1995. Alkoi polttaa öljynpainevaloa n. 300000km ajettuna, jonka johdosta putsasin öljypohjan. Olin käyttänyt kahdessa aiemmassa öljynvaihdossa Shell Helix Ultra 5W40 ölppää. Pohja putsattiin ja taas Helixit koneeseen. Motti porsi n. 1000km myöhemmin Lahden motarille, karmee kolina jne. VBasta putsattu öljysihti ihan tukkeessa karstasta. Kone korjattu (ei minun toimesta) uusilla kampuran laakereilla ja kovaa ajoo vailla. Toivottavasti koneessa on jotain Bilteman tms. laatuölppää?
Mitä tästä opimme? No emme mitään, mutta Helixillä porsii tonnarit, joten Shellin öljyn on hirveetä kuraa, eiks jeh?
Saab 9000 2.3T 1992. Turrrrrpo hajosi Mobil 1 ja Shell Helix Ultra (molemmat 5W-40) öljyillä n. 210tkm mittarissa. Turrrpon vaihdon jälkeen ajoin Teboil Goldeilla ~70tkm ilman onkelmia kunnes auto lähti kiertoon.
Siskon Saab 9000 2,0T 1995. Alkoi polttaa öljynpainevaloa n. 300000km ajettuna, jonka johdosta putsasin öljypohjan. Olin käyttänyt kahdessa aiemmassa öljynvaihdossa Shell Helix Ultra 5W40 ölppää. Pohja putsattiin ja taas Helixit koneeseen. Motti porsi n. 1000km myöhemmin Lahden motarille, karmee kolina jne. VBasta putsattu öljysihti ihan tukkeessa karstasta. Kone korjattu (ei minun toimesta) uusilla kampuran laakereilla ja kovaa ajoo vailla. Toivottavasti koneessa on jotain Bilteman tms. laatuölppää?
Mitä tästä opimme? No emme mitään, mutta Helixillä porsii tonnarit, joten Shellin öljyn on hirveetä kuraa, eiks jeh?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Öljy.
Kertauksena!
Tällaista kokemusperäistä tietoa on noista GM öljyistä luettavissa toisella palstalla:
"n.1,5 milj km GM öljyillä. Kun fiat pohjainen diesel kestää ilman murheita 1/2 milj km ja siltin öljyn paine kuumalla koneella tyhjäkäynnillä on yli 2bar ei se kovin huonoa öljyä voi olla. Jos se tuntuu liian halvalta hakekaa merkkiliikkeestä jolloin hinta nousee reilusti tai jos haluaa tosi hyvää (joistakin hinta kertoo kaiken) GM öljyä Trollparts myy sitä omaan astiaan 50e/l"
T:Aero
Tällaista kokemusperäistä tietoa on noista GM öljyistä luettavissa toisella palstalla:
"n.1,5 milj km GM öljyillä. Kun fiat pohjainen diesel kestää ilman murheita 1/2 milj km ja siltin öljyn paine kuumalla koneella tyhjäkäynnillä on yli 2bar ei se kovin huonoa öljyä voi olla. Jos se tuntuu liian halvalta hakekaa merkkiliikkeestä jolloin hinta nousee reilusti tai jos haluaa tosi hyvää (joistakin hinta kertoo kaiken) GM öljyä Trollparts myy sitä omaan astiaan 50e/l"
T:Aero
Re: Öljy.
Nämä T7 -koneet on semmosia karstan kehittimiä, että vikatikki voi tulla pesevämmän öljyn vaihdolla ja/tai etanolisoftalla. Koneet on pahimmillaan sisältä paksun karstakerroksen vuoraamia ja ne kun lähtee irti, loput on helppoa arvata. Minun mielestäni hyvä ohjenuora on pysytellä samassa öljymerkissä ja laadussa, eikä vaihdella sitä vaihtojen välillä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01