Automaattilaatiko oikuttelee
Automaattilaatiko oikuttelee
Saab Gurut varmaankin voisivat antaa vinkkejä siihen, mistä voisi seuraavan kaltainen automaattilaatikon oikuttelu johtua:
- käynnistyksen jälkeen vaihdekepin siirto parkista D-asentoon:
-- asentoilmaisin mittaritaulussa pysyy P-asennossa vaikka keppiä siirtelisi mihin vaan
-- liikkeelle lähdössä selvästi iso vaihde päällä koska auto kiihtyy tosi laiskasti
-- ajossa ei mitään erikoista kunhan pääsee vauhtiin
- muutama sammutus ja uudelleen käynnistys ei muuta tilannetta
- pidempi pysäköinti (pari tuntia) poisti tilanteen ja vaihteisto pelaa taas normaalisti
Mistä tällainen käytös voisi johtua?
Olisiko syytä olettaa että tulee esiintymään uudelleenkin?
Kyseessä on vm. 2000 Saab 9-5 Aero Wagon 2.3T automaattivaihteistolla.
- käynnistyksen jälkeen vaihdekepin siirto parkista D-asentoon:
-- asentoilmaisin mittaritaulussa pysyy P-asennossa vaikka keppiä siirtelisi mihin vaan
-- liikkeelle lähdössä selvästi iso vaihde päällä koska auto kiihtyy tosi laiskasti
-- ajossa ei mitään erikoista kunhan pääsee vauhtiin
- muutama sammutus ja uudelleen käynnistys ei muuta tilannetta
- pidempi pysäköinti (pari tuntia) poisti tilanteen ja vaihteisto pelaa taas normaalisti
Mistä tällainen käytös voisi johtua?
Olisiko syytä olettaa että tulee esiintymään uudelleenkin?
Kyseessä on vm. 2000 Saab 9-5 Aero Wagon 2.3T automaattivaihteistolla.
Re: Automaattilaatiko oikuttelee
Tuosta vaihteen väärinnäyttämästä arvelisin että vaihteiston asentoanturi porsii.
Menee ilmeisesti vikatilaan kun ei tajua mikä vaihde siellä sisällä ja tällöin mennään muistaakseni kolmosella...
Käytetty ehjä varaosa löytynee foorumin kautta.
Menee ilmeisesti vikatilaan kun ei tajua mikä vaihde siellä sisällä ja tällöin mennään muistaakseni kolmosella...
Käytetty ehjä varaosa löytynee foorumin kautta.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Automaattilaatiko oikuttelee
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Re: Automaattilaatiko oikuttelee
Kiitos vinkistä ja linkistä.
Tuo vaihteiston asentoanturin putsaus/rasvaus voi, mikäli oikein ymmärsin, auttaa ainakin jonkin aikaa, mutta lopulta anturi lienee kai vaihettava uuteen.
Ebayssä näkyisi olevan myynnissä "Genuine SAAB 9-5 1998-2001 neutral position switch" hintaan 112,50£ + 13£ postit Suomeen.
Onko vaihtotyö vaikeakin homma?
Tuo vaihteiston asentoanturin putsaus/rasvaus voi, mikäli oikein ymmärsin, auttaa ainakin jonkin aikaa, mutta lopulta anturi lienee kai vaihettava uuteen.
Ebayssä näkyisi olevan myynnissä "Genuine SAAB 9-5 1998-2001 neutral position switch" hintaan 112,50£ + 13£ postit Suomeen.
Onko vaihtotyö vaikeakin homma?
Re: Automaattilaatiko oikuttelee
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Automaattilaatiko oikuttelee
Minulla alkoi automaattilaatikko nykimään, kun ajoin hidastetöyssyn yli liian kovalla vauhdilla. Vauhtia oli sen verran, että auto otti "pohjakosketuksen". Nykiminen tulee kun vaihde vaihtuu kakkoselle. Mistä lähden vikaa paikantamaan tarkemmin?
Re: Automaattilaatiko oikuttelee
Laatikon ja moottorin tukikumit kannattaa katsoa alkuun.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96