Ysisatku vm.97 2.3l vapari alkoi pitämään kovaa naputusta moottorista, joka tuntuu myös kytkinpolkimeen kun poljinta liikuttaa. Välillä ääni kuuluu vain jos antaa kierroksia ja välillä myös tyhjäkäynnillä. Mittasin sylintereiden paineet, 1, 2 ja 4 sylinterit nostivat normaalisti mutta kolmonen hittaasti pikkuhiljaa joka pyöräytyksellä. Nostajaviikaa epäillen purin nokka-akselit ja tyhjensin nostajat öljystä, mutta pelkästään nelosen toinen pakonostaja oli jumissa. Vaihdoin nostajan uuteen, kasasin eikä vika poistunut.
Autoon on vaihdettu yläpään tiivistesarja, jonka yhteydessä kansi plaanattiin ja venttiilit läpättiin. Tästä huolimatta kylmällä koneella on pölläytellyt sinistä savua putkesta.
Onko koneesta siis mennyt männänrenkaat vai jotain muuta mukavaa.
Moottorivika apua
Re: Moottorivika apua
Jos on käväissyt kuivana tai kuumana niin laakerivika ja/tai mäntien väljistyminen alakerrassa. Kuulostaa alakerran avaukselta, rempalta tai koneenvaihdolta kohtapuoliin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Moottorivika apua
Sieltähän se vika sitten löytyi kakkospytyn kiertokangenlaakerista. Pieni palanen oli irronnut ja tukkinut öljyuran.
Kiitokset nopeasta ja tarkasta vastauksesta vesalle
Kiitokset nopeasta ja tarkasta vastauksesta vesalle
Re: Moottorivika apua
Kakkosveivin laakerit eli käkikello, ei tarvi olla edes ahdettu tai T7 kone että tapahtuu. Oletko katsonut miten tukkoinen on öljyn imusihti ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Moottorivika apua
En ole vielä katsonut, mutta täytyypi maanantaina tutkia ennen kasaamista.