9-5 aeroon voimaa
Re: 9-5 aeroon voimaa
Tän vois varmaan siirtää projektit osioon...
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: 9-5 aeroon voimaa
Näin hiljaista topic:ia siirtämään?
Eikait sentään.
Ecua vaille osat hyllyssä ja sekin tulee ensi viikolla, jos posti ei kämmää.
Eikait sentään.

Ecua vaille osat hyllyssä ja sekin tulee ensi viikolla, jos posti ei kämmää.

Re: 9-5 aeroon voimaa
Tänään alettiin autoa niputtamaan, uusilla osilla ja hyvin on tähän asti mennyt...
Ylävesiletku oli nirhautunut melkein läpi asti ja sen jouduin tilamaan, pcs:stä, mutta muuta ei vielä tähän mennessä ole tullut vastaan.
Ylävesiletku oli nirhautunut melkein läpi asti ja sen jouduin tilamaan, pcs:stä, mutta muuta ei vielä tähän mennessä ole tullut vastaan.

Re: 9-5 aeroon voimaa
Vähän taas vastustaa, kun ahtimen linjat ei ihan riittänyt, että piti käydä yksi vesiletku teettämässä uusi ja ahtimen öljyn ulostulo pitää myöskin tehdä uusiksi, kun ei vanha haitari viritys taipunutkaan tarpeeksi.
Vaihdelaatikko paikoillaan ja uusi pakosarja myöskin ahtimen kanssa.
Perjantaina jatkuu.
Vaihdelaatikko paikoillaan ja uusi pakosarja myöskin ahtimen kanssa.
Perjantaina jatkuu.

Re: 9-5 aeroon voimaa
Niin mitäs ahdinta nyt olet sinne kiinni ruuvaamassa? Tuossa lueskelin topicia, muttet maininnut muuta, kuin että se on Garrett. GT2860RS vai isompaa? Kiinnostaa vain tietää, että millainen käytös tältä peliltä on odotettavissa.
NG9-3 Aero MY05
Re: 9-5 aeroon voimaa
Garrett GT3071R .64 on sovitteilla ja lopputulos selviää alustavasti huomenna ja lopullinen tulos säädön jälkeen.
Toki tänään tuli vastoinkäymisiä ihan urakalla, kun öljyn ulostulon putki pitää teettää, kun vanha ei mennyt ihan huulille ja se oem meni vielä hajalle loppujen lopuksi.
Downpipe piti myös käyttää sen kahdeksan kertaa sorvaamolla parin kilsan päässä, missä siihen piti tehdä muutoksia, jotka toisaalta oli täysin odotettavissa, kun kaksi eri seppää tekee pakosarjan ja downpipen ja sitten vielä isompi ahdin mukaan pakettiin niin probleemia tuli kourallinen, heti kättelyssä.
Uusi vaihteisto paikallaan, uusi ecu, uudet suuttimet, ahdin pakosarjoineen ja se on tosiaan öljyn ulostuloputkea vaille kiinni.
Mutta kaikkein suurin ongelma on nyt flektikehys...
Saatiin taas kantapään kautta oppia se, että ei pidä KOSKAAN luottaa mitä joku netissä muistelee vaadittavan tilan olevan, kun tekee jotain, mitä autoon ei alunperin ole tarkoitettu.
Eli minulla on nyt teetetty kehys kahella flektillä ja se tuli nyt niin lähelle ahdinta, että sinne ei mahdu edes sormea väliin, joten päädyttiin tekemään hätä patentti, eli vakio kehyksestä toinen siipi pois ja toinen paikallaan ja kokeillaan sillä, että mitä kiesi sanoo...
Kaupunki matelussa kuumalla ilmalla tulee ongelmia, jos on tullakseen (eli tulee, kun minusta on kyse) ja sitten pitää nopeammalla aikataululla kehitellä jostain oikeasti ohuet flektit tai sitten korvata tosiaan yhdellä isolla, kuten täälä moni on hyväksi todennut.
Jos tämä patentti kestää, niin sitten ihan ajan kanssa tehdä se uusi isompi flekti viritys, että ahtimelle jää tilaa tarpeeksi.
Kannattavuus on +/-0, mutta enää ei kehtaa kesken leikkiä heittää.
Toki tänään tuli vastoinkäymisiä ihan urakalla, kun öljyn ulostulon putki pitää teettää, kun vanha ei mennyt ihan huulille ja se oem meni vielä hajalle loppujen lopuksi.
Downpipe piti myös käyttää sen kahdeksan kertaa sorvaamolla parin kilsan päässä, missä siihen piti tehdä muutoksia, jotka toisaalta oli täysin odotettavissa, kun kaksi eri seppää tekee pakosarjan ja downpipen ja sitten vielä isompi ahdin mukaan pakettiin niin probleemia tuli kourallinen, heti kättelyssä.

Uusi vaihteisto paikallaan, uusi ecu, uudet suuttimet, ahdin pakosarjoineen ja se on tosiaan öljyn ulostuloputkea vaille kiinni.
Mutta kaikkein suurin ongelma on nyt flektikehys...
Saatiin taas kantapään kautta oppia se, että ei pidä KOSKAAN luottaa mitä joku netissä muistelee vaadittavan tilan olevan, kun tekee jotain, mitä autoon ei alunperin ole tarkoitettu.
Eli minulla on nyt teetetty kehys kahella flektillä ja se tuli nyt niin lähelle ahdinta, että sinne ei mahdu edes sormea väliin, joten päädyttiin tekemään hätä patentti, eli vakio kehyksestä toinen siipi pois ja toinen paikallaan ja kokeillaan sillä, että mitä kiesi sanoo...
Kaupunki matelussa kuumalla ilmalla tulee ongelmia, jos on tullakseen (eli tulee, kun minusta on kyse) ja sitten pitää nopeammalla aikataululla kehitellä jostain oikeasti ohuet flektit tai sitten korvata tosiaan yhdellä isolla, kuten täälä moni on hyväksi todennut.
Jos tämä patentti kestää, niin sitten ihan ajan kanssa tehdä se uusi isompi flekti viritys, että ahtimelle jää tilaa tarpeeksi.
Kannattavuus on +/-0, mutta enää ei kehtaa kesken leikkiä heittää.

Re: 9-5 aeroon voimaa
Epäilen ettei tule näissä Suomen olosuhteissa mitään ongelmaa yhdellä flektillä, itellä on vain yksi ja NG900/OG9-3 ovat keulaltaan huomattavasti pienempiä = jäähdytys on huonompi.
Muistan lukeneeni että juurikin Viggenissä tuo lämpö on suurin koneen hajoittaja, femmoissa samalla koneella paljon vähemmän ongelmia koska koko konehuone jäähtyy paremmin..
Muistan lukeneeni että juurikin Viggenissä tuo lämpö on suurin koneen hajoittaja, femmoissa samalla koneella paljon vähemmän ongelmia koska koko konehuone jäähtyy paremmin..
9-3 Aero Cab MY02
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: 9-5 aeroon voimaa
Auto käy ja kukkuu ja vaikka ikuisena pessimistinä uskoin, että lämpöjen kanssa tulee ongelmia, niin kyllähän se yksi vakio flektikin viilensi melko tehokkaasti, vaikka ulkona olikin vain n.+8c lämmintä, kun auto kävi paikallaan ja jäähdytinnestettä lisäiltiin ja kurkittiin, että onko vuotoja, kun muovit oli vielä pois paikoiltaan.
Ajattelin silti tehdä sen yhen isomman flektin asennuksen, kun vain aikataulu sallii ja säätöreissu on ensin heitetty.
Seosmittari on virtoja vaille paikoillaan ja sille ajattelin virran mittariston himennyksen säädön namiskalta, kuten jotkut on tehneet, vaikkakin ahtopaine mittarille.
Hyviä ja huonoja puolia, ajatuksessa?
Ideoita saa heittää ja otetaan vastaan.
Sitten sellainen ongelma, että kaasupolkimessa tuntuu nyt pientä välystä ylhäällä ja se jää vähän painoksiin, kun jalan nostaa kaasulta niin kierrokset jää vähän yli tyhjäkäynnin risteyksissä/parkissa.
Nostin poljinta kevyesti jalkaterällä ja parkissa kädellä niin kiekat normalisoitui heti, eli onglelma lienee mekaaninen?
Nopealla kopeloinnilla ja vilkaisulla verhoilusta ei ainakaan näyttänyt mikään ottavan polkimeen kiinni, että mitenhän tuota voisi säätää, että ajelu ei ois sellaista nytkytystä?

Ajattelin silti tehdä sen yhen isomman flektin asennuksen, kun vain aikataulu sallii ja säätöreissu on ensin heitetty.
Seosmittari on virtoja vaille paikoillaan ja sille ajattelin virran mittariston himennyksen säädön namiskalta, kuten jotkut on tehneet, vaikkakin ahtopaine mittarille.
Hyviä ja huonoja puolia, ajatuksessa?
Ideoita saa heittää ja otetaan vastaan.

Sitten sellainen ongelma, että kaasupolkimessa tuntuu nyt pientä välystä ylhäällä ja se jää vähän painoksiin, kun jalan nostaa kaasulta niin kierrokset jää vähän yli tyhjäkäynnin risteyksissä/parkissa.
Nostin poljinta kevyesti jalkaterällä ja parkissa kädellä niin kiekat normalisoitui heti, eli onglelma lienee mekaaninen?
Nopealla kopeloinnilla ja vilkaisulla verhoilusta ei ainakaan näyttänyt mikään ottavan polkimeen kiinni, että mitenhän tuota voisi säätää, että ajelu ei ois sellaista nytkytystä?

Re: 9-5 aeroon voimaa
Seosmittari heräsi tänään henkiin, kun virrat saatiin sille ja laahaava kaasupoljinkin vaati vain ajoa laiton päälle, niin sekin on nyt normaali toiminnaltaan taas.
Eipä minulla muuta ja vajaan kahden viikon päästä auto rullille säätöön.

Eipä minulla muuta ja vajaan kahden viikon päästä auto rullille säätöön.

Re: 9-5 aeroon voimaa
Nyt kärsimätön kansa vaatii jo kuvia! Vähintä mitä meidän kärsimyksen lievittämiseksi voit tehdä, on ottaa video dynopäivästä 

Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: 9-5 aeroon voimaa
Niin no se vähän riippuu, kun eipä tuolle autolle maan laajuista huomiota kyllä kaivata, kun asiaa hetken miettii.
Taitaa koko foorumilla olla tasan kaksi vaikuttajaa, jotka on edes auton livenä nähneet.

Taitaa koko foorumilla olla tasan kaksi vaikuttajaa, jotka on edes auton livenä nähneet.

Re: 9-5 aeroon voimaa
Miksi sitten kerrot autosta täällä foorumilla?
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: 9-5 aeroon voimaa
Sama ajatus on väkisin tullut itsellekin
Tästä "blogista" on jäänyt sellainen tunnelma että jotain "asiaakin" olis mutta syystä tai toisesta se jää kertomatta.
Mitään lisäarvoa femman rakentelusta ei ainakaan ole "herunut" ...

Tästä "blogista" on jäänyt sellainen tunnelma että jotain "asiaakin" olis mutta syystä tai toisesta se jää kertomatta.
Mitään lisäarvoa femman rakentelusta ei ainakaan ole "herunut" ...

Saab 9-5 2.0t 1998
Re: 9-5 aeroon voimaa
Hyvä huomio.Coltti kirjoitti:Miksi sitten kerrot autosta täällä foorumilla?

Kyllä kait tuosta voisi sen projekti topicin väsätä joskus, jossa voisi kirjoitella auton vaiheista muutenkin.
Ei vain kyllä ole oikein hyviä kuvia nykyiseen kokoonpanoon tulleista palikoista tai asennuksesta.

Varsinkin tuo laittelu oli yhtä edes takaisin juoksua, kun joutui modailemaan downpipeä ja uutta letkua teettämään, yms säätöä...
Välillä suoraan sanottuna v*tutti ihan kympillä, että ei siinä kuvien napsiminen käynyt pienessä mielessäkään.

Katsoa nyt se säätöreissu pois jaloista ja sitten, että jos saisi jotain tännekkin aikaan.
