PA3 kirjoitti:Ei mene mullakaan suoraan... vieläkään vaikka ensin meni !
Ohjaus muuttuu päivittäin. Välillä suorempaan ja välillä ihan mahdoton puoltaminen.. ratti oli vinossa oikealle keskilinjasta n.10cm ja nyt enää viitisen senttiä? Kertoisiko joku miksi se siirtyy? Ja ei ole mikään irti. Raidetanko falskaa? Tehostin falskaa?
OK. Sain sen käsityksen että välillä se tuntuisi olevan kunnossakin...
Hakisin sitä vikaa tuolta takapäästä edelleen, varsinkin jos ihan simppelillä suuntaimella jouduit nyrkkipajan jälkiä itsekin korjailemaan.
Suuntaukset on sössitty Karjaalla ja tuo postaamasi raportti ei pitäne alkuunkaan paikkaansa.
Minulla oli oma auto kanssa viime kesänä nelipyöräsuuntauksessa eräässä pajassa. Iloisena ilmoittivat suuntausten olleen todella paljon pielessä. En säästänyt raporttia, mutta muistan kyllä että kulmia oli muutettu todella paljon. Hämmästelin tätä vähän...
Noh. Viime vuosihuollossa toisessa paikassa sanoin sitten että tarkastavat samalla ne suuntaukset taas, kun tuo ratti jäi pajan jäljiltä sen verran vinoon että se on alkanut harmittaa. Suuntaukset oli pajan jäljiltä sitten ihan mitä sattuu. Eipä tarvitse viedä sinne enää.
Ysikolmosen taka-akselin rakenne taitaa edelleen olla sen verran erikoinen, että sen säätäminen on tommoselle nyrkkipajalle vähän liian vaikee homma vissiin...
Sitten niiden suuntauslaitteiden käyttö ei vissiin kanssa joka ukolle ole ihan simppeliä...
Voihan toki olla myös kuten joku tuolla aiemminkin jo totesi, että se saattaa olla mällätty (jo melko uutena) ja on vino koko vehje.
Edittiä:
Löysin tuon toisenkin puljun tekemän suuntausraportin. Tässä vertailun vuoksi miten pieleen voi joku asiaa osaamaton tämän alustan säätää. Puljun X säädöt ja puljun Y tarkistamat todelliset arvot:
Auraus edessä vasen +0,11° -> todellinen 
-0,42°
Auraus edessä oikea +0,13° -> todellinen 
-0,42°
Camber edessä vasen -1,19° -> todellinen -1,07°
Camber edessä oikea -0,97° -> todellinen -1,10°
Auraus takana vasen +0,05° -> todellinen +0,05°
Auraus takana oikea +0,15° -> todellinen 
-0,37°
Camber takana vasen -1,50° -> todellinen -1,27°
Camber takana oikea -1,73° -> todellinen -1,68°
Tietenkään ei voida tietää onko puljun Y tekemät uudetkaan säädöt sitten kohdallaan, joku tumpelohan sielläkin on voinut olla hommissa, mutta ainakin ratti on nyt suorassa.