180tkm huolto
180tkm huolto
Olen käyttänyn autoani (-04 aero aut.) samassa paikassa 4v. huollossa ja olen ollut tyytyväinen. Korjaamo entinen paikallinen saabin merkkihuolto, nykyään autoasi korjaamo.
Tänään kysyin tarjouksen; 180tkm huolto 300€, vaihteiston öljynvaihto 150€ ja etujarrupalat/levyt 360€. Onko noi hinnat ok....minusta tuntuu kovalta toi jarrupalojen ja levyjen hinta?
Tänään kysyin tarjouksen; 180tkm huolto 300€, vaihteiston öljynvaihto 150€ ja etujarrupalat/levyt 360€. Onko noi hinnat ok....minusta tuntuu kovalta toi jarrupalojen ja levyjen hinta?
Re: 180tkm huolto
maksaahan ne jarruosat jo pelkästään...
http://www.saabparts.com/fi-fi/finland/ ... kes-offer/
http://www.saabparts.com/fi-fi/finland/ ... kes-offer/
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: 180tkm huolto
Jos autossasi on 314mm jarrulevyt (koodi kilvessä AC), niin PCS:ltä saat orkkislevyt ja -palat noin 150 eurolla -> http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-0 ... 86299.html
Eski
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 180tkm huolto
jarrupalat.fi
Nuo pääsee jo Neobrossin hintoihin.
Nuo pääsee jo Neobrossin hintoihin.
Re: 180tkm huolto
Kiitoksia tiedoista. Jarruremppa ei oo niin akuutti, että taidan tilata osat itse ja teetättää kesällä kaverilla. Vaihteistoöljyt vaihdatan tuolla kun ovat vaihtaneet 60tkm sittenkin ja luotan kyseiseen korjaamoon.
Re: 180tkm huolto
brembon levyt eteen ja taakse + twr:n palat eteen ja taakse 270euroa ton verran tuli itelle maksamaan kun tilas ulkomailta.
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: 180tkm huolto
Kannatan tätä vaihtoehtoa.Baabel kirjoitti:brembon levyt eteen ja taakse + twr:n palat eteen ja taakse 270euroa ton verran tuli itelle maksamaan kun tilas ulkomailta.
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6
Re: 180tkm huolto
Itse kyllä pitäisin näitä 100e/pari orkkislevyjä ihan järkevänä ratkaisuna, mutta tietysti rata-ajovehkeisiin tarvitaan paremmat jarrut...
Eski
Eski
Re: 180tkm huolto
Brembon levyt on vaan sikäli järkevämmät, että niitä ei tarvitse muutaman vuoden välein ostaa uusia, kuten tota OEM roskaa.
Mulla on ollut toisen merkkisessä autossa semmoset jo 24 vuotta ja näyttävät edelleen uusilta...
Mulla on ollut toisen merkkisessä autossa semmoset jo 24 vuotta ja näyttävät edelleen uusilta...
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6
Re: 180tkm huolto
Jos automaatin öljynvaihdon tekee kierrättämällä, taitaa öljyä mennä 6 litraa tai enemmän. Atf öljyt on useasti siinä 20 €/l kuluttajalle. Liikkeelle varmaan vähemmän.
Re: 180tkm huolto
Ajatko kovinkin paljon vuodessa vai aktiivisesti radalla? Omasta mielestä noi alkuperäiset on ihan ok hankinta, ei oo tarvinnu parin vuoden välein vaihdella. Etulevyt vaihdoin 240 tkm kohdalla ja takalevyillä on nyt menty 260 tkm. Matka-ajoa tietysti mulla enimmäkseen, mutta kai ne nyt kaupunkiajossakin kestää ihan siedettävän kauanNico kirjoitti:Brembon levyt on vaan sikäli järkevämmät, että niitä ei tarvitse muutaman vuoden välein ostaa uusia, kuten tota OEM roskaa.
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
Re: 180tkm huolto
Takana meni tässä vaihtoon 80tkm kohdalla ja nyt on etulevyt alarajalla kun kilsoja on 100tkm!
Ehkä se onkin sitten just siinä, että niitä kilsoja tulee niin vähän... ja kaupungissa... ja automaattilaatikolla.
Tämä auto ei käy radalla.
Ehkä se onkin sitten just siinä, että niitä kilsoja tulee niin vähän... ja kaupungissa... ja automaattilaatikolla.
Tämä auto ei käy radalla.
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6
Re: 180tkm huolto
Mjah... jossain 140-150tkm paikkeilla meni takajarrulevyt vaihtoon (samalla meni klossit ja toisen puolen satula kun käsijarru hirtti päälle) ja aattelin että kannattaa ottaa jotain no-name harakiriä parempaa... otin Brembon karvalakit, en tiedä sainko piraatit vai mistä on kyse mutta eivät nuo laadullisesti pääse lähellekään alkuperäisiä. Jarruttaa toki kuin alkuperäiset mutta ruostuu, rahisee ja kuluu vauhdilla. Eihän sitä tiedä mitä milloinkin OEM-nimikkeellä marmorin yli saa, mutta jatkossa taitaa hinta ratkaista eikä tunnettu merkki
Nyt ois 180tkm huolto ajankohtainen mutta hintoja en ole vielä uskaltanut mistään kysyä.
Nyt ois 180tkm huolto ajankohtainen mutta hintoja en ole vielä uskaltanut mistään kysyä.
Re: 180tkm huolto
^^Kumma että takalevyt kuluu ennen etulevyjä vaihtokuntoon Luulis ettei normiajossa takajarrut juurikaan kulu. Oisko takajarrut laahanneet jossain vaiheessa?
Muuten taitaa tuo ajon luonne sitten selittää levyjen kestoeron. Itse ajelen yli 90 % ajosta maanteillä ja yleensä vielä sellaiseen vuorokauden aikaan, ettei ole kovin paljoa muita liikenteessä. Ei tarvii paljo jarruihin koskee. Tämä auto ollu mun ajossa nyt vajaan 60 tkm, heti ostettuani vaihdoin takajarrupalat. Sen jälkeen ei oo jarrupaloja vaihdeltu ja vielä on etupaloissakin reilusti pintaa.
Ne vaihtamani etujarrulevyt ostin Motonetistä hintaan 44 €/kpl, ovat muuten Brembon tekeleet. Parkkipaikalla seistessä näyttävät ruostuvan ihan samaan tahtiin alkuperäisten takalevyjen kanssa. Varmaan jotkut Brembon halpamallit...
Muuten taitaa tuo ajon luonne sitten selittää levyjen kestoeron. Itse ajelen yli 90 % ajosta maanteillä ja yleensä vielä sellaiseen vuorokauden aikaan, ettei ole kovin paljoa muita liikenteessä. Ei tarvii paljo jarruihin koskee. Tämä auto ollu mun ajossa nyt vajaan 60 tkm, heti ostettuani vaihdoin takajarrupalat. Sen jälkeen ei oo jarrupaloja vaihdeltu ja vielä on etupaloissakin reilusti pintaa.
Ne vaihtamani etujarrulevyt ostin Motonetistä hintaan 44 €/kpl, ovat muuten Brembon tekeleet. Parkkipaikalla seistessä näyttävät ruostuvan ihan samaan tahtiin alkuperäisten takalevyjen kanssa. Varmaan jotkut Brembon halpamallit...
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03