Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Pitäisikö jäähdyttimen flektin käynnistyä, kun yhdistää jäähdyttimen anturin kaksi piuhaa? Missä lämpötilassa (klo) flektin kuuluisi käynnistyä noin niinkuin normaalisti?
Ei tunnu toimivan, sulake ehjä, miten vianetsinnässä pitäisi edetä?
99 -76
Ei tunnu toimivan, sulake ehjä, miten vianetsinnässä pitäisi edetä?
99 -76
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Kyllä pitäs lähteä päälle,tarkkaa tietoa ei ole lämpötilasta arvelen että n.90-95C"benicio kirjoitti:Pitäisikö jäähdyttimen flektin käynnistyä, kun yhdistää jäähdyttimen anturin kaksi piuhaa? Missä lämpötilassa (klo) flektin kuuluisi käynnistyä noin niinkuin normaalisti?
Ei tunnu toimivan, sulake ehjä, miten vianetsinnässä pitäisi edetä?
99 -76
Ari 1622
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Onko turbosatkun b-kone sama kuin 99 turbossa?
Sami
Sami
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Mulla oli tuommoinen 900 Turbo aikanaan useamman vuoden. Näin vain pari kertaa 99 turbon ja laturin kiinnike sekä moottorin kiinnikkeet olivat erilaiset. Itse lohko, kampikoneisto, kansi tms. olivat kyllä täsmälleen samanlaiset.Red Dragon kirjoitti:Onko turbosatkun b-kone sama kuin 99 turbossa?
Sami
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Thänks,kimmoa kirjoitti:Mulla oli tuommoinen 900 Turbo aikanaan useamman vuoden. Näin vain pari kertaa 99 turbon ja laturin kiinnike sekä moottorin kiinnikkeet olivat erilaiset. Itse lohko, kampikoneisto, kansi tms. olivat kyllä täsmälleen samanlaiset.Red Dragon kirjoitti:Onko turbosatkun b-kone sama kuin 99 turbossa?
Sami
Sami
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
-
- "Kaasari"
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su Huhti 27, 2014 11:02
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Mikähän lie vikana kun lämpötilamittari ei nouse ajossa koskaan skaalan puoleenväliin, johon sen käsittääkseni olisi tarkoitus nousta. Mittarin osoitin jää reilusti alakanttiin, sanotaanko vaikkapa kohtaan 1/10 kun normaali olisi se 5/10. Ainoastaan tyhjäkäynnillä 5 minuutin kuluessa nousee. Täytyyköhän termostaatin toiminta tarkastaa varmuuden varalta...
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Termostaatti tai maadoitukset? Itellä lämpöviisari välillä pomppii eestaas puolivälin molemmin puolin, lienee mittariston maadoituksissa jotain. Normaalisti lämmöt voi nousta johonkin 3/4 tienoillekin.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Flekti pyörii, kun annan sille suoraa akusta virtaa, eli flekti sinänsä toimii. Samoin vika ei ole anturissa (tai voi sekin olla rikki). Jäljelle ei kai oikein jää kuin johdotukset. Anturilta toinen piuha menee maihin ja toinen sukeltaa jäähdyttimen ja säleikön väliin. Tämä piuha vaikuttaa aika hapokkaalta, vaan mihis se menee?ari_viitanen kirjoitti:Kyllä pitäs lähteä päälle,tarkkaa tietoa ei ole lämpötilasta arvelen että n.90-95C"benicio kirjoitti:Pitäisikö jäähdyttimen flektin käynnistyä, kun yhdistää jäähdyttimen anturin kaksi piuhaa? Missä lämpötilassa (klo) flektin kuuluisi käynnistyä noin niinkuin normaalisti?
Ei tunnu toimivan, sulake ehjä, miten vianetsinnässä pitäisi edetä?
99 -76
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
-
- "Kaasari"
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su Huhti 27, 2014 11:02
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Lieköhän iso operaatio ottaa termostaatti ja tarkastaa?sarka kirjoitti:Termostaatti tai maadoitukset? Itellä lämpöviisari välillä pomppii eestaas puolivälin molemmin puolin, lienee mittariston maadoituksissa jotain. Normaalisti lämmöt voi nousta johonkin 3/4 tienoillekin.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Ei mikäli pultit ei katkea. samalla uusii nesteet ja hakee marmorilta termarin.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Eipä näköjään ketään kiinnostanut vastata, joten menkööt bittiavaruuteen
Entinen jäsen#2331
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
miksi vaihteensiirtotanko pitää irrottaa siitä kartiotapista, eikö se onnistu siitä kumimutikasta ne 2 mutteria auki
jos saabismi on sairaus niin se on mieli sairauteni
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Jotta asento pysyisi oikeana?
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Mutterimallinen kumimutikka ei kuulu ainakaan alkuperäisenä tämän osaston autojen varustukseen, ehkä siksi ei neuvota purkamaan muttereita aukomalla.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Itsellä on tuolla kolme autoa vuosilta -91 ja -92 ja niissä on kaikissa muttereilla koottava kumimutikka, eli onnistuu myös siten. Mutta jos purat vaihteiston ja vaihteensiirtotanko pitää saada kuoresta ulos, on sun purettava se kartiotappiliitos.