Moniko on rahoitusyhtiön nimissä? Kuinka suuri osa Ruotsissa uutena yksityishenkilöiden ostamista autoista ylipäätään yleensä ostetaan rahoituksella eli rekisteröidään rahoitusyhtiön nimiin?AZP kirjoitti:Näistä kuusi rekisteröity yksityishenkilöille. 50 autoa toimitettu jälleenmyyjille, joten jos nämä on rekisteröity jälleenmyyjien nimiin, ja sen lisäksi useita autoja NEVSin nimiin, niin ollaan aika pienessä lukumäärässä asiakkaille rekisteröintejä.
Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Jos yksityishenkilö Ruotsissa ostaa auton esim. osamaksulla liikkeen kautta tai muulla rahoituksella auto rekistöröidään yksityishenkilön nimiin. Vain leasing autot on rahoitusyhtiön nimissä, eli niitä ei ole ostettu omaksi, silloin rekisterissä lukee Upplysningar: Leasing.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Ja siellä Saabsunitedin jutussa sitä on spekuloitu, että moniko auto olisi NEVSin nimissä (17), moniko jälleenmyyjillä (50) ja moniko jo asiakkailla (6). Ensimmäiset asiakkaathan saivat autonsa huhtikuun lopulla, joten kuulostaa ihan realistiselta. Tietenkin noista 17+50 autosta osa voi olla oikeasti myyty yritysasiakkaille.
Tietoa siitä, minkälainen tilauskanta NEVSillä on, ei ole julkaistu. Touko-kesäkuun rekisteröintitilastot kertonevat enemmän sitten oikeasti myydyistä autoista.
Tietoa siitä, minkälainen tilauskanta NEVSillä on, ei ole julkaistu. Touko-kesäkuun rekisteröintitilastot kertonevat enemmän sitten oikeasti myydyistä autoista.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
^^Ah, eli erilailla kuin meillä, eli se ei sekoita tuota tilastoa.
^Joo, niin on, luin kyllä jutun ja tosiaan aikataulua miettien se 6 yksityisasiakkailla asti on sinällään ihan realistinen. Kunhan mietin että paljonko tilastoa vääristää rahoitusautot (en tiedä Ruotsin tilanteesta, mutta Suomessa vissiin aika harva uusi auto ostetaan yksityisomistukseen ns. taskurahalla), mutta viggenin mukaan ei siis yhtään.
^Joo, niin on, luin kyllä jutun ja tosiaan aikataulua miettien se 6 yksityisasiakkailla asti on sinällään ihan realistinen. Kunhan mietin että paljonko tilastoa vääristää rahoitusautot (en tiedä Ruotsin tilanteesta, mutta Suomessa vissiin aika harva uusi auto ostetaan yksityisomistukseen ns. taskurahalla), mutta viggenin mukaan ei siis yhtään.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Melkein kaikissa tapauksissa ruotsissa on rahoittajana joku pankki tai muu instituutio näin on myös firma-autojen kanssa, mutta auto rekisteröidään kuitenkin sen haltijalle siis hänen nimiinsä vaikka se olisi velallisesti ostettu.aero kirjoitti: auto ostetaan yksityisomistukseen ns. taskurahalla), mutta viggenin mukaan ei siis yhtään.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Haltija ei ole sama kuin omistaja. Eli rahoitusyhtiö omistaa auton?
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
EI ja vielä kerran EI, täällä haltija useimmiten on myös omistaja, jos rahoitusyhtiö sen omistaisi rekisteriotteen mukaan niin heille menisi myös ylinopeuskameraan ylinopeudella ajettavan auton sakkolappukin. Siis auton juriidinen omistaja on sen haltija, jos lainaat autosi jollekin toiselle ja hän ajaa kameraan ylinopudella niin sinä maksat ne sakot ja saat karhuta siltä ajajalta dinerot takas.t.t.j kirjoitti:Haltija ei ole sama kuin omistaja. Eli rahoitusyhtiö omistaa auton?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Annetaanko rahoitusyhtiölle sitten joku muu pantti - kämppä tai jotain? Eikös liisareilla aja juuri ne joilla ei ole rahaa tai mitään pantattavaa, että sais autolainaa tai firmat, jotka on hankkiutunut eroon kaikesta pantattavasta ja käteisestä. Ei kai Ruotsissa voi näin erilainen systeemi olla?
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Suomessahan rahoitusyhtiö omistaa auton kunnes velka on kokonaan maksettu. Sakot lähetetään ajoneuvon haltijalle eli käyttäjälle.core2 kirjoitti:EI ja vielä kerran EI, täällä haltija useimmiten on myös omistaja, jos rahoitusyhtiö sen omistaisi rekisteriotteen mukaan niin heille menisi myös ylinopeuskameraan ylinopeudella ajettavan auton sakkolappukin. Siis auton juriidinen omistaja on sen haltija, jos lainaat autosi jollekin toiselle ja hän ajaa kameraan ylinopudella niin sinä maksat ne sakot ja saat karhuta siltä ajajalta dinerot takas.t.t.j kirjoitti:Haltija ei ole sama kuin omistaja. Eli rahoitusyhtiö omistaa auton?
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
On siinä sitten hiukan eroja, onko sitten suomessa se haltijan nimi myös rekkariotteessa vai ainoastaan se? eikä rahoittajan nimeä lainkaan.t.t.j kirjoitti: Suomessahan rahoitusyhtiö omistaa auton kunnes velka on kokonaan maksettu. Sakot lähetetään ajoneuvon haltijalle eli käyttäjälle.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Otteessa on molempien tiedot.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Auto toimii vakuutena, ja rekisteritiedoissa on merkintä, että se on rahoitettu.HEV kirjoitti:Annetaanko rahoitusyhtiölle sitten joku muu pantti - kämppä tai jotain?
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
Kyllähän tuossa Ruotsin otteessa on haltija (innehavare) ja maininta, että omistaja on joku muu. Suomessa omistaja on vasemmassa ruudussa ja mikäli autolla on haltija, niin se on merkitty oikeanpuoleiseen ruutuun.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
•uppgift om vem som äger eller brukar fordonet
Tiedot siitä kuka omistaa tai käyttää ajoneuvoa
•uppgift om leasing eller kreditköp
Tiedot leasingista tai kredit ostosta
•tekniska uppgifter om fordonet
Tekniset tiedot aujoneuvosta
•allmänna uppgifter om fordonet
Yleiset tiedot ajoneuvosta
Mulla on tää homma näin nämä on mukana ykkös osassa ja mulla lukee kredit, mutta ei muuta ei edes krediitin antajaa, joka on kuiten mun käyttämäni pankki, tuo tieto Leasing tai kredit on oltava mukana koska silloin sitä autoa ei voi ruotsissa myydä ennenkuin krediitti yhtiö hyväksyy sen myynnin.
Käytäntö näyttää olevan jokseenkin saman tyylinen niin täällä kuin sielläkin.
Tiedot siitä kuka omistaa tai käyttää ajoneuvoa
•uppgift om leasing eller kreditköp
Tiedot leasingista tai kredit ostosta
•tekniska uppgifter om fordonet
Tekniset tiedot aujoneuvosta
•allmänna uppgifter om fordonet
Yleiset tiedot ajoneuvosta
Mulla on tää homma näin nämä on mukana ykkös osassa ja mulla lukee kredit, mutta ei muuta ei edes krediitin antajaa, joka on kuiten mun käyttämäni pankki, tuo tieto Leasing tai kredit on oltava mukana koska silloin sitä autoa ei voi ruotsissa myydä ennenkuin krediitti yhtiö hyväksyy sen myynnin.
Käytäntö näyttää olevan jokseenkin saman tyylinen niin täällä kuin sielläkin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus III: NEVS aikakausi
NEVSiltä ensimmäiset informaatiopalaset yhtiön rahoituksesta, ja uutiset eivät ole hyviä:
Kassavajeen syy on se, että osaomistaja Qingbo Investment Co. Ltd ei ole täyttänyt sopimuksen ehtoja, eikä ole siis toimittanut NEVSille sovittua rahoitusta. Toinen osaomistaja NME on vuoden alusta saakka turvannut NEVSin rahoituksen, mutta nyt on alkanut NME:n omaisuuden realisointitahtikin tökkiä, joten NEVS ei ole saanut kaikkea tarvitsemaansa pääomaa. Rahoitusya on NME:ltä tullut 3 miljardia kruunua.
Kassavajeen hoitamiseksi aloitetaan siis kulukuuri sekä turvaudutaan lyhytaikaisiin luottoihin.
Hyviä uutisiakin on toki, NEVS on allekirjoittanut yhteistyösopimuksen suuren kansainvälisen OEM-toimittajan kanssa Phoenix-pohjaisen auton kehittämiseksi, ja neuvottelut toisen vastaavan toimijan kanssa ovat käynnissä, tähän sopimukseen kuuluisi myös osakkuus NEVSissä.
Täytyy sanoa että Mullerin pyristelyn jälkeen tällaisia rahoitukseen liittyviä ongelmia Saabin nimi ei kovin hyvin kestä.
Koko tiedote: http://www.saabcars.com/en/news/9344BBBB73C16ABB
Eli NEVSillä on lyhyen tähtäimen kassavajetta, jonka johdosta keskeyttävät tuotannon ja vähentävät yhtiön käyttämiä konsultteja.NEVS tiedote kirjoitti: Even if the long term perspective of Nevs remains very exciting and promising it is a short term cash problem.
The root cause of the current situation is that Nevs’ shareholder, Qingbo Investment Co. Ltd, has not fulfilled their contractual obligation to finance the operations.
As a consequence Nevs’ main owner National Modern energy Holdings Ltd. (NME) has since the beginning of the year decided to enter into the position as the sole financier of the company. Recently NME had to conclude that despite enormous efforts it has not been possible to capitalize its assets in China as fast as needed to support Nevs. This has resulted in a time lag between the financing from China and the need of cash to pay suppliers. As of today NME has transferred over 3 Billion SEK to Nevs and made additionally large investments in China, i.e. in the new battery factory and the technology development center.
It is important to state that the assets are significantly higher than the debt but Nevs is planning to use short term credits to cover all outstanding and near term obligations until the long term financing is secured. This is bridge solution is planned to be realized within a near future.
To further support the situation financially and give Nevs time to align the strategy with the new OEM partners Nevs will also take short term measures to reduce cost. Among the measures to be taken are a short term stop of production, which today is six cars per day, and a reduction of hired consultants.
Kassavajeen syy on se, että osaomistaja Qingbo Investment Co. Ltd ei ole täyttänyt sopimuksen ehtoja, eikä ole siis toimittanut NEVSille sovittua rahoitusta. Toinen osaomistaja NME on vuoden alusta saakka turvannut NEVSin rahoituksen, mutta nyt on alkanut NME:n omaisuuden realisointitahtikin tökkiä, joten NEVS ei ole saanut kaikkea tarvitsemaansa pääomaa. Rahoitusya on NME:ltä tullut 3 miljardia kruunua.
Kassavajeen hoitamiseksi aloitetaan siis kulukuuri sekä turvaudutaan lyhytaikaisiin luottoihin.
Hyviä uutisiakin on toki, NEVS on allekirjoittanut yhteistyösopimuksen suuren kansainvälisen OEM-toimittajan kanssa Phoenix-pohjaisen auton kehittämiseksi, ja neuvottelut toisen vastaavan toimijan kanssa ovat käynnissä, tähän sopimukseen kuuluisi myös osakkuus NEVSissä.
Täytyy sanoa että Mullerin pyristelyn jälkeen tällaisia rahoitukseen liittyviä ongelmia Saabin nimi ei kovin hyvin kestä.
Koko tiedote: http://www.saabcars.com/en/news/9344BBBB73C16ABB
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K