Hieman parempi 900 Turbo
Re: Hieman parempi 900 Turbo
Nyt alkaa hinta olemaan oikealla tasolla ottaen huomioon mallin harvinaisuus. Todella upean näköinen, ainoa harmittava ja hintaa laskeva asia väärät puskurit ja listat. Ne vaihtaisin heti jos autosta muuten saa fiksun näköisen.
Eikö tuossa Riston laittamassa kuvassa ole jenkkivalot.
Eikö tuossa Riston laittamassa kuvassa ole jenkkivalot.
#961
Re: Hieman parempi 900 Turbo
On. Kyseessä on mainos 900:n alkutaipaleelta ja ilmeisesti siinäkin on vaihdettu jälkeenpäin uudemman mallin leveälistaiset puskurit. Vai onko?Samppo kirjoitti:Eikö tuossa Riston laittamassa kuvassa ole jenkkivalot.
Re: Hieman parempi 900 Turbo
Sanos se, kyllä tuossa mielestäni pitäisi olla kapealistaiset ja leveiltä nuo näyttää. Aika erikoista. Katoin omat 6kpl esitteitä väliltä 78-80 läpi ja kaikissa näkyy samat kapeat listat. Mielestäni vm. -82 oli vielä kapealistaiset puskurit, mutta kylkilistat leveämmät. Enkä muista nähneeni tai kuulleeni tuon ikäisestä missä olisi alunperin ollut leveät listat puskureissa.Risto kirjoitti:On. Kyseessä on mainos 900:n alkutaipaleelta ja ilmeisesti siinäkin on vaihdettu jälkeenpäin uudemman mallin leveälistaiset puskurit. Vai onko?Samppo kirjoitti:Eikö tuossa Riston laittamassa kuvassa ole jenkkivalot.
TRX vanteiden rosteriset keskikupit muovitaustalla kannattaa muuten poimia talteen jos tulee vastaan, niitä on miltei mahdoton löytää enää mistään.
#961
Re: Hieman parempi 900 Turbo
samoin taisi mennä ysiysin puskurit ja listat, että 82 oli kapeat listat enää puskureissa
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Hieman parempi 900 Turbo
Ettei nuo mainoksien uudemmat listat vain olisi kaikki jenkkimalleissa? Jälkeenpäinhän noita on varmasti kyllä muuteltu uudemmannäköisiksi kun ensimmäisistä avoistakin on keuloja viistottu. Tällaista tapausta epäilisin topicin auton kohdalla.
Kaikissa esitteissä mitkä nopeasti arkistosta osuivat silmiin oli ensimmäiseen porraperäsatkuun asti kapeat listat puskureissa, porrasperässä (eli MY81) oli jo leveät kylkilistat, muutoin GLs:stä Turbo Finlandiaan asti kapeat listat all round, mm. 79 ja 80 -vuosimallibrosyyreissä.
Kaikissa esitteissä mitkä nopeasti arkistosta osuivat silmiin oli ensimmäiseen porraperäsatkuun asti kapeat listat puskureissa, porrasperässä (eli MY81) oli jo leveät kylkilistat, muutoin GLs:stä Turbo Finlandiaan asti kapeat listat all round, mm. 79 ja 80 -vuosimallibrosyyreissä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 66
- Liittynyt: La Marras 08, 2008 17:35
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Hieman parempi 900 Turbo
Saabmuseon sivuilla on myös sama tieto noista kylkilistoista:Rattivaihde kirjoitti:Kaikissa esitteissä mitkä nopeasti arkistosta osuivat silmiin oli ensimmäiseen porraperäsatkuun asti kapeat listat puskureissa, porrasperässä (eli MY81) oli jo leveät kylkilistat, muutoin GLs:stä Turbo Finlandiaan asti kapeat listat all round, mm. 79 ja 80 -vuosimallibrosyyreissä.
http://saabmuseum.com/en/model-years/sa ... r-changes/
#3942
"Syöksykierteenestojärjestelmä pois toiminnasta. Ota yhteyttä huoltamoon."
"Syöksykierteenestojärjestelmä pois toiminnasta. Ota yhteyttä huoltamoon."
Re: Hieman parempi 900 Turbo
Fiksasin kuvan hieman isommaksi auto on siis MY79 900 Turbo, ostin sen 1978 lopulla auto on US malli varustettu ruksatuilla releillä tilatessa kuten avattavilla taka sivulaseilla, kattoluukulla, kolmet niskatuet takapenkillä Harman gardon ja nuo mustat ohuet ovilistat, auto tuli ulos liinalta numero kakkosena eka oli saman mallinen.
Puskurit ja sivu listat ovat alkuperäisiä MY 79 kuuluvia.
Mulla on sellainen fiilis, että markkinat täällä ruotsissa olivat erilaiset kuin suomessa siihenaikaan, sellaisen kuvan olen saanut tämän keskustelun aikana.
Puskurit ja sivu listat ovat alkuperäisiä MY 79 kuuluvia.
Mulla on sellainen fiilis, että markkinat täällä ruotsissa olivat erilaiset kuin suomessa siihenaikaan, sellaisen kuvan olen saanut tämän keskustelun aikana.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Hieman parempi 900 Turbo
Tässä on kuva autosta, josta keskustelu alkoi. Eroja on. Sivulistat ovat uudemmasta mallista ja puskuri samanlainen kuin aiemmassa mainoskuvassa. Lisäksi taustalla oleva puutölli on isompi.
Re: Hieman parempi 900 Turbo
Mökki on tosiaan isompi kuin mun kuvassa joka on otettu keväällä 1979 näverniemen mökkialueelta, jos tuo auto on 1979 malli on listoja muutettu jälkikäteen, mun pirssi on ostettu jo 1978 Hinta silloin oli tasan 30 000 kruunua myin auton syyskuussa 1979 sain siitä 36 000 kruunua tää on ainoa pirssi jonka olen ostanut ja myynyt voitolla ajoin kuitenkin pirssillä melkein 12 000km.
Auton ekan Eli 1000km huollon tein hertsikan saabilla.
Auton ekan Eli 1000km huollon tein hertsikan saabilla.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.