9-3 t5 lisää potkua. mutta miten?
9-3 t5 lisää potkua. mutta miten?
Eli ois tarkotuksena pikkasen piristää tota vakiona niin laiskaa(154hv) saabia mutta niin että sillä tohtii vielä työmatkaaki(100km) ajaa.
Ei nämä saabit oo oiken tuttuja niin kertokaa nyt mitä tommoselle kannattaa tehä?
Tehot ois tarkotus saada jonnekki 250-300hv tuntumaan. Kannattaako tuo t7 mankkuvena vaihtaa? Mitä niissä on erona t5 vs t7? Koko putki ja iso cooleri laitetaan. Mistä ohjelmaa? Ja mitä kaikkea muuta?
Myös tuo re85 päivitys kiehtois mutta meneekö paljo muutaki sitte vaihtoon?
Varmaan samat asiat kyselty miljoonaan kertaan mutta toivottavasti joku jaksaa vielä vastata.
Ei nämä saabit oo oiken tuttuja niin kertokaa nyt mitä tommoselle kannattaa tehä?
Tehot ois tarkotus saada jonnekki 250-300hv tuntumaan. Kannattaako tuo t7 mankkuvena vaihtaa? Mitä niissä on erona t5 vs t7? Koko putki ja iso cooleri laitetaan. Mistä ohjelmaa? Ja mitä kaikkea muuta?
Myös tuo re85 päivitys kiehtois mutta meneekö paljo muutaki sitte vaihtoon?
Varmaan samat asiat kyselty miljoonaan kertaan mutta toivottavasti joku jaksaa vielä vastata.
Viimeksi muokannut sabazi, Ti Touko 13, 2014 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 9-3 t5 lisää potkua. mutta miten?
Cooleri ja koko matkalta 3" putki tietysti, T7 mankku koska matalapaineessa ei ole ko. kapistusta lainkaan. Reilun 300hv tienoille jos budjetti sallii niin GT28RS .64 pesällä on ihan kiva. Budjettiratkaisuna TD04HL-19T. Ei kannata TD04HL-15T laittaa ellei todella halvalla saa, eikä ainakaan #6 pakopesäistä ongelmatapausta tonnariaerosta.
E85 päivitykselle ei tarvi muuta kuin isommat suuttimet ja tehokkaampi bensapumppu. Flexifuel se ei ole, joten toinen ecu tarvitaan bensalla ajoa varten.
Joka tapauksessa tuolle tehotasolle kannattaa laittaa myös Viggen-kytkin.
Softaa voin toimittaa tarvittaessa.
Jos 250hv riittää niin ahdinta ei tarvitse vaihtaa, orkkis on mukavan herkkä. Pa-paineen nosto esim. 4 bar riittää silloin E85:lla, eli suuttimiakaan ei ole pakko vaihtaa. Orkkispumppu jaksaa jos on hyväkuntoinen, mutta kannattaa ennaltaehkäisevästi vaihtaa joka tapauksessa tehokkaampaan jos ei tietoa sen iästä.
E85 päivitykselle ei tarvi muuta kuin isommat suuttimet ja tehokkaampi bensapumppu. Flexifuel se ei ole, joten toinen ecu tarvitaan bensalla ajoa varten.
Joka tapauksessa tuolle tehotasolle kannattaa laittaa myös Viggen-kytkin.
Softaa voin toimittaa tarvittaessa.
Jos 250hv riittää niin ahdinta ei tarvitse vaihtaa, orkkis on mukavan herkkä. Pa-paineen nosto esim. 4 bar riittää silloin E85:lla, eli suuttimiakaan ei ole pakko vaihtaa. Orkkispumppu jaksaa jos on hyväkuntoinen, mutta kannattaa ennaltaehkäisevästi vaihtaa joka tapauksessa tehokkaampaan jos ei tietoa sen iästä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-3 t5 lisää potkua. mutta miten?
hyvä myyntipuhe 

900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: 9-3 t5 lisää potkua. mutta miten?
Mikä siinä mitsun 15T#6 ahtimessa on niin huonoa? Hukkaportissa jotain ahtautta=ahtojen piikkailua? Omassa kokoonpanossa pääsin tuosta ongelmasta eroon isontamalla mankkuvenan C-reiän 2mm kokoon.
Tietysti siihen ei auta mikään et pieni se ahdin on..
Tietysti siihen ei auta mikään et pieni se ahdin on..

Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: 9-3 t5 lisää potkua. mutta miten?
Mille?like_a_glove kirjoitti:hyvä myyntipuhe
15T #6 on huomattavasti lagisempi käytökseltään kuin orkkis T25, etenkin 2-litraisessa. Tehoa ei kovin paljoa enempää irtoa myöskään sen vastapainoksi. Lisäksi hukkaportti on surkea, toimivan kanssa ei tarvitse mankkuvenoja porailla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-3 t5 lisää potkua. mutta miten?
Entä Garret T28? http://www.maptunparts.fi/turbojarjeste ... t-t28.html
Kallishan tuo on verrattuna esim. 9-5 Aeron mitsuun, mutta käy suoraan T5 autojen garrettien tilalle.
Ja vaihda se bensapumppu ennen kuin alat muuta tekemeen, ellet ole sitä jo vaihtanut.
Kallishan tuo on verrattuna esim. 9-5 Aeron mitsuun, mutta käy suoraan T5 autojen garrettien tilalle.
Ja vaihda se bensapumppu ennen kuin alat muuta tekemeen, ellet ole sitä jo vaihtanut.
Re: 9-3 t5 lisää potkua. mutta miten?
Tuo ~250hv on suht halpaa verrattuna siitä eteenpäin, joten ääni sille. Menee vielä vakiosuuttimilla, bensapumpulla ja kykällä. Siis bensalla, E85 ei kokemusta.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: 9-3 t5 lisää potkua. mutta miten?
Ahtopainemittari kannattaa myös asentaa, kun t5 Saabiin ei saa opensidiä. Ei tarvitse sitten arvailla että ahtaako kunnolla vai ei.
Uusi T7 mankkuvena maksaa saman verran mitä käytetystä T5 mankkuvenasta pyydetään. Uusi T7 mankkuvena on parempi kuin käytetty T5 mankkuvena. Minulla lähti vanhalla T5 mankkuvenalla ahdot heilumaan, joka varmaan aiheuttaa hetkellisiä vääntöpiikkejä kytkimelle.
Uusi T7 mankkuvena maksaa saman verran mitä käytetystä T5 mankkuvenasta pyydetään. Uusi T7 mankkuvena on parempi kuin käytetty T5 mankkuvena. Minulla lähti vanhalla T5 mankkuvenalla ahdot heilumaan, joka varmaan aiheuttaa hetkellisiä vääntöpiikkejä kytkimelle.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: 9-3 t5 lisää potkua. mutta miten?
Samalla hinnalla saa jo oikeankin ahtimen: GT2860RS. Jossa riittää oikeasti tuotto pidemmälle ja ei ole läheskään niin laginen.Markkanenn kirjoitti:Entä Garret T28? http://www.maptunparts.fi/turbojarjeste ... t-t28.html
http://www.kkdmotorsport.com/product_in ... 1271172269
Tuossahän on T25 pakopuoli viistetyillä pakosiivillä. Ahdistaa ja on varmasti laginen...
Tuon maptunin myyntipuheen perusteella sitäpaitsi riittää täysin samaan (300hp), mihin vakio Aeron mitsukin, joka menee lähes yhtä bolt-onina paikalleen:
Leveät vesilinjojen kuparirenkaat, T7 imuputki, T7 huohotusputki katkaistuna ja vähän väännettynä, sekä ilmansuodatinkotelon ja imuputken välinen putki esim. silikoniletkusta laiteltuna. Sekä kolkin crossflow ic (tai täysalumiininen tehokkaampi bolt-on esim. do88.se) ja sen ahto- ja alavesiletkun kanssa asennettuna.
Ei tosiaankaan 700 euron edestä olevaa helpotusta

Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-3 t5 lisää potkua. mutta miten?
Aikamoinen homma discopotun asennuksessa, eikös siinä mene vesi&öljy linjastot uusiks, imukobra, dp jne? Ei taida aeron mitsu riittää 2litrasessa 300heppaan, eikä varsinkaan bensiinillä.Coltti kirjoitti:Samalla hinnalla saa jo oikeankin ahtimen: GT2860RS. Jossa riittää oikeasti tuotto pidemmälle ja ei ole läheskään niin laginen.Markkanenn kirjoitti:Entä Garret T28? http://www.maptunparts.fi/turbojarjeste ... t-t28.html
http://www.kkdmotorsport.com/product_in ... 1271172269
Tuossahän on T25 pakopuoli viistetyillä pakosiivillä. Ahdistaa ja on varmasti laginen...
Tuon maptunin myyntipuheen perusteella sitäpaitsi riittää täysin samaan (300hp), mihin vakio Aeron mitsukin, joka menee lähes yhtä bolt-onina paikalleen:
Leveät vesilinjojen kuparirenkaat, T7 imuputki, T7 huohotusputki katkaistuna ja vähän väännettynä, sekä ilmansuodatinkotelon ja imuputken välinen putki esim. silikoniletkusta laiteltuna. Sekä kolkin crossflow ic (tai täysalumiininen tehokkaampi bolt-on esim. do88.se) ja sen ahto- ja alavesiletkun kanssa asennettuna.
Ei tosiaankaan 700 euron edestä olevaa helpotusta
Re: 9-3 t5 lisää potkua. mutta miten?
Harrastajalle on se pieni lisävaiva pelkkää boonusta huomioonottaen että discopottu on oikea ahdin, eikä ranetettu ylihintainen rimpula
.
Ja kyllähän se 15T about saman verran virtaa 2.0ssa kuin 2.3sessa, vaatii vaan enemmän painetta, jota varten tarvitsee jäykemmän hukkaportin kellon.
Edit:
Vähän referenssiä T28 vs 15T
1lb/min = 14.472 cfm
http://www.bimmerboost.com/attachment.p ... 1349371404
15T
http://www.not2fast.com/turbo/maps/t3-60.gif
T28 trim 60 kompurasiipi, jonka nimellä ei löytynyt karttaa, mutta joka on tietääkseni sama antiikinaikainen jo T03 ajoilta.
Ja tässä vielä verrokkina GT28RS kompurakartta:
http://www.atpturbo.com/root/maps/image ... mpress.gif

Ja kyllähän se 15T about saman verran virtaa 2.0ssa kuin 2.3sessa, vaatii vaan enemmän painetta, jota varten tarvitsee jäykemmän hukkaportin kellon.
Edit:
Vähän referenssiä T28 vs 15T
1lb/min = 14.472 cfm
http://www.bimmerboost.com/attachment.p ... 1349371404
15T
http://www.not2fast.com/turbo/maps/t3-60.gif
T28 trim 60 kompurasiipi, jonka nimellä ei löytynyt karttaa, mutta joka on tietääkseni sama antiikinaikainen jo T03 ajoilta.
Ja tässä vielä verrokkina GT28RS kompurakartta:
http://www.atpturbo.com/root/maps/image ... mpress.gif
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: 9-3 t5 lisää potkua. mutta miten?
Mitäs noi turbomeckin uudet td04-20T ja 22T? En muista onko vinolla lähdöllä vai ei,mutta potkua kai enempi ku 19T
!
Ranetusta vaatii asennuksessa kylläkin....

Ranetusta vaatii asennuksessa kylläkin....
#2285