videoivat rc helikopterit
videoivat rc helikopterit
Alkoi vähän kiinnostamaan kun näin tämän videon:
http://vimeo.com/95019305
ilmeisesti työvälineenä ollut tämä: http://vimeo.com/80323118
minkähän hintaisia noi on ja millä nimellä noita kutsutaan ja mistä niitä saa?
http://vimeo.com/95019305
ilmeisesti työvälineenä ollut tämä: http://vimeo.com/80323118
minkähän hintaisia noi on ja millä nimellä noita kutsutaan ja mistä niitä saa?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: videoivat rc helikopterit
Quadcopter ja rahalla saa. Halvimmat voivat maksaa ~50e (ilman kameraa), mutta en tiedä minkälaisia ovat.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: videoivat rc helikopterit
vautsi, alle satasella pääsis jo treenaamaan. Tuossa videossa tuo käy aika hurjan korkealla. Ihmettelen miten kaverilla pysyy vielä hyppysissä laite noissa etäisyyksissä.
Tuossahan noi kaikki verkkokaupan kameralliset
http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/ ... meralliset
edit: jaaha se on ollutkin tuollainen 900€ setti millä noi videot on tehty
http://www.videovaruste.fi/dji-phantom- ... eri-3.html
joulupukille kirjettä menemään...
Tuossahan noi kaikki verkkokaupan kameralliset
http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/ ... meralliset
edit: jaaha se on ollutkin tuollainen 900€ setti millä noi videot on tehty

http://www.videovaruste.fi/dji-phantom- ... eri-3.html
joulupukille kirjettä menemään...

Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: videoivat rc helikopterit
http://www.digitarvike.fi/kopteritlucaf kirjoitti:vautsi, alle satasella pääsis jo treenaamaan. Tuossa videossa tuo käy aika hurjan korkealla. Ihmettelen miten kaverilla pysyy vielä hyppysissä laite noissa etäisyyksissä.
Tuossahan noi kaikki verkkokaupan kameralliset
http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/ ... meralliset
edit: jaaha se on ollutkin tuollainen 900€ setti millä noi videot on tehty
http://www.videovaruste.fi/dji-phantom- ... eri-3.html
joulupukille kirjettä menemään...
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: videoivat rc helikopterit
Kaveri väkersi tuossa talven ja alkukevään aikana itse tuollaisen värkiin. Muutama satanen siihen taisi mennä. Itsekin kiinnostuin samalla aiheesta, ja tuolta http://www.hobbyking.com olenkin jo palikoita katsellut.
Re: videoivat rc helikopterit
Komea video tuo Helsingin esittelypätkä. Tuli myös mieleen, että missä korkeuksissa tuollaista saa lennättää ilman mitään lupia tai ilmoitusvelvollisuuksia? Todennäköisyys törmäyksestä jonkin isomman kanssa on aika pieni, mutta siitä se ilo irtoaisi, kun joku matkustajakone saisi tuollaisen laitteen moottoriinsa. Vielä ei ihan noissa korkeuksissa reittikoneen osumisen vaaraa ole Helsingin keskustassa, mutta lähempänä lentoasemaa eri asia.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: videoivat rc helikopterit
Helsingissä tuollaisella tuskin osuu miehitettyyn lentävään vekottimeen, mutta muuten tuollaisesta kuvaamisesta voi varmaan saada sakot ja/tai menettää lelunsa valtiolle, kai tuosta nyt ainakin vaaran aihettamisen saa tehtyä tyhmempikin sakottaja.
Videohan on todella hieno, tosin paikat ja tekstit eivät joka kohdassa täsmää keskenään
Tuollaisia jos aikoo kuvailla, nii lupa-asiat ovat todennäköisesti monessa paikassa niin hankalia, että on helpompaa vaan kuvata kyselemättä, varmaan sitä luvankin kanssa on yhtälailla korvausvelvollinen kuin ilman lupaa kuvatessa, mutta jos on hölmönä hakenut luvat, niin karkuun juokseminen ei auta vahingon sattuessa
Nykyään noihin saa radio-ohjauksen lisäksi ohjelmoitavia autopilotteja, niin ei tarvitse pelätä radiohäiriöitä, esimerkiksi laivojen lähellä radio voi ottaa häiriötä tutkista ja osalle RC-lentimistä se on aika hankala paikka...
Videohan on todella hieno, tosin paikat ja tekstit eivät joka kohdassa täsmää keskenään

Tuollaisia jos aikoo kuvailla, nii lupa-asiat ovat todennäköisesti monessa paikassa niin hankalia, että on helpompaa vaan kuvata kyselemättä, varmaan sitä luvankin kanssa on yhtälailla korvausvelvollinen kuin ilman lupaa kuvatessa, mutta jos on hölmönä hakenut luvat, niin karkuun juokseminen ei auta vahingon sattuessa

Nykyään noihin saa radio-ohjauksen lisäksi ohjelmoitavia autopilotteja, niin ei tarvitse pelätä radiohäiriöitä, esimerkiksi laivojen lähellä radio voi ottaa häiriötä tutkista ja osalle RC-lentimistä se on aika hankala paikka...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Re: videoivat rc helikopterit
http://multikopteri.vuodatus.net/
https://www.kopterit.net/index.php?board=104.0
https://www.kopterit.net/index.php
http://www.madpilot.fi/multikopterit-c-142.html
https://www.kopterit.net/index.php?board=104.0
https://www.kopterit.net/index.php
http://www.madpilot.fi/multikopterit-c-142.html
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: videoivat rc helikopterit
Eikös noilla lennetä muutamassa sadassa metrissä korkeintaan. Eli jotain 100 metrin luokkaa varmaan jo radio-ohjainten kantavauudenkin kannalta järkevin lennätys korkeus / etäisyys. Ja tuleehan siihen jo vaikeuksia havaita kopterin asentoa kun se on kovin kaukana.AZP kirjoitti:Komea video tuo Helsingin esittelypätkä. Tuli myös mieleen, että missä korkeuksissa tuollaista saa lennättää ilman mitään lupia tai ilmoitusvelvollisuuksia? Todennäköisyys törmäyksestä jonkin isomman kanssa on aika pieni, mutta siitä se ilo irtoaisi, kun joku matkustajakone saisi tuollaisen laitteen moottoriinsa. Vielä ei ihan noissa korkeuksissa reittikoneen osumisen vaaraa ole Helsingin keskustassa, mutta lähempänä lentoasemaa eri asia.
Noissa multikoptereissahan on se etu että sitä on vaikeampi saada kaatumaan väärin päin mitä yksi roottorisessa kopterissa saattaa tapahtua.
Lisäksi myynnissä on radiolinkkejä joilla esim GoPro kameran tuottamaa livekuvaa kopterista ja siitä mitä se kuvaa saadaan tuotua langattomasti monitoriin joka on ohjaajalla maassa.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: videoivat rc helikopterit
Phantom multikopterissa on automaattinen ns. kotiinpaluu toiminto jolla se palaa siihen paikkaan mistä se on lähtenyt. Tästä on netissä tarinoita kun on lähdetty lentämään ilman että kopteri on tallentanut sijaintiaan ja sen jälkeen on kopteri saattanut kadota ikuisiksi ajoiksi vian tai muun sattuessa eteen.ippe kirjoitti:Helsingissä tuollaisella tuskin osuu miehitettyyn lentävään vekottimeen, mutta muuten tuollaisesta kuvaamisesta voi varmaan saada sakot ja/tai menettää lelunsa valtiolle, kai tuosta nyt ainakin vaaran aihettamisen saa tehtyä tyhmempikin sakottaja.
Videohan on todella hieno, tosin paikat ja tekstit eivät joka kohdassa täsmää keskenään
Tuollaisia jos aikoo kuvailla, nii lupa-asiat ovat todennäköisesti monessa paikassa niin hankalia, että on helpompaa vaan kuvata kyselemättä, varmaan sitä luvankin kanssa on yhtälailla korvausvelvollinen kuin ilman lupaa kuvatessa, mutta jos on hölmönä hakenut luvat, niin karkuun juokseminen ei auta vahingon sattuessa![]()
Nykyään noihin saa radio-ohjauksen lisäksi ohjelmoitavia autopilotteja, niin ei tarvitse pelätä radiohäiriöitä, esimerkiksi laivojen lähellä radio voi ottaa häiriötä tutkista ja osalle RC-lentimistä se on aika hankala paikka...
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: videoivat rc helikopterit
Aivan joo. Sehän lähtee jonnekin valmistustehtaalle päin kotia etsimään. 

#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: videoivat rc helikopterit
Tuollaistahan olisi varmaan kiva lennättää auton kyydistä. Varsinkin avon 

#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: videoivat rc helikopterit
Se muutama sata metriäkin korkeutta riittää tilanteeseen kun ollaan oikealla alueella, eikä puhuta pelkästään reittikoneista, vaan esim helikoptereista. Esim meikäläisen kotipihan yli lentää harva se päivä ehkä noin sadan metrin korkeudella Super Puma tai Mediheli, koska asumme muutaman sadan metrin päässä sairaalasta, jossa H-taso.
Tosin eipä tuollainen pieni laite oikealle lentokoneelle tai kopterille aiheuta sen suurempaa vaaraa kuin isommankokoinen lintu, eikä niilläkään lennonjohtoon taida yhteyttä olla
Lähinnä mietin vain että jos aletaan mennä isoihin parimetrisiin radio-ohjattaviin, joilla alkaa olla jo massaa. Harmiton lennättely ja kuvaussessio oman pihan päällä voisi päättyä Super Puman korvaushinnan ynnäämiseen
Tosin eipä tuollainen pieni laite oikealle lentokoneelle tai kopterille aiheuta sen suurempaa vaaraa kuin isommankokoinen lintu, eikä niilläkään lennonjohtoon taida yhteyttä olla

Lähinnä mietin vain että jos aletaan mennä isoihin parimetrisiin radio-ohjattaviin, joilla alkaa olla jo massaa. Harmiton lennättely ja kuvaussessio oman pihan päällä voisi päättyä Super Puman korvaushinnan ynnäämiseen

Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: videoivat rc helikopterit
Super Puman lähestymisen kuulee kyllä, ja sen minimilentokorkeus on alhaisimmillaankin joku 150m (500 jalkaa). Kun ilma-aluksen äänen kuulee, on kyllä aikaa ottaa vehkeet alas. Vaatimuksena on jatkuva näköyhteys ja mahdollisuus ottaa autopilotilla lentävä vehje manuaaliseen ohjaukseen milloin tahansa. Tällä hetkellä sääntely on lähes olematonta, eikä sen oleteta muuttuvan siitä kunhan lentovehjettä käytetään harrastustarkoitukseen eikä ammattimaiseen toimintaan. Trafilta on tulossa selkeämmät säännöt kunhan saavat ne valmiiksi. Nyt mennään lähinnä maalaisjärjellä. Se on varmaa, että jos sivullisia uhreja vaativat onnettomuudet alkaa yleistyä, niin sääntely lisääntyy aivan varmasti.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.