Fcod4465, nykii, lambda 2500 ja kulutus korkea.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Arto Soikkeli
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ma Marras 04, 2013 15:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Fcod4465, nykii, lambda 2500 ja kulutus korkea.

Viesti Kirjoittaja Arto Soikkeli »

Oon siis aamulla yrittänyt kertoa, että moottorin rakentanut heebo on syystä tai toisesta mokannut softauksessa ja stage1 sijasta auto jäi vakioksi, mutta biosofta sentään meni perille. Osaako joku arvata tehoja kun sidin mukaan ahdot on 0,6bar mitsulla. Tämän softauksen takia hiukan epäilyttää koko ohjelma, mutta jos lomalla kerkeisi katsomaan tuota lisää. Ilmeisesti t5 männät myös laskee puristuksia ja näin ollen softaa voidi muutenkin hioa hiukan.
9-5 Aero 2.3TA wagon -00
900 S 2.0T 16v 5d -91
#6283
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Fcod4465, nykii, lambda 2500 ja kulutus korkea.

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Kuulostaa siltä että softan tekijä ei ole ottanut TCM:n rajoituksia huomioon jos ahdot on tuota luokkaa, ellei sitten evap takaiskut, putken tukkoisuus tai jokin muu perusvika aiheuta tuota tai jokin muu epähuomio softassa. Ilmamassat on siinä 900-950 mgC paikkeilla joka tarkoitaa 310-320Nm vääntöä ja huipputeho lienee jossain 220hp tietämillä.
Onko siellä lyhyt- vai pitkälohkon t5 männät muokkaamattomana ja t5 kansipahvilla ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Arto Soikkeli
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ma Marras 04, 2013 15:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Fcod4465, nykii, lambda 2500 ja kulutus korkea.

Viesti Kirjoittaja Arto Soikkeli »

Jossain mulla on jemmassa tarkemmat tiedot konerempasta, mutta männät on koneessa muokkaamattomana ja T5 kansipahvilla. En nyt muista mikä tossa softauksessa oli tarina, mutta hiukkasen on vissiin harjoiteltu ja homma mennyt puihin. Hyvin toi on nyt toiminut tolla moottorilla (45tkm), joten ainakaan mitään isompaa kämmiä ei ole käynyt kokoompanon suhteen :) Kilsoja on toki takana putkistolla ja kateilla ja ei se ihme olisi jos ne olisi tukossa tms... Tietty nuhasuus on aika maku asia, jonkun mittapuulla toi liikkuu hyvin. Pitää vähän lukea ja tutkiskella miten tuon evapin kunnon toteaisi. Bybass tuntuisi olevan ehjä, mutta pitää vielä hipelöidä sitä. Ahtoja kerää mielestäni ihan normisti ja ne pysyy sidin mukaan ihan ok. Imm on uusi ja pyynnöt ja toteutuneet ilmamassat seuraa toisiaan muistaaksen 700-800 nurkille, jolloin toteutuneet jää, mutta tämä johtunee ahdoista?

Hiukkasen harjoittelua vielä, mutta yritän kyllä oppia samalla ;)
9-5 Aero 2.3TA wagon -00
900 S 2.0T 16v 5d -91
#6283
Arto Soikkeli
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ma Marras 04, 2013 15:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Fcod4465, nykii, lambda 2500 ja kulutus korkea.

Viesti Kirjoittaja Arto Soikkeli »

Oli pakko kaivaa kuitit ja muistiinpanot....

Männät 1,0mm ylikoko B234L, kiertokanget sama. Kansipahvi B234L.

Vaihdettu lisäksi kampiakseli, laakerit, vesipumppu, turbo td-04-15T jakoketju, tasapainoketju, laahaimet, jne jne

L= pitkän männät?
9-5 Aero 2.3TA wagon -00
900 S 2.0T 16v 5d -91
#6283
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Fcod4465, nykii, lambda 2500 ja kulutus korkea.

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Arto Soikkeli kirjoitti:Oli pakko kaivaa kuitit ja muistiinpanot....

Männät 1,0mm ylikoko B234L, kiertokanget sama. Kansipahvi B234L.

Vaihdettu lisäksi kampiakseli, laakerit, vesipumppu, turbo td-04-15T jakoketju, tasapainoketju, laahaimet, jne jne

L= pitkän männät?
Lyhytlohko T5 männät on eli ihan oikeat. Pitkälohko T5 männät jos laittaa joutuu männänhelmaa sorvaamaan. Tuo moottorinkoodin viimenen kirjain kertoo vain onko se moottorialunperin matalapaine vai korkeapaine turbo tai aero.
Arto Soikkeli
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ma Marras 04, 2013 15:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Fcod4465, nykii, lambda 2500 ja kulutus korkea.

Viesti Kirjoittaja Arto Soikkeli »

Ok, kiitos selvennyksestä. Lisäksi lohko oli porattu ylikokoon, joka selvinnee tuosta männän specseistä 1,0mm?
Miten muutokset pitäisi huomioida softaa tehtäessä, säätää ennakkoa hiukan ja...??
9-5 Aero 2.3TA wagon -00
900 S 2.0T 16v 5d -91
#6283
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Fcod4465, nykii, lambda 2500 ja kulutus korkea.

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Otetaanpa pakkia, eipä sitä tainnukkaan nähä tosta moottorinkoodista suoraan onko pitkä vaiko lyhytlohko, joku enemmän tietävä saa vastata tähän.

Tonnarin ikä mistä männät on otettu pitäisi tietää, niin saa täyden varmuuden siitä mitkä männät on.
Arto Soikkeli
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ma Marras 04, 2013 15:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Fcod4465, nykii, lambda 2500 ja kulutus korkea.

Viesti Kirjoittaja Arto Soikkeli »

1994-1998
9-5 Aero 2.3TA wagon -00
900 S 2.0T 16v 5d -91
#6283
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Fcod4465, nykii, lambda 2500 ja kulutus korkea.

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Arto Soikkeli kirjoitti:1994-1998
Noniin eli on lyhytlohko.
Vastaa Viestiin