Rautalanka- /purukumipaikkaus topic
Rautalanka- /purukumipaikkaus topic
Noniin nyt kaikki pirkka niksit on tervetulleita, sillä seuraavat viat pitäisi saada autosta kitkettyä. (auto on pösö 206 )
-rekisterikilven valot ei pala, polttimot kunnossa. Pääseekö polttimon kantohin käsiksi luukun sisäpuolelta? hyppylankaako sinne vedän?
-ajovalon polttimo ei pysy paikallaan (katsastuksessa ei ajovalokuvio läpäissyt), umpiosta katkennut hakanen johon rautalanka tulisi pingottaa. Sinitarrallako sen sinne kiinnitän?
-rekisterikilven valot ei pala, polttimot kunnossa. Pääseekö polttimon kantohin käsiksi luukun sisäpuolelta? hyppylankaako sinne vedän?
-ajovalon polttimo ei pysy paikallaan (katsastuksessa ei ajovalokuvio läpäissyt), umpiosta katkennut hakanen johon rautalanka tulisi pingottaa. Sinitarrallako sen sinne kiinnitän?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Rautalanka- /purukumipaikkaus topic
Saatko annettua sille rekisterikilven valolle jotenki hieman enemmän virtaa tai mitä se ny sitten o. Joksu korjannu muutaman polttimon valokaarella. Mutta en tiiä tyhmyyttäni miten sen oikea oppisesti tekis
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Rautalanka- /purukumipaikkaus topic
lucaf kirjoitti: -rekisterikilven valot ei pala, polttimot kunnossa. Pääseekö polttimon kantohin käsiksi luukun sisäpuolelta? hyppylankaako sinne vedän?
Mahdollinen vikapaikka saranapuolella oleva johtonippu, sieltä jokin johto haitarin sisältä poikki. Kannattaa mitata puuttuuko niiltä lampuilta miinus vai plus, hyppyjohtoja sen mukaan
En tiedä millainen umpion rakenne on, mutta voisiko hakasen korvata poraamalla sopiva reikä sopivaan paikkaan?lucaf kirjoitti:-ajovalon polttimo ei pysy paikallaan (katsastuksessa ei ajovalokuvio läpäissyt), umpiosta katkennut hakanen johon rautalanka tulisi pingottaa. Sinitarrallako sen sinne kiinnitän?
Re: Rautalanka- /purukumipaikkaus topic
joo asian ytimeen, eli reiän poraus oikeaan paikkaan, hyvä pointti.
rekisterikilven valot lähtikin palamaan pelkän CRC+viilailuhöyläily -hoidon jälkeen.
rekisterikilven valot lähtikin palamaan pelkän CRC+viilailuhöyläily -hoidon jälkeen.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Rautalanka- /purukumipaikkaus topic
onpa mielenkiintoisesti muuten toteutettu noi pökötin rekisterikilven valot - ne ei pala jos käyttää valoja "normaaliasennossa".
Rekkarinvalot syttyy vasta kun viiksestä kääntää erikseen "valot päälle" (jolloin ne täytyy erikseen sammuttaakin) - samoin mittariston valotkin syttyvät vasta silloin.
Rekkarinvalot syttyy vasta kun viiksestä kääntää erikseen "valot päälle" (jolloin ne täytyy erikseen sammuttaakin) - samoin mittariston valotkin syttyvät vasta silloin.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Rautalanka- /purukumipaikkaus topic
Mä luulin et tää oli yleinen rautalanka/purukumi topa ja olin tulossa kommentoimaan:
Mä ennemmin suosin sikafleksiä ja Makkaiver-teippiä
Mä ennemmin suosin sikafleksiä ja Makkaiver-teippiä
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Re: Rautalanka- /purukumipaikkaus topic
sikafleksillä ja sen johdannaisilla tekee vaikka mitä, ruotsinlaivoissakin sitä on tonnikaupallaRiikkaK kirjoitti:sikafleksiä
Kauas on pitkä matka. #2587
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
Re: Rautalanka- /purukumipaikkaus topic
rautalankajuttua.
saa aika tiukan kiinnityksen kuparilankaa pihdeillä surraamalla = kiertämällä, esim umpion katkenneen klemmarin sijaan. reikiä tietty saattaa joutua poraamaan sopivasti katkenneen klemmarin paikkeille. jos ei ole tilaa, niin sitten peltiruuvilla kehykseen tms
---
rautalangan sijasta usein kandee käyttää kuparista sähköjohtoa, eli virallisesti 1,5 tai 2,5 mm ² putkijohtoa tai MMJ:n vastaavaa johdinta joko kuorittuna tai ei, tarpeen mukaan.
Mä oon nykyisin ihan hellänä siihen kamaan, helppo surrata kiinni ja avata vastaavasti, ei jäädy "solmut" kuten narussa, sopivan norjaa kierrellä yms.. esim pressuteltan liitoksia kiva availla/ sulkea vaikka umpilumessa, tuuli ei retkuta auki jne..
myös kaiken maailman kaapelinippuja yms saa kivasti pysymään läjässä ja naulaan roikkumaan.
---
parhaat palat kuparilangan suhteen olivat seuraavassa tilanteessa::
Satkun ovi ei pysynyt kiinni, joku lukon jousi luovutti juuri sopivasti, kun poliisiautokin oli melkein vieressä.
no langalla oven kahvasta kiinni ja lanka kuskin jakkaran selkänojan ympäri ja pelkääjän puolelta sisään ja menoksi.
Piti pikkasen lusmuillen ko projekti hoitaa, sen verran "ujostutti"
saa aika tiukan kiinnityksen kuparilankaa pihdeillä surraamalla = kiertämällä, esim umpion katkenneen klemmarin sijaan. reikiä tietty saattaa joutua poraamaan sopivasti katkenneen klemmarin paikkeille. jos ei ole tilaa, niin sitten peltiruuvilla kehykseen tms
---
rautalangan sijasta usein kandee käyttää kuparista sähköjohtoa, eli virallisesti 1,5 tai 2,5 mm ² putkijohtoa tai MMJ:n vastaavaa johdinta joko kuorittuna tai ei, tarpeen mukaan.
Mä oon nykyisin ihan hellänä siihen kamaan, helppo surrata kiinni ja avata vastaavasti, ei jäädy "solmut" kuten narussa, sopivan norjaa kierrellä yms.. esim pressuteltan liitoksia kiva availla/ sulkea vaikka umpilumessa, tuuli ei retkuta auki jne..
myös kaiken maailman kaapelinippuja yms saa kivasti pysymään läjässä ja naulaan roikkumaan.
---
parhaat palat kuparilangan suhteen olivat seuraavassa tilanteessa::
Satkun ovi ei pysynyt kiinni, joku lukon jousi luovutti juuri sopivasti, kun poliisiautokin oli melkein vieressä.
no langalla oven kahvasta kiinni ja lanka kuskin jakkaran selkänojan ympäri ja pelkääjän puolelta sisään ja menoksi.
Piti pikkasen lusmuillen ko projekti hoitaa, sen verran "ujostutti"
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Rautalanka- /purukumipaikkaus topic
Eli tulisko musta oiva merimies sitten?Timppa kirjoitti:sikafleksillä ja sen johdannaisilla tekee vaikka mitä, ruotsinlaivoissakin sitä on tonnikaupallaRiikkaK kirjoitti:sikafleksiä
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T