Miten mitataan ABS pyöränantureiden toimivuus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Miten mitataan ABS pyöränantureiden toimivuus

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

ja voiko kotikonstein mitata( esim yleismittarilla)
Autohan on vanha 900 jossa kyseiset jarrut...
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Eikö kellään ole mitään kokemusta....Luultavasti ois samat anturit kuin 9000:ssa...
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alustar »

Tässä ainakin navat ABS:n ECU:lta:

Sieltä vaan navoista yleismittarin vastusmittauksella:
800-1400 Ohmia on raja-arvot.


Vasen etunen:
5 & 23
Oikea etunen:
7 & 25
Vasen takanen:
6 & 24
Oikea takanen:
4 & 22

Saab 900 (76-96) 2,0 16V 1985-93, mikäli moottorikoodi on B202?.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Kiitoksia......Mistä löysit tiedot ????
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alustar »

900 I 16 Kat kirjoitti:Kiitoksia......Mistä löysit tiedot ????
Autodatasta, siellä on palijon kaikkea kivaa.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Eikös se mitata anturi kerrallaan irroitettuna boxista...??????? Jos ne on paikallaan boksissa niin sehän mittaa myös boxin sisäisen vastusarvon...??????????? :idea: :idea:
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alustar »

900 I 16 Kat kirjoitti:Eikös se mitata anturi kerrallaan irroitettuna boxista...??????? Jos ne on paikallaan boksissa niin sehän mittaa myös boxin sisäisen vastusarvon...??????????? :idea: :idea:
Joo niinhän se pitäisi mitata, jos saisi käteen sen anturin niin kaiken parasta.

Breakout boxilla saisi viksusti vaan oli kyse kotikonstista.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Sen verran tutkin että boxin ja anturin välissä on kaikissa yksi "liitos kappale " joten aattelin että ne siitä mitataan..???
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alustar »

900 I 16 Kat kirjoitti:Sen verran tutkin että boxin ja anturin välissä on kaikissa yksi "liitos kappale " joten aattelin että ne siitä mitataan..???
Joo siitä vaan jos kivuttomasti lähtee irti.

Esim. jos breakout boxilla mittaa niin siinäkin tulee johtojen resistanssi matkaan.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Antureissa irti otettuna vastus kaikissa noin 1045 ohmia.....ilmeisesti kunnossa.......Mistähän vikaa lähtis etsimään ??? Liitokset tarkastettu......prkl
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alustar »

900 I 16 Kat kirjoitti:Antureissa irti otettuna vastus kaikissa noin 1045 ohmia.....ilmeisesti kunnossa.......Mistähän vikaa lähtis etsimään ??? Liitokset tarkastettu......prkl
Mikäs sulla on niinku oireena?. Merkkivalo palaa vai?.
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alustar »

Vikakoodin luku

Katsoppas oisko tästä apua.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Merkkivalo palaa jatkuvasti ja jarrut pelaa normaalisti.....ONKO TUO JUMPPAUS ABS BOXIN LIITTIMEN VIERESSÄ OLEVA LIITIN...sitä ei ole jumpattu eikä kytketty mihinkään...johtojen väriä en muista...
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

alustar kirjoitti:Vikakoodin luku

Katsoppas oisko tästä apua.
Päteekö ohje myös tonnariin? Kaverilla meinaan olisi abs:in kunnostus edessä.. valo palaa joskus.. jos palaa.. ja kaikki pyöränanturin johdot ainakin roikkuu katkonaisena auton alla.. :lol:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alustar »

900 I 16 Kat kirjoitti:Merkkivalo palaa jatkuvasti ja jarrut pelaa normaalisti.....ONKO TUO JUMPPAUS ABS BOXIN LIITTIMEN VIERESSÄ OLEVA LIITIN...sitä ei ole jumpattu eikä kytketty mihinkään...johtojen väriä en muista...


Jos siinä on vain 2 nastaa niin se on diagnostiikkaliitin.
Vastaa Viestiin