TTID tyyppivikoja?
TTID tyyppivikoja?
Elikkä lisääntyneiden ajokilsojen takia olisi diisseli hakusessa. Mutta uskaltaako tälläistä TTID koneistä Saabbia sittenkään ostaa? Foorumilta löytyy parit hienot kauhutarinat dieselin lisääntymisestä moottoriöljyssä ja siitä kone sanonut kaputt. Myöskin vesipumppu ongelmat jotka aiheuttavat pahimmassa tapauksessa täystuhon. Ilmeisesti tämä dieselin lisääntyminen moottoriöljyssä aiheutuu katkeutuneesta (useista) DPF poltoista? Ja koskee kaikkia diisseleitä joissa DPF? Vai onko tämä fiatin tekele jotenkin herkempi? Itsellä työmatkaajoa 50km/pvä, mahtaako dieseli edes olla järkevä vaihtoehto. Tosin tällä tahdilla vuodessa tulee noin 28tkm ajoa.
Miten turbot kestää TTID:ssä, tämäkin "setti" taitaa olla vikaantuessaan suht arvokas. Onko TTID vikaherkempi mitä TIDS, jonka tehot riittäisivät hyvin ohjelmoitunakin. Kenelläkään kokemuksia DPF poistosta, mm. miten katsastuksessa on sujunut?
Miten turbot kestää TTID:ssä, tämäkin "setti" taitaa olla vikaantuessaan suht arvokas. Onko TTID vikaherkempi mitä TIDS, jonka tehot riittäisivät hyvin ohjelmoitunakin. Kenelläkään kokemuksia DPF poistosta, mm. miten katsastuksessa on sujunut?
ex: 9-3 1.8t Vector
Re: TTID tyyppivikoja?
Onhan siinä jokunen tyyppivika, mutta ei mitään sellaista joka ainakaan itsellä estäis ostamasta.. tässä muutamia, useimmat koskee myös yksiturboista:
- Vesipumppu ja jakohihnan kiristin kuten kaikissa 1.9 diesel. Vaihtoväliksi 100tkm niin ei tarvitse stressata tätä
- Laturi ja plussakaapeli
- Imusarjan läpät (MY08-09, 10 alkaen kuulemma parempia), EGR:n poisto ja imusarjan puhdistus ajoissa auttanee estämään läpän irtoamista
- Ahtoletkujen repeäminen
- Turboa ohjaavan mankkuvenan jumittuminen (yleensä pikkuturboa ohjaava)
- Vänkärinpuolen vetarin tukilaakeri
Mikään noista ei ole kovinkaan kallis korjata, imusarja tai laturi on kalleimmat. Jakohihnan katkeaminen ei tuhoa koko moottoria tavallisesti, imusarjan läpän tippuminen pyttyyn on fataalimpi.
Sitten kaikkia nykydieseleitä koskevat:
- EGR
- DPF
- Kaksoismassa
- Eberi
Noista kaksoismassan hajoaminen on tuuripeliä, viritystä kestää hyvin kunhan vääntöjä ei kasvateta liikaa alta 2000rpm.
Yhtäkään turbopakettia en ole nähnyt TTiD:ssä vikaantuvan omia aikojaan, ja niitä saa (kuten koko moottoreita) yllättävän halvalla Saabin ylijäämistä esim. Saabpartners/Neobrothers. Ainoat hajonneet on sellaisia joissa on tippunut imusarjan läppä turbiiniin ja hajottanut sen sitä kautta.
DPF poistoja olen tehnyt TTiD:n lukuisia, savutusarvo pönttö poistettuna n. 0,7 joten läpi menee.
Mielestäni TTiD ei ole oleellisesti vikaherkempi kuin TiDS. Viat on vähän erilaisia, ei ole mahdollisesti karstasta jumittuvaa VNT-mekanismia ja itse tuplaturbopaketti on sinänsä laadukkaampi kuin TiDS:n ahdin. Hukkaportin mankkuvenoja on 2kpl vs. 1kpl TiDS:ssä joten vikaantumisherkkyys sitä kautta tuplat. Osa ei tosin maksa edes satasta ja vaihtuu 15 minuutissa. Ahtoletkujen repeämistä ei TiDS:ssä ole tullut vastaan, mutta ei sekään mikään ylipääsemätön homma ole. Jotkut on silikoniletkullakin korvanneet..
- Vesipumppu ja jakohihnan kiristin kuten kaikissa 1.9 diesel. Vaihtoväliksi 100tkm niin ei tarvitse stressata tätä
- Laturi ja plussakaapeli
- Imusarjan läpät (MY08-09, 10 alkaen kuulemma parempia), EGR:n poisto ja imusarjan puhdistus ajoissa auttanee estämään läpän irtoamista
- Ahtoletkujen repeäminen
- Turboa ohjaavan mankkuvenan jumittuminen (yleensä pikkuturboa ohjaava)
- Vänkärinpuolen vetarin tukilaakeri
Mikään noista ei ole kovinkaan kallis korjata, imusarja tai laturi on kalleimmat. Jakohihnan katkeaminen ei tuhoa koko moottoria tavallisesti, imusarjan läpän tippuminen pyttyyn on fataalimpi.
Sitten kaikkia nykydieseleitä koskevat:
- EGR
- DPF
- Kaksoismassa
- Eberi
Noista kaksoismassan hajoaminen on tuuripeliä, viritystä kestää hyvin kunhan vääntöjä ei kasvateta liikaa alta 2000rpm.
Yhtäkään turbopakettia en ole nähnyt TTiD:ssä vikaantuvan omia aikojaan, ja niitä saa (kuten koko moottoreita) yllättävän halvalla Saabin ylijäämistä esim. Saabpartners/Neobrothers. Ainoat hajonneet on sellaisia joissa on tippunut imusarjan läppä turbiiniin ja hajottanut sen sitä kautta.
DPF poistoja olen tehnyt TTiD:n lukuisia, savutusarvo pönttö poistettuna n. 0,7 joten läpi menee.
Mielestäni TTiD ei ole oleellisesti vikaherkempi kuin TiDS. Viat on vähän erilaisia, ei ole mahdollisesti karstasta jumittuvaa VNT-mekanismia ja itse tuplaturbopaketti on sinänsä laadukkaampi kuin TiDS:n ahdin. Hukkaportin mankkuvenoja on 2kpl vs. 1kpl TiDS:ssä joten vikaantumisherkkyys sitä kautta tuplat. Osa ei tosin maksa edes satasta ja vaihtuu 15 minuutissa. Ahtoletkujen repeämistä ei TiDS:ssä ole tullut vastaan, mutta ei sekään mikään ylipääsemätön homma ole. Jotkut on silikoniletkullakin korvanneet..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: TTID tyyppivikoja?
Kiitoksia jcarlsonille kattavasta vastauksesta. Mitkään "pikkuiset" tyyppiviat eivät haittaa, ainoastaan tuollaiset monen tonni mahdolliset rempat. Tuosta imusarjan läpistä, eli näissä samaa vikaa mitä esim. melkein kaikissa bemarin dieseleissä? Ilmeisesti näitä ei voi tosin poistaa kuten tuossa baijerilaisessa, alavääntö heikkenee? Automaatti itsellä hakusessa joten kytkimen/kaksoismassan kestävyys ei koske. Automaatti ilmeisesti kestää hyvin ja ainakin nykyinen yli 200tkm ajettu toimii hyvin ohjelmoitunakin.
Jostain luin että TTID:ssä on vakiona eberi, pitääkö paikkansa? Huomena tarkoitus käydä tarkastamassa tämä TTID. http://www.nettiauto.com/saab/9-3/6457710 Ei satu olemaan kenenkään foorumilaisen tuttu yksilö?
DPF/EGR poisto on varmastikkin ensimmäinen mitä tuolle tulisi tehtyä. Paljonko jcarlsonilla kustantaa DPF tyhjennys+ohjelmointi?
Jostain luin että TTID:ssä on vakiona eberi, pitääkö paikkansa? Huomena tarkoitus käydä tarkastamassa tämä TTID. http://www.nettiauto.com/saab/9-3/6457710 Ei satu olemaan kenenkään foorumilaisen tuttu yksilö?
DPF/EGR poisto on varmastikkin ensimmäinen mitä tuolle tulisi tehtyä. Paljonko jcarlsonilla kustantaa DPF tyhjennys+ohjelmointi?
ex: 9-3 1.8t Vector
Re: TTID tyyppivikoja?
Näissä internets jutuissa kannattaa kuitenkin muistaa se, että kukaan ei tule kirjoittelemaan "tankkasin, huolsin ja ajoin" kertomuksia, vaan kirjoittelu alkaa siinä vaiheessa kun pelit leviää.
En vetäisi kovinkaan syvälle luotaavia päätelmiä muutaman hajoneen koneen perusteella.
Itsellä on nyt takana 50tkm ttid:llä / 2,5v, ja ihan tyytyväinen olen ollut. Vielä ollaan päästy periaatteella "tankkasin,huolsin, ajoin"
En osaa sanoa kumpi on parempi sitten tid vai ttid, mutta noin yleisesti hintalaatu on saabeissa kohdallaan. Jos käyt vaikka katsomaan tuolla 13k hinnalla jotain korollaa tai skodillaciä niin ei kovin kummoista saa.
En vetäisi kovinkaan syvälle luotaavia päätelmiä muutaman hajoneen koneen perusteella.
Itsellä on nyt takana 50tkm ttid:llä / 2,5v, ja ihan tyytyväinen olen ollut. Vielä ollaan päästy periaatteella "tankkasin,huolsin, ajoin"
En osaa sanoa kumpi on parempi sitten tid vai ttid, mutta noin yleisesti hintalaatu on saabeissa kohdallaan. Jos käyt vaikka katsomaan tuolla 13k hinnalla jotain korollaa tai skodillaciä niin ei kovin kummoista saa.
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
Re: TTID tyyppivikoja?
Joo, imusarjan pyörreläppien ongelmat kyllä koskee melkein kaikkia 4-venttiili dieseleitä muutenkin.
En lähtisi niitä läppiä poistamaan, on sekin mahdollista mutta isoin vaiva siinä on irrottaa ja asentaa imusarja. Uusi imusarja uudemmalla suunnittelulla (2010->) pitäisi olla kestävämpi ja EGR poistettuna tuskin enää hajoaa. Tiedän kyllä yhden auton josta omistaja läpät poisti, aluksi oli hieman ongelmia ahtopaineiden piikkailun ja siitä tulevan vikatilan kanssa, mutta se asettui itsekseen adaptaation kautta kun ajeli jonkun aikaa. Vikakoodiahan tuosta läppien poistosta ei tule, kun jättää läppämoottorin paikoilleen johdon päähän.
Automaatti on muuten hyvin kestävä, mutta on tarkka siitä että öljyjä vaihdetaan. Itse vaihtaisin 60tkm välein.
Kaikissa 1.9 dieseleissä on vakiona eberi jos on myyty uutena pohjoismaihin.
Ohjelmoinnista voidaan jutella tarkemmin sähköpostilla tai YV:llä, mutta ei se kalliimpaa ole kuin muuallakaan, eikä taida kovin monessa paikassa edes näihin EGR/DPF poisto onnistua ainakaan ilman vikadiagnostiikan massamurhaamista.
En lähtisi niitä läppiä poistamaan, on sekin mahdollista mutta isoin vaiva siinä on irrottaa ja asentaa imusarja. Uusi imusarja uudemmalla suunnittelulla (2010->) pitäisi olla kestävämpi ja EGR poistettuna tuskin enää hajoaa. Tiedän kyllä yhden auton josta omistaja läpät poisti, aluksi oli hieman ongelmia ahtopaineiden piikkailun ja siitä tulevan vikatilan kanssa, mutta se asettui itsekseen adaptaation kautta kun ajeli jonkun aikaa. Vikakoodiahan tuosta läppien poistosta ei tule, kun jättää läppämoottorin paikoilleen johdon päähän.
Automaatti on muuten hyvin kestävä, mutta on tarkka siitä että öljyjä vaihdetaan. Itse vaihtaisin 60tkm välein.
Kaikissa 1.9 dieseleissä on vakiona eberi jos on myyty uutena pohjoismaihin.
Ohjelmoinnista voidaan jutella tarkemmin sähköpostilla tai YV:llä, mutta ei se kalliimpaa ole kuin muuallakaan, eikä taida kovin monessa paikassa edes näihin EGR/DPF poisto onnistua ainakaan ilman vikadiagnostiikan massamurhaamista.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: TTID tyyppivikoja?
Kyllä vain, ihan totta. Jonkulainen suodin tässä pitääkin olla päällä kun nettiä lueskelee ja yrittää laskea 1+1=2. Tosissaan oli tarkoitus ostaa joku muu diesel kuin saabbi, mutta VAG tuotteisiin en koske vaikka superbia sillä silmällä olikin tullut katseltua ja vielä 5-6k kalliimmassa hintaluokassa kuin tuo TTID saapas. Ja bemari/volvo ollut kiikarissa, mutta 2.0l bemarin diisselit ovat ehkä hieman huonossa maineessa jakoketjun osalta joten passaan ne. Ja Volvolta V50 on liian pieni samaten kuin 300 sarjalainen bemari. Joku näissä Saabeissa vaan kiehtoo, ehkä hinta/laatu tällä hetkellä.
Minkä hintainen mahtaa olla tuo imusarjan läpän vahvistus tai vaihto uudempaan? Onko kuinka akuutti toimenpide tuollaisessa -08 n. 150tkm ajetussa diisselissä? Onko SID:ssä jotain infoa eberistä tai jotain nappeja kojelaudassa(tuossa ilmoituksessa kun ei eberistä ole mainintaa).
En sitten tänään päässyt kokeilemaan tuota dieseliä kun liike ei ollut auki. Maanantaina sitten.
Minkä hintainen mahtaa olla tuo imusarjan läpän vahvistus tai vaihto uudempaan? Onko kuinka akuutti toimenpide tuollaisessa -08 n. 150tkm ajetussa diisselissä? Onko SID:ssä jotain infoa eberistä tai jotain nappeja kojelaudassa(tuossa ilmoituksessa kun ei eberistä ole mainintaa).
En sitten tänään päässyt kokeilemaan tuota dieseliä kun liike ei ollut auki. Maanantaina sitten.
ex: 9-3 1.8t Vector
Re: TTID tyyppivikoja?
Imusarja maksaa muutaman sata euroa. Asennuksessa on ihan riittävästi hommaa - Italiajainen suunnittelija on onnistunut laittamaan kaikki osat hyvin näkösälle, mutta niiden irrotus on hankalaa. Irrotat melkein mitä vaan niin aina saa purkaa jotakin muuta edestä pois. Kuitenkin vaikka jakopää rempan yhteydessä tuo imusarjan vaihto ei hirveästi tuota lisätyötä.
Ajotietokoneesta löytyy yksi valikko lisää mikäli eberi on autossa. Se, että myyjä ei listaa sitä ilmoitukseen ei vielä kerro etteikö sitä löytyisi. Ei olisi ensimmäinen kerta kun myyjä ei tiedä asiasta.
Jcarlsonin lista viosta oli aika kattava.
Itse olen omistanut 9-3 Tid (120hp), 9-5 Tids (150hp + lastutus) ja 9-3 TTid (180hp + lastutus). Jos nyt ostaisin auton niin valinta olisi 9-3 TTid.
Ajotietokoneesta löytyy yksi valikko lisää mikäli eberi on autossa. Se, että myyjä ei listaa sitä ilmoitukseen ei vielä kerro etteikö sitä löytyisi. Ei olisi ensimmäinen kerta kun myyjä ei tiedä asiasta.
Jcarlsonin lista viosta oli aika kattava.
Itse olen omistanut 9-3 Tid (120hp), 9-5 Tids (150hp + lastutus) ja 9-3 TTid (180hp + lastutus). Jos nyt ostaisin auton niin valinta olisi 9-3 TTid.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: TTID tyyppivikoja?
Autoa, kun ei ole tässä, niin ei meinaa muistaa oikein mitään. Siellä mittaristossa oikealla mahtaa näkyä oranssi liekki yms., kun virrat pistetään päälle. Ehkä?
SID valikoissa pitää mennä alivalikkoon, settings tms.
Helpoin tapa löytää laite on, kun otat virrat ja avaimen pois, ja painat ratista SET -nappia. Silloin kysytään Eberin manuaali- tai ajastuskäynnistämisestä, voi samalla pistää Eberin tulille.
SID valikoissa pitää mennä alivalikkoon, settings tms.
Helpoin tapa löytää laite on, kun otat virrat ja avaimen pois, ja painat ratista SET -nappia. Silloin kysytään Eberin manuaali- tai ajastuskäynnistämisestä, voi samalla pistää Eberin tulille.
Re: TTID tyyppivikoja?
Merkkivalo on, mutta näin kesäaikaan se ei syty. N. +7 astetta ja alle syttyy.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: TTID tyyppivikoja?
Aika helppoa on myös avata konepelti ja katsoa löytyykö lämmitin rintapellistä apukuskin puolelta. Kesäaikaan eberin toimivuuden testaaminen voi olla hankalaa ja kannattaa varautua siihen, että sekin hajoaa ja on kallis korjata... Meillä on nyt puolitoista vuotta kokemusta ttdistä (97-»135 tkm) ja tähän mennessä on hajonnut laturi, katkennut etujousi, vaihdettu etupyörän laakeri ja haljennut ahtoletku. Eberi sekoili myös viime talvena.
Eski
Eski
Re: TTID tyyppivikoja?
Hyviä vinkkejä eberin tsekkaamiseen. Totta, kaikki hajoaa aikanaan. Onko TIDS ja TTID koneet samalla kokoonpanolla noin suunnilleen, varaosamielessä ajattelen, toisessa vaan tuplapuhaltimet?
Nykyinen -05 1.8t ohjelmoituna on ollut suht vähävikainen 3.5v ja n. 70tkm aikana. Ohjaustehostimen tulviminen, bumerangit, alatukivarret, etujouset+laakerit, MAF, ABS piuhojen paikkailut ja tietenkin perushuollot, suurin osa kuluvia osia siis. Nyt taitaa olla pyöränlaakerin vaihdon aika kun mittariin pyörähtää 203tkm, ainakin tälläistä ounastelen.
Nykyinen -05 1.8t ohjelmoituna on ollut suht vähävikainen 3.5v ja n. 70tkm aikana. Ohjaustehostimen tulviminen, bumerangit, alatukivarret, etujouset+laakerit, MAF, ABS piuhojen paikkailut ja tietenkin perushuollot, suurin osa kuluvia osia siis. Nyt taitaa olla pyöränlaakerin vaihdon aika kun mittariin pyörähtää 203tkm, ainakin tälläistä ounastelen.
ex: 9-3 1.8t Vector
Re: TTID tyyppivikoja?
Osittain on samat huolto-osat, mutta erojakin löytyy. Esim. öljynsuodatin on erilainen, mutta jakopään osat samat yms. Rautapuolella on muitakin eroja kuin pelkkä ahdin, imusarjakin on erilainen jne. TTID:ssä Saabin öljysuositus on 0W-40, TIDS:sä voi käyttää GM:n öljyä.
Eski
Eski
Re: TTID tyyppivikoja?
Tottahan se on että harvemmin kukaan lähtee erikseen kirjottelemaan jos kaikki on mennyt niinku pitää.
Ite vastikään atm TTiD:n hankkineena voin sanoa että on mahtava vehje. Vasta 4 tkm oon ehtinyt ajaa ja tähän mennessä oon syvästi rakastunu autoon ja kaikki on pelittäny.. Eihän tämä loppuun ajettu tietysti olekaan, nyt 140 tkm. Tehoa on mukavasti vakionakin ja lastulla vielä pikkusen lisää (0-100 ohjelmoinnin jälkeen - 1.0 sekuntia)
Ainut miinus katkenneista etujousista mutta tämä koskee kaikkia tän korin autoja, suunnitteluvirhe. Ja kampanjahinnoilla sai uudet.
Kaverit vaan mököttää ku tytöt tulee aina mun kyytiin mut minkäs teet.
Ite vastikään atm TTiD:n hankkineena voin sanoa että on mahtava vehje. Vasta 4 tkm oon ehtinyt ajaa ja tähän mennessä oon syvästi rakastunu autoon ja kaikki on pelittäny.. Eihän tämä loppuun ajettu tietysti olekaan, nyt 140 tkm. Tehoa on mukavasti vakionakin ja lastulla vielä pikkusen lisää (0-100 ohjelmoinnin jälkeen - 1.0 sekuntia)
Ainut miinus katkenneista etujousista mutta tämä koskee kaikkia tän korin autoja, suunnitteluvirhe. Ja kampanjahinnoilla sai uudet.
Kaverit vaan mököttää ku tytöt tulee aina mun kyytiin mut minkäs teet.
-Saappi kait se on autojen mersu
Re: TTID tyyppivikoja?
Mulla ollut Tids 150 hv ja nyt kolme vuotta TTID 160 hv.Tids:ään vaihdettiin ohjaustehostin, TTID:ssa meni vespumppu 84 00 km:n kohdalla ja hiukan aikaisemmin kääntölaaketi, ei muita ongelmia.Mittarissa tosin vasta 93 400 km. Eberi toiminut hyvin, käytän eberia pari kertaakuukaudessa myös kesäisin vaikka olisi +25C mitarissa.Jostain luin että eberiä tulee pyörittää myös kesäisin jotta siellä oleva diesel ei kaasuunnu ja tee ilmalukkoja ( noin se muistaakeni meni? ). ILmeisesti kertoja oli oikeassa kun eberin suhteen ei ole ollut ongelmia.
Hanki vaan ) 93 TTID, se on hyvä peli ajaa ja kulkee suhteelisen vähällä polttoaoneella.
Hanki vaan ) 93 TTID, se on hyvä peli ajaa ja kulkee suhteelisen vähällä polttoaoneella.
Re: TTID tyyppivikoja?
Kävin kokeilemassa tuota TTID jonka aikasemmin linkkasin. Ihan hyvältä auto moottorin puolesta tuntui, mutta itse yksilö jäi kyllä minulta välistä.
Hintahan tuossa on ihan ok ja itse olisin suoralla kaupalla ostanut, mutta en jaksanut käydä edes tinkaamaan, miinuslista oli turhan pitkä.
Eli
-automaatin öljyt vaihtamatta.
-Etujouset pitivät kovaa "boing" ääntä, eli molemmat tukilaakerit finaalissa.
-Eturenkaat hankookit takana misukat... Kesä/talvinakit vaihtokunnossa.
-Ahtoputki halki. Paikattu kotikonstein.
-Vaihteenvalitsimen lukitussalpa rikki.
-Etu/takapalat kohtapuolii vaihtokunnossa, ehkä etulevyt myös.
Vaikka tuo oli Linear ja Business varustetaso, eli hyvä. Niin kyllä niitä Vectorin penkkiä/rattia jäin kaipaamaan.
Hintahan tuossa on ihan ok ja itse olisin suoralla kaupalla ostanut, mutta en jaksanut käydä edes tinkaamaan, miinuslista oli turhan pitkä.
Eli
-automaatin öljyt vaihtamatta.
-Etujouset pitivät kovaa "boing" ääntä, eli molemmat tukilaakerit finaalissa.
-Eturenkaat hankookit takana misukat... Kesä/talvinakit vaihtokunnossa.
-Ahtoputki halki. Paikattu kotikonstein.
-Vaihteenvalitsimen lukitussalpa rikki.
-Etu/takapalat kohtapuolii vaihtokunnossa, ehkä etulevyt myös.
Vaikka tuo oli Linear ja Business varustetaso, eli hyvä. Niin kyllä niitä Vectorin penkkiä/rattia jäin kaipaamaan.
ex: 9-3 1.8t Vector