Suurkiitos kaikille kehuista. Tarkoitus ei tosiaan ole pröystäillä autolla, mutta kun kuvia pyydettiin niin pyysin Viggen apua asiassa. Hieman tässä tuntee olonsa vaivautuneeksi

Mutta Saabin vahaamiseen ja muuhunkin fixaamiseen on jo tottunut pienestä pitäen isän 99:stä lähtien ja ei sille mitään voi kun Saabiin on hurahtanut... :
Tuo HMK on tosiaan nimimerkkinä ja on ihan yksinkertaisesti nimeni alkukirjaimet. Niinkuin monet ovat varmaan jo huomanneet kirjoitin aikaisemmin kertomuksen auton hausta Luxemburgista (kun siellä tämä sattui olemaan myynnissä). Hintaa autolla oli siellä saman verran kuin täällä maksaa käytetty esim. 2001 mallinen 9-3 turbo eli mielestäni kohtuullisesti. Veropäätöstä olen odottanut nyt yli 2 kk ja itse olen arvioinut lopullisen hinnan asettuvan käytetyn 2000-2001-mallisen 9-5 Aeron hintaluokkaan tai hieman sen yli.
Parasta aikaakin on myynnissä 2001-mallin 9-3 cabriolet 2.0 turbo hintaan 39t. Joku myös kauppasi 2001-mallista avo-aerota 49t hintaan Keltaisessa Pörssissä joku aika sitten. Eli en yhtään ihmettele miksi tullilla kestää veropäätöksen tekeminen. Hankin kuitenkin auton siinä mielessä, että sillä voisi ajaa vielä vanhana pappana eli vielä pitkän ajan kuluttua
Alkuperäisenä auton alusta oli erittäin jenkkityylinen eli lulla (vaikka Viggen onkin). Se kallisteli mutkissa ja nyökkäili pahasti jarrutuksissa. Pro Car-Servicessa autoon laitettiin mainittu alusta ja nyt ajaminen on kohdallaan. Hyvällä tiellä auto on mukava ja mikä tärkeintä ajo on jämäkämpää ja turha kallistelu on suurimmaksi osaksi poissa eli oikein mainio kompromissi. Ohjaustuntuma on hyvä. Mukulakivellä (kodin lähellä) ja huonolla tiellä auto sitten onkin taas aika karsea ajaa. Se täristää ja mukavuudesta ei ole tietoakaan. Onneksi tulee kuitenkin ajettua pääasiassa hyvillä teillä.
Autossa on nyt 45-profiilin kitkat, jotka ovat huomattavasti kesärenkaita pehmeämmät ja tämän on huomannut myös ajossa. Kesärenkailla ajo on tarkempaa, mutta pintakovuuden kyllä huomaa helposti. Nyt auto on tallissa ja ajaminen sillä rajoittuu joihinkin pakollisiin käynteihin. Suolakelissä ajaminen ei innosta, mutta pakkasella ei ongelmia pitäisi olla
-Heikki