Vuoden 2000 aerossa meni tänään vaihdelaatikko totaalisen jumiin. Kesken ajon nelonen pomppasi pois päältä muutamaan otteeseen. Matkan jatkuessa myös kolmonen teki saman ja kakkonen lakkasi menemästä ollenkaan päälle.
Pihassa katselin autoa ja huomasin, että vaihde on nyt jumittuneena pakille. Kytkin pohjassa ei pidä mitään tavanomaisuudesta poikkeavaa ääntä ja kytkintä nostettaessa auto liikkuu normaalisti taaksepäin.
Vaihteensiirtomekanismi näyttää olevan koossa ja liikuttaa vaihteistoon menevää siirtoakselia.
Taitaa olla laatikon hankinta edessä? Minkä vuosimallin laatikot käy tähän vm.2000 aeroon? Siirtomekanismeissä lienee ainakin eroja vuosimallien kesken. 2000 - 2003 vuoden lootia näyttää saavan aika edukkaasti, ihan muutamalla satasella.
Kytkin tuossa on vaihdettu 90tkm sitten ja pitää viellä hyvin stage 3 väännöillä. Painelaakeri ja vetarien stefat pitää varmaan hommata myös.
Onko hyviä ehdotuksia korjaamoista Nummelan lähellä? Tai vinkkejä mikä muu tuon voisi aiheuttaa, kun laatikon hajoaminen?
Autossa alkuperäisten osien määrä alkaa aika reippaasti vähenemään ;D
Aeron vaihdelaatikko jumissa
Aeron vaihdelaatikko jumissa
#6052
9-3 SC 1.8t -06 BioPower TD04HL-18T, do88 cooleri, yms
9-5 Aero man. wagon -00 BioPower stage 3
9-3 SC 1.8t -06 BioPower TD04HL-18T, do88 cooleri, yms
9-5 Aero man. wagon -00 BioPower stage 3
Re: Aeron vaihdelaatikko jumissa
Lainataanpas aihetta kun liippaa läheltä.
Og-95 2.3t MY04.
Vaihteensiirtomekanismi aiheuttaa päänvaivaa. Auto oli kytkinremontissa ja sen jälkeen ei ole vaihteet menneet kunnolla päälle jos mekanismin kahdesta "koiranluusta" pystysuunnassa oleva on paikoillaan. Koiranluu irrotettuna vaihteet kytkeytyvät jotenkuten, mutta kepin tuntuma on vetelä ja vaihteita joutuu hakemaan.
Jos tuon koiranluun laittaa paikoilleen, niin vaihdekeppi menee todella kankeaksi.
Nelosvaihde päällä sain poranterät menemään tarkastusreikiin, eli kovin paljon pielessä säädön ei pitäisi olla?
Og-95 2.3t MY04.
Vaihteensiirtomekanismi aiheuttaa päänvaivaa. Auto oli kytkinremontissa ja sen jälkeen ei ole vaihteet menneet kunnolla päälle jos mekanismin kahdesta "koiranluusta" pystysuunnassa oleva on paikoillaan. Koiranluu irrotettuna vaihteet kytkeytyvät jotenkuten, mutta kepin tuntuma on vetelä ja vaihteita joutuu hakemaan.
Jos tuon koiranluun laittaa paikoilleen, niin vaihdekeppi menee todella kankeaksi.
Nelosvaihde päällä sain poranterät menemään tarkastusreikiin, eli kovin paljon pielessä säädön ei pitäisi olla?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit