vikakoodit
vikakoodit
95 Aero -06 ajettu n. 115000 km sytytti check engine-valon ja seuraavat koodit antoi luettaessa: P0327 - nakutustunnistin 1 virtapiirin alhainen syöttö (lohko 1 tai yksittäinen tunnistin), P0300 - satunnainen /moninkertainen sylinterin sytytyskatkos havaittu, P1231 - kaasuläpän asema-anturi 1 ja 2, summajännite raja-arvon ulkona. Mistäpäin ja mitä lähdetään korjaamaan, auto toimii kyllä lähes normaalisti. Tasakaasulla ajettaessa nykii hieman, tyhjäkäynti humpaa 900 - 1500 välillä.
Re: vikakoodit
Ekaksi uudet tulpat NGK BCPR7ES-11 ja LIMP HOME kuittaus kaasuläpälle.
Mielellään myös samalla akun kengät myös vähäksi aikaa pois, että ECU nollaantuu.
Jos check engine-valo uusiutuu, niin kokeilu toimivalla DI-kasetilla tai uudella.
Aivan lopuksi vasta kaasulappäkotelon uusiminen ellei tokene.
Mielellään myös samalla akun kengät myös vähäksi aikaa pois, että ECU nollaantuu.
Jos check engine-valo uusiutuu, niin kokeilu toimivalla DI-kasetilla tai uudella.
Aivan lopuksi vasta kaasulappäkotelon uusiminen ellei tokene.
Volvo S60 T8 2020 Inscpirction
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)
Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)
Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
Re: vikakoodit
kokeiltu toimivalla kasetilla,toimi noin 300km ja taas sytytti check engine-valon.Tulpat vaihdettiin myös.Taitaa mennä kaasuläppä kotelo uusiksi?
Re: vikakoodit
Tuosta ohjeet kaasuläppäkotelon korjaukseen.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... ppaekotelo*
Tutkisin kuitenkin vielä alipaineletkut ja huohotukseen liittyvien letkujen kunnon ja
takaiskuventtiilien toiminnan tarkkaan ennen purkuun ryhtymistä.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... ppaekotelo*
Tutkisin kuitenkin vielä alipaineletkut ja huohotukseen liittyvien letkujen kunnon ja
takaiskuventtiilien toiminnan tarkkaan ennen purkuun ryhtymistä.
Volvo S60 T8 2020 Inscpirction
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)
Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)
Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
Re: vikakoodit
Sytytyshäiriöiden syyksi veikkaan ilmamassamittaria ja/tai ilmavuotoa. Vuosimallista päätelleen tyypillinen ilmavuotopaikka on katkenneessa takaiskun karassa, takaisku sijaitsee läppäkotelon ja venttiilikopan välissä.
Läppäkotelon vikakoodi on oma juttunsa ja jos toistuu niin käytännössä selkeä lääke on läppiksen vaihto.
Läppäkotelon vikakoodi on oma juttunsa ja jos toistuu niin käytännössä selkeä lääke on läppiksen vaihto.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: vikakoodit
Kaasuläppäkotelo vaihdettu, mutta check engine-valo palaa edelleen... Ens viikolla auto menee tarkempaan tarkasteluun korjaamolle.
Re: vikakoodit
syyllinen selvis,sytytyskasetti.Nyt toimii.