ahtojen nosto
ahtojen nosto
Elikkä tonnarissa ahdot tällä hetkellä 0.5 ja olen kuullut että kestää bout 2 baaria ja olishan se kiva nostaa edes 1.5 MUTTA kun edes snadisti nostan esim 0.6 ja lähden kiihdyttää nii paineet kun menee sinne tappiin eli mitä nyt olen ite kokeillu 0.6 - 1.2 (about) niin booaa saako tätä booamista loppumaan oman ymmäryksen mukaan bensaa pitäis saada läpi lisää / nopeammin meneekö tämä suutin remppaan vai onko helpompaa tapaa saada ne paineet yli baarin ja toimimaan kunnolla plus kun ahdot oli siinä baarissa niin yritin tyhmänä väkisin kiihdyttää booamisesta huolimatta ja päätin luovuttaa menin kone huoneeseen säätämään ahtoja pienemmälle ja tuli semmonen hups fiilis meinaa turbo snadisti savutti onko tämä kuinka vakavaa auto kyllä toimii kaikesta huolimatta normaalisti nyt kun ahdot on taas 0.5
Saab 9000 2.0T vm.88
Re: ahtojen nosto
Täyspaineisessa paineet on ihan toiset. Matalapaineessa on 0.5 luokkaa. Matalapaine -> täyspainekonversiota miettimään siis
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: ahtojen nosto
MY88 tonnaria ei vaan ole lastenturbona valmistettu, joten siellä on jotain häikkää jos ahdot rajoittuu 0,5bar tasolle. Onko CD (sedan) vai CC (viisiovinen)? Miten nostit ahtoja?
2bar orggishyrrällä on sitten ihan sulaa hulluutta. Tuo 1,5bar on myös jo järjen rajamailla, mutta toimii vielä siedettävästi lyhyissä vedoissa ainakin pikkumitsulla.
2bar orggishyrrällä on sitten ihan sulaa hulluutta. Tuo 1,5bar on myös jo järjen rajamailla, mutta toimii vielä siedettävästi lyhyissä vedoissa ainakin pikkumitsulla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: ahtojen nosto
En nyt osannut kuvaa lisätä mutta kone huoneesta löytyy säätö ruuvi ja mallina on siis sedani
Saab 9000 2.0T vm.88
Re: ahtojen nosto
Jos sulla on siellä joku bleediventtiili kabiinissa niin eipä tuolle kannata paljoa tehdä muutakuin heittää mäkeen (siis se ruuvi). Tai sitten ostaa ja asentaa eri näköisiä lisämittareita, jottei koneremppa/paali odota.
Taitaa tuon ikäisissä olla viritysmenetelmänä vielä se boksin tinailu, ei taida vielä olla DI/APC?
Taitaa tuon ikäisissä olla viritysmenetelmänä vielä se boksin tinailu, ei taida vielä olla DI/APC?
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: ahtojen nosto
Eli tosiaa jos nyt ymmärsin oikein niin autossa on suora sytkä mutta tosiaan eikö siinä ole mitään jekkua sille että sitä bensaa sais ettei se isommilla ahdoilla (esim 1.0) booais
Saab 9000 2.0T vm.88
Re: ahtojen nosto
MY88 CD on DI+APC. Ekana bleedi mäkeen ja APC takaisin kuntoon, niin auto alkaa päästä tontille siitä mitä imusarjassa tapahtuu. Sen jälkeen LH-jetille (eli ruiskulle) virilastu (että se saa sitä bensaa) ja sitten tosiaan tutustumaan hieman APC:n sielunelämään, että saa ahtoja ylöspäin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla