Ilmeisesti tämän saman ilmiön ansiosta Jägermeister-pullon tyhjentyessä sisältö alkaa menemään loskaksi. Tuohan on siis 35%:sta.
Oli mulla omakin ihmettelynaihe jonka keksin päivällä tankkaamassa ollessa. Ensimmäisen sukupolven S40 oli toisella puolella tankkaamassa keula samaan suuntaan, ja siis tankinluukku kuskin puolella. Johtuuko tämä sukulaisuudesta Carismaan? Ei kyllä sittenkään käy järkeen kun eikös kyseessä ollut nimenomaan Euroopan Mitsu?
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Onko pakastin oikeasti -18-asteinen? Joskus ihmettelin samaa ilmiötä ja myöhemmin totesin että pakastin veti oikeasti jonnekin kolmeenkymmeneen pakkasasteeseen.
AZP kirjoitti:Onko pakastin oikeasti -18-asteinen? Joskus ihmettelin samaa ilmiötä ja myöhemmin totesin että pakastin veti oikeasti jonnekin kolmeenkymmeneen pakkasasteeseen.
Täytyy käydä tarkistamas nyt uudemman kerran kun on vähä vähemmän alkoa veressä
Oli mulla omakin ihmettelynaihe jonka keksin päivällä tankkaamassa ollessa. Ensimmäisen sukupolven S40 oli toisella puolella tankkaamassa keula samaan suuntaan, ja siis tankinluukku kuskin puolella. Johtuuko tämä sukulaisuudesta Carismaan? Ei kyllä sittenkään käy järkeen kun eikös kyseessä ollut nimenomaan Euroopan Mitsu?
Kyllä tuossa omassa japanilaisessa on tankinluukku samalla puolella kuin saabissakin, joten joku suunnittelullinen syy tuohon löytynee...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Tuli viime yönä käytyä pienellä juhannus ajelulla ja huomasin tuossa napapiirin kohdalla, santaparkin pihassa lamborghini gallardon ja ferrari f430 autot ja vähän väsyneenä rupesi naurattamaan ajatus, että pukin tontutko niillä ajelee.
Olen kyllä väärällä alalla jos siellä noin hyvin tienaa.
Tämä se jaksaa aina ihmetyttää, että kuinka tiukkaan ne pyöränpultit voikaan vetää. Avautumis-topikkiin voisi laittaa sen, että väännin hajosi ennen kuin eturenkaat oli irti.
Jarsan kirjoitti:Tämä se jaksaa aina ihmetyttää, että kuinka tiukkaan ne pyöränpultit voikaan vetää. Avautumis-topikkiin voisi laittaa sen, että väännin hajosi ennen kuin eturenkaat oli irti.
Tätä samaa asiaa olen ihmetelly, mutta itellä on ollu ainakin tämä sama tulos vaikka oon momentti avaimella aina renkaat laittanut ja kuparitahnaa jenkaan.. Aina se menee kumminki siihen että välilevy tyrän pelossa saa bultteja auki väännellä!
nalleolut kirjoitti:ihmettelen miksi pitää noin päin pultteja aukoa.
Kun toisinpäin ne menis kireämmälle.
Ei vaan, tuossa tapauksessa oma paino ei riittäyt lähellekään aukaisemaan pultteja, ja on paljon ergonomisempaa nostaa jaloilla kuin hyppiä vääntimen päällä ja horjahtaa lokasuoja lommoille...
Jarsan kirjoitti:Tämä se jaksaa aina ihmetyttää, että kuinka tiukkaan ne pyöränpultit voikaan vetää. Avautumis-topikkiin voisi laittaa sen, että väännin hajosi ennen kuin eturenkaat oli irti.
Tätä samaa asiaa olen ihmetelly, mutta itellä on ollu ainakin tämä sama tulos vaikka oon momentti avaimella aina renkaat laittanut ja kuparitahnaa jenkaan.. Aina se menee kumminki siihen että välilevy tyrän pelossa saa bultteja auki väännellä!
Silloin on pultit väärässä momentissa => onko momenttiavain sökö...? Itellä ei milloinkaan momenttiin kiristämisen jälkeen aukaistessa ongelmia. Kevyesti aukeaa esim. ristikkoavaimella ihan käsin vääntäen.
Komppaan baasenaria. Kuparitahnaa väliin ja oikeaan momenttiin kiinni, niin aina on auennut nätisti avaimella ja pysynyt kiinni siihen asti. Himo_kaappoon tapaus kuulostaa eittämättä hämmästyttävältä. Eihän kukaan sentään jälkikiristäessäkään hypi avaimen päällä?
Jarsanille tervetuloa tällekin foorumille .
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Momentti avaimeen ruuvvailen 120nm elikkästen 12kg.. Se voi olla että itellä syyllisenä on ollu ne saabin orggis lerpake kartiolliset pultit jotka sielä on hirttäny kiinni. nyt keväällä kesärengas jumpasta vittuuntuneena hain rengasliikkeestä ilman lerpaketta olevat pultit niin voi olla eri tilanne kun seuraavan kerran irrottelee renkaita..