Kun 94 2,3 i 250000 ajettu ei käynnisty parin viikon välein, pyörittää hyvin (normaalikäynnistyksessä jännite laskeen alimmillaan 9,5 V:iin). Mistä vikaa pitäisi etsiä:
-sytytys: rele, CPS, DI?
-bensan syöttö: rele, bensapumppu, ruiksutus?
-akku, laturi, etc...?
Voiko bensapumppu esim. vioittua siten, ettei lähde pyörimään ollenkaan, aina kun olen kuunnellut niin hurahdus kuuluu takaa ja auto käynnistyy.
Vai tarvitseeko 10,5 Vuotias jo kontaktispraytä kaikiin sähköliittimiinsä?
Käynnistyminen
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Hirsch"
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Sama vika vaivasi minuakin taas äskettäin. Luulin jo että siihen jäi mutta sitkeän sahaamisen jälkeen jäi juuri ja juuri käyntiin. Käynti oli tuskallista jonkin aikaa ja sitten normalisoitui. Epäilen bensan saantia. 

9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
-
- "Hirsch"
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
Bensapumpun pakkokäynnistys
Tein sen aiemmissa keskusteluissa vihjatun johdonpätkän, jolla Varoitusvilkun sulakkeelta annetaan virta bensapumpun sulakkeelle (sulake 22 ja sulake 14 oikeat liittimet yhdistetään). Pumppu pyörähtää. Nyt odottelemaan sitä aamua, jolloin Saab taas jättää kotiparkkiin. Voi ainakin pumpun kokeilla.