kalle kirjoitti:Kaikki nyt ei välttämättä tarvitse tai halua nahkapenkkejä. Ng kolkkeja kun koeajoin niin kuskin nahkapenkki oli aika usein, kulunut tai saumat ärvötti. 100t-170t ajetuista autoista. En tiiä onko femmoissa yhtä hyviä nuo nahkapenkit sitten. Itse pidän kuskinpenkin päällä semmosta korjaamo suojaa, kun muistutan töistä tullessa lähinnä nykyistä Mannerheimiä.
Helppoa se on myös käytetyn auton ostajana marista että suomalaiset eivät hanki uusia autoja kunnon varusteilla. Kun katsoo hinnastoa, niin voi miettiä paljonko on itse valmis mistäkin maksamaan. MY2006 9-5 Linearin nahkajakkarat kustansi 2500 euroa, kunnon hifit navigaattorilla noin 4000 euroa, sähköiset etupenkit 2200 euroa, täysin tarpeettomat sumuvalot 400 euroa...
Tuollaisille rahamäärille keksin kyllä muutakin käyttöä, mutta kyse on tietenkin makuasioista. Onhan nahat ihan kivat penkeissä, mutta paljonko niistä on valmis maksamaan? Varsinkin kun tietää, että esim edellä mainitut lähes 10.000 euron lisävarusteet femmassa kohottavat jälleenmyyntiarvoa viiden vuoden päästä ehkä tuhatlappusella verrattuna autoon ilman noita. Vai olisitteko itse valmiita maksamaan esimn 5000 euroa enemmän vastaavasta autosta, jossa on nuo varusteet?
Edellä mainittuun autoon valitut varusteet on olleet mielestäni ihan järkihintaisia: varashälytin vain 300 oiroa ja usealle melko tarpeelliset Xenonit vain tonnin.
PS. osaa ne sakutkin: joitain vuosia sitten toin Saksasta käytetyn C180 Mersun. Pienin ja halvin bensakone, peltivanteet ja ainoat lisävarusteet olivat ilmastointi ja kaatuvat takaselkänojat. Eli mielestäni oleellisemmat oli ruksittu listalta. Myin auton Suomessa hyvällä voitolla vanhalle papalle, ja hän tuskin olisi muita härpäkkeitä arvostanut, olihan se sentään MERSU